Schoolreis -> make uploos

Who cares. Dan ben je maar moe en lelijk, de rest vast ook wel. En ik weet zeker dat het reuze meevalt. Haal gewoon vlak voor je gaat slapen je make-up eraf, en ga dan slapen, en als je opstaat ga je als eerste naar de badkamer je gezicht wassen en make-up op doen, niet zo lastig toch?

dan zit je dus maar met een paar mensen, ik denk dat ze er echt op gaan letten, en zelf hebben ze dan s’avonds & s’ochtends toch ook geen make-up op? dus dan ben je niet de enigste iig.

Als ik jou was zou ik gewoon op de badkamer of in je bed je opmaken, dan zien ze je misschien heel eventjes zonder make-up &je er verder niet zo druk om maken en genieten van de week, want naar Engeland gaan + een gastgezin is superleuk!

Ja dat kan wel maar ze zijn ook heel benieuwd hoe ik er zonder make-up uitzie dus dan zullen ze daar zeker extra op gaan letten. En naar Engeland gaan is ook heel leuk maar zonder make-up te worden gezien vind ik toch minder…

Lol, net alsof mensen over je gaan roddelen of je gaan laten vallen omdat je wallen hebt. Als het hun al opvalt trouwens, ik dacht ook de donkerste wallen ooit te hebben, en m’n vriendje ziet niet eens verschil met of zonder concealer :’)

Als het mn vriendinnen waren niet nee, maar degene waarbij ik zit zijn geen vriendinnen van me en mensen die nogal veel roddelen over anderen en overal haantje de voorste zijn. Dus het kan wel dat ze tegen anderen dingen gaan zeggen over hoe ik er make uploos uitzie, daar zie ik ze zeker wel voor aan, zijn ook de type meiden voor dat soort dingen.
Maar iemand nog tips?:blush:

gewoon zorgen dat je optijd opstaat en naar de badkamer gaat en je makeup opdoet. 's avonds in bed het erafhalen en dan meteen gaan slapen. KLAAR.

Dan draag je volgens mij toch écht te veel make-up. Je zegt niet veel op te doen, maar ik draag meer als jou (uit je beschrijving op te maken), en mensen vragen zich dat echt niet over mij af?

Maarja, zoals hierboven al gezegd: Vroeger opstaan om je klaar te maken, en het er in bed afhalen en dan meteen gaan slapen.

Niemand zal je inene gaan uitlachen hoor, dit is nou eenmaal hoe je eruit ziet. Je bent vast niet de enige die daar zonder make-up rondloopt. Het scheelt trouwens heel erg hoe jij er zelf over doet. Als je heel zeker over jezelf doet wanneer je geen make-up op hebt scheelt dat echt wel dan wanneer je heel verlegen in een hoekje gaat zitten in de hoop dat niemand het doorheeft. Ik zou mezelf gewoon heel normaal gedragen, alsof er niks aan de hand is.
En als je het echt zo vreselijk vindt moet je je make-up er maar af halen wanneer je in bed ligt en de volgende dag een uur eerder op staan zodat niemand je zonder make-up kan zien. Persoonlijk vind ik dit echt vreselijk overdreven.

Als ik iemand was die jou zonder make-up zal zien zou ik denk ik wel even schrikken, niet omdat je inene zo vreselijk lelijk bent (tenzij je echt zo’n plamuurlaag op je hoofd smeert, maar dit kan ook al nooit mooi zijn) maar meer omdat je er anders uit ziet zonder make up. En dan niet anders in de zin van lelijk maar gewoon anders dan dat je gewend bent.

Nee dat valt reuze mee, veel oogmake-up draag ik wel, maar ik ben echt geen lopende poederdoos ofzo.

Neem wimper mink extensions!
Dit zijn kleine natuurlijke mink haartjes die 1 voor 1 op je eigen wimpers worden geplakt. Dit blijft tussen de 2-4 weken zitten.
Heb het vorige zomer laten doen voor vakantie en het was echt super handig, wanneer je wakker wordt heb je prachtige volle lange wimpers zonder make-up.
Is wel redelijk prijzig (100 euro?)

Dat zij jou zonder make up zien houdt dus ook in dat jij hen ook zonder make up ziet… Ze zijn zelf waarschijnlijk ook onzeker en kijken jou er echt niet op aan of je wel of geen make up op hebt. Het is maar net hoe je jezelf erbij voelt. Zoals je zegt voel je je zelf er onzeker over, kan je niet zorgen dat je toch (een beetje) make up -waterproof- op doet? desnoods alleen wat foundation ofzo? Het zal echt wel meevallen hoor, maar gewoon voor je eigen zelfvertrouwen?

