Schoolreis -> make uploos

-

waar ga je dan heen , je kan toch altijd makeup opdoen?

ik zou me echt niet druk maken, gewoon genieten van die reis en niemand die op jou makeup let.
ik zou verder een maskara in me broekzak doen met een potlood.
succes en maak zich niet druk om zoiets, want: door dit soort dingen krijg je wit haar, rimpels, haaruitval, lelijke nagels, en nog meer en dat wil je toch niet:P

Ah ik snap je helemaal, ik had hier ook heel erg last van. Ik heb zelf ook erge blauwe kringen onder mijn ogen, en heb áltijd foundation concealer en andere make-up op. Niet mega veel, maar zonder zie ik er toch echt anders uit. Maar toen ik op vakantie ging met vriendinnen moest ik het er toch maar afhalen. Het is even …doorbijten, ofzo maar goed, dit is nou eenmaal hoe je er uit ziet en dat moeten ze maar accepteren, toch? Maar ik zal er verder gewoon voor zorgen dat je er fris uit ziet, gewoon dag/nachtcreme op, en als je het dan echt zo erg vind alleen een beetje concealer om je wallen te verbergen. Ook kan ik je als tip meegeven gewoon eens wat vaker geen make up te dragen, ook al is het maar een dag thuis. Dan ga je vanzelf wel wat wennen aan je make-up-loze hoofd, en zie je in dat je er ook prima uit ziet zonder!

je kan je toch gewoon ergens op de wc opmaken? , want het is niet echt duidelijk waarom je geen make-up op kan doen.

Je kan toch een spiegeltje en make up tasje mee, even gauw in de bus opmaken?

:flushed: Waar maak je je toch druk om, je bent echt niet de enige die er niet perfect uit ziet zonder make-up hoor.

neem een etuitje mee met wat oogpotlood, mascara en concealer .

Je hoeft je echt niet onzeker te voelen als je geen make-up ophebt. Zie make-up als iets extras. Je bent zelf al mooi, maar met make-up zien sommige mensen er net wat beter uit. Gewoon plezier maken op de schoolreis.

ik snap niet echt waarom je geen make up op kunt doen, kun je niet gewoon een klein spiegeltje, je meeste nodige make up artikelen en wat remover meenemen? ik neem aan dat iets als wallen wat wegwerken ook wel binnen een paar minuten gebeurd is toch?

maar als het echt niet kan kun je er niets aan veranderen. je gaat toch niet je wimpers verven of permanente make up nemen voor een schoolreisje? dat gaat best ver… accepteer het gewoon en maak je er verder niet druk om. mensen die je aardig vinden vinden je niet ineens minder aardig als je wallen nu beter zichtbaar zijn, mensen die je niet mogen en er over gaan praten zullen áltijd wel wat hebben om over te praten. misschien moet je proberen niet zo onzeker te doen en lol te hebben, de rest zal waarschijnlijk ook geen make up op hebben dan :wink:

Ik maak me ook druk om mijn huid, maar ik zat op de kamer met meiden waarbij ik me echt op mijn gemak voelde en dus maakte het me ook echt niks uit. Je bent echt niet de enige die make-uploos gaat zijn 's nachts hoor, en je kan je toch gewoon 's ochtends opmaken als je dat per se wilt?

Naar Engeland, en ja ik zal wel make-up op doen, maar om nou dagenlang 's nachts mijn make-up er op te laten zitten is niet echt goed/fijn. Dus 's avonds voor het slapengaan en 's ochtends zullen anderen me zeker zonder make-up zien.
En nouja ik maak me er toch heel erg druk om, ik kan er niks aan doen maar het is nou eenmaal zo.

zit je bij een gastgezin of een herberg?
want bij een gastgezin zit je maar met een paar mensen dus dat lijkt me niet zo heel erg.
& als je naar de badkamer gaat om jezelf te wassen &enzo kun je toch ook even je make-up eraf halen & s’ochtends een beetje erop doen… dat je dan alleen je wallen even wegwerkt, dan vallen die iig niet zo op.

je kan je make-up toch 's ochtends in je bed opdoen en dan het er in bed afhalen? deed ik op kamp ook (in een tent) en maar een paar meiden hebben mij zonder makeup gezien .

Je hoeft je echt niet onzeker te voelen… Je wilt niet weten hoe iedereen eruit ziet tijdens zo’n schoolreisje :slightly_smiling_face:
En neem anders mascara en een oogpotloodje mee? Kan je dat af en toe even bijwerken? Ik zou het er wel afhalen als je gaat slapen. Die paar mensen die dat dan zien in je kamer…

Bij een gastgezin, en dan nog bij mensen van mn school op een kamer, ook nog eens waarbij ik me niet zo op mn gemak voel. Ja maar dan toch zullen ze me wel zonder make-up zien en daar voel ik me dus echt heel erg ongemakkelijk bij.

maar wat doe je normaal dan op ? want als je niet veel opdoet kan je het er als het licht uit is afhalen in je bed en dan 's ochtends opdoen voordat de rest wakker is?

Jij ziet hen ook zonder make-up.
Het is niet dat je opeens een ander mens bent.

ik ben ook een weekje weg geweest, ik zag er ook tegen op.
maar iedereen loopt zonder make-up!
en wat denk je als je net hebt gedoucht, dan is je make-up er ook af, en dat is bij hun ook zo!
je hoeft je nergens druk over te maken hoor, want toen je klein was had je ook geen make-up op lijkt mij?
veel plezier op schoolreis!

Ik doe normaal niet veel op mijn huid, maar ik doe heel veel mascara op en een lijntje onder mn ogen zodat mn wallen minder opvallen. Ik heb voor mn wallen haast een obsessie (zegt mn moeder altijd haha) en ik vind mezelf er zonder make-up echt heel erg moe en lelijk uitzien.