Schoolregels

Zitten jullie ook op een school met zoveel domme regels? Het is echt niet normaal meer gewoon. Als je bij ons 1 keer te laat bent, moet je je de volgende ochtend om 8 uur melden, ook al heb je bijvoorbeeld pas om 1 uur les. Al ben je drie keer te laat, moet je een uurtje halen. En 9 keer te laat is bureau halt, zeggen ze. Nou goed, vandaag was ik te laat, werd met de auto gebracht, maar mijn vader dacht dat ik net als hem alle tijd van de wereld had, en deed lekker langzaam aan. Nou ok, ik dus op school aangekomen, ik stond al op de eerste verdieping waar ik moest zijn, ging de bel, dus ik snel naar m’n lokaal toe rennen, 1 minuutje te laat verdomme, moest ik een briefje halen. Blijkbaar was ik al 3 keer te laat (elke keer bij dezelfde lerares, wat een toeval…) dus ik moest me melden, geen flauw idee hoelaat ik uit was, kon het 5e uur zijn of het 7e. dus toen zei ik van; ja ik kijk wel wanneer ik uit ben. maar ik mocht na het 4e al weg, ging ik naar hem toe, zegt de concierge; ja we hebben het 6e afgesproken hoor. Ik dacht echt van rot nou eens op, we hebben niets afgesproken, dus ik ging gewoon naar huis, ik wou m’n fiets zoeken, hebben ze een nieuwe regel; als je je fiets niet goed in het fietsenrek zeg, maar tegen het hek of buiten een fietsenrek, dan gaat die op slot, met een ketting, en kan je hem pas om 4 uur (het 8e, wat ik nooit heb) weer ophalen. Al mijn laatste lessen zijn om 3 uur, en ik ben echt niet de enigste, slaat toch helemaal nergens op.

Hebben jullie ook zo’n school met domme regels? Ik kan hier namelijk echt pissig om worden.

ja wij hebben al die regels ook… maar ik ben vriendjes geworden met de congierge :slightly_smiling_face: dat helpt xD

haha Jaah we hebben er ook van die onzin regels tussen zoals

“alleen bovenbouw vwo mag drinken tijdens de les, en alleen water”

waar slaat dat nou weer op?
‘wat is het verschil tussen havo-vwo’
‘ja je mag er water drinken.’

haha.

Maar wees blij dat het bij jullie 8 uur is,
bij ons is het half 8 bij 3x te laat.
en we moeten de hele week om half 8 komen als we 6x te laat zijn.

Das best wel vervelend.

@tanjaaaa: vrienden worden met de concierge is inderdaad heel handig ^^

Hahah die met dat drinken, bij ons is gewoon de regel dat het helemaal niet mag. Maar bij sommige leraren mag je wel gewoon eten en drinken in de les. Maarja, vind dat ze tegenwoordig echt te streng zijn hoor, niet normaal.

Bij ons als je 1x te laat komt moet je smiddags een uur na komen, of de volgende ochtend om kwart voor 8 melden…