Schoolproblemen

Hallo Allemaal,

Ik zit een beetje in de knoop met school en ik hoopte dat jullie misschien tips hebben voor mij!

Ik heb al 2 opleidingen gedaan en allebei niet afgemaakt, na het eerste jaar gestopt. Toen ben ik er een jaar tussenuit gegaan omdat ik niet wist wat ik wel wou gaan doen. Nu wil ik een thuisstudie gaan doen alleen iedereen is behoorlijk verbaasd als ik ze vertel dat ik secretaresse wil worden en daardoor krijg ik zelf nu ook twijfels… Maar ik ben bang dat als ik weer een bol opleiding ga doen dat ik weer ga stoppen en ik moet het nu ook zelf betalen, ook dat is niet zo’n probleem maar ik heb het geld er niet voor en ik ben gewoon bang dat ik het weer niet afmaak. Wat ik niet wil toegeven aan mijn ouders is dat ik denk dat het verpesten van mijn vorige opleiding mede te maken kan hebben met mijn ex. Niet zo zeer dat hij me er van af hield maar dat ik zelf gewoon liever bij hem was dan op school.
Ik wil het dus wel proberen weer een bol opleiding maar ik weet niet hoe ik dat moet gaan betalen, iemand tips?

xx

lening? en als je secretaresse wil worden een studie kiezen die daar op aansluit?

Doe van die opleidingstesten om te kijken waar je op uitkomt. Zodra er een opleiding is die er steeds uitspringt zoek je daar informatie over op zoals brochures en dan pas de keuze maken. Secretaresse schijnt niet echt leuk te zijn tenzij je echt een leuk bedrijf hebt waar je kan werken.