Dat klinkt echt super! Is inderdaad wel duur… Ik denk niet dat mn ouders dat voor me zouden willen betalen, logisch, maar wel jammer : (

Up

Je kunt toch gewoon 's avonds je makeup eraf halen en in de ochtend weer opnieuw opdoen? Zo’n big deal is het niet hoor lijkt me.

Desnoods ga je zonder make-up ofso, niemand die het erg gaat vinden dat je er zonder make-up rondloopt hoor :wink: Je kunt ook nog getinte dagcreme gebruiken, gaat er super snel op en is ook nog eens een beetje verzorgend voor je huid. Ik gebruik het zelf ook hihi

Je zegt dat ze gaan roddelen over hoe jij er make-uploos uitziet? Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze zeggen dat je wallen hebt of een slechte huid of iets dergelijks. De mensen die dit te horen krijgen zien dit ook wel door je make-up heen en waarschijnlijk zijn de meisjes bij wie je moet slapen ook erg onzeker over zichzelf zonder make-up…

Je kunt je make-up er toch in de badkamer op en af doen? Eraf halen kun je doen nét voordat je gaat slapen. Dan zien mensen je maar héél even of zelfs niet zonder make-up. Dan 's ochtends maar meteen douchen en make-uppen. Dan is de tijd zonder make-up minimaal.
Ik denk dat het wel zal meevallen. Zij zullen hun make-up er ook af moeten halen. Je kunt er ook voor kiezen om het 's nachts gewoon op te houden (wat niet zo heel erg aan te raden is, maar voor een paar nachtjes kan het geen kwaad lijkt me). Dan haal je het er 's ochtends af in de badkamer en smeer je het er daarna weer opnieuw op, want ik denk niet dat het heel goed is om het overdag ook nog eens op te houden. Het gaat er ook niet mooier van uitzien.
Succes in elk geval, maar maak je niet druk. Het komt vast wel goed :slightly_smiling_face: Probeer er maar gewoon een leuke week/weekend/whatever van te maken. Je zult het vast leuk vinden!

Ik begrijp je eigenlijk wel, maar veel zullen het niet begrijpen vanwege bepaalde onzekerheden. Ik heb ook donkere kringen onder mijn ogen en bleke huid. Ik ga straks 2,5 maand naar Spanje en in September intro week van hoge school. Die obsessie met wallen snap ik, want ik heb hetzelfde. Met alleen concealer of foundation is het al 100x keer beter en voel ik mij goed. Maar zonder dat voel ik mij echt lelijk. Mijn familie en beste vriendinnen kennen mij wel zo…

Eerst droeg ik veel makeup, laatste tijd draag ik alleen mascara, concealer foundation en wat poeder, om te wennen aan natuurlijkere ogen. Dat werkt sowieso wel… Maar zelf zit ik ook in de stress dat anderen mij compleet zonder makeup zien. Ik zie ook altijd meiden die echt prachtig zijn zonder makeup, en dan voel ik mij best rot. Ik ben intussen 20 en nog niet over die onzekerheid heen…

Maar goed, het is zonde om daarvoor permanente makeup te nemen. Wimpers verven kan ik mij voorstellen, heb ik zelf ook over na gedacht. Gewoon spiegeltje bij je bed hebben en foundation/concealer en makeup reinigings doekjes, Haal je voor t slapen gaan in bed foundation er af, en als je wakker wordt smeer je er gauw wat op.

Succes.

haha, dat is zeker waar! In rome zag iedereen er gelijk na de busreis al bagger uit, en dat werd de dagen erna alleen maar erger. Maar weetje, als iedereen er erg uitziet maakt dat helemaal niet uit. T geeft een groepsgevoel, haha:’)

Je wallen gaan juist meer opvallen als je make-up, zoals eyeliner en mascara, onder op je ogen doet. Om een wat frissere blik te creeëren kun je het beste een highlight aanbrengen onder de wenkbrauw.

Anyway: Neem mascara, concealer, highlight (een kleur die net wat lichter is dan de huid) en wat make-up remover mee. Dit is alles wat je nodig hebt voor een natuurlijk frisse look. En inderdaad. Je bent waarschijnlijk niet de enige die hier precies hetzelfde in staat als jij.

Misschien is het een idee om zo nu en dan géén make-up te dragen, als je bijv. een dag niets bijzonders te doen hebt. Dan wen je eraan en voelt het niet meer zo onwennig om met wat minder make-up de deur uit te gaan. Ik draag zelf tenminste 2x per week geen make-up en het doet wonderen voor mijn huid.