Schoolopdracht

Hoihoi,

Voor het vak kuB (kunst beeldend) moet ik een schilderij maken dat een beetje popart-achtig is en met het menselijk lichaam te maken heeft. Ik ben echter erg slecht in ‘zomaar beginnen’ wat te schilderen. En sowieso weet ik niet zo goed wat. Ik heb twee ideetjes gehad maar na een aantal dagen had ik dan weer zoiets van… nâh. Het begint nu toch wel een beetje te dringen, want het moet af zijn voor de kerstvakantie. Heeft een van jullie misschien een idee van welke richting ik met deze opdracht op zou kunnen gaan?

een marilyn monroe achtige pose, in een strip vorm van die echte vroegere helden strips.

nouja, lekker vaag maar ik heb het plaatje in mijn hoofd

^
Ik heb het plaatje ook voor me na eventjes diep nadenken ^^
Is idd een leuk idee :grinning:

nou je maakt een poppetje in felle kleuren, ook de achtergrond. en dan maak je er ingewanden en weet ik het wat in en

de scene van de tittanic dat ze voor op die boot staan
en dan in felle kleuren?

Ik had dat ook gehad op school, ik had gekozen voor een plaatje van roy lichtenstein hier een link :wink:
LINKK
T is niet zo moeilijk, als je weet wat je moet doen :wink:

ja dat popart plaatje met Marylin Monroe van Andy Warhol, moet je maar even googlen of zo

http://www.google.nl/imag…aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=
Some inspiration maybe? Succes ermee in ieder geval, ik vind het namelijk een verschrikkelijke stroming! (Onze vorige opdracht was impressionisme, die vond ik wel echt geweldig)

Google:
Roy Lichtensein

Mja, ben niet zo van de Marilyn Monroe omdat dat echt typerend voor Andy Warhol is. En dat plaatje van Roy Lichtenstein is ook overbekend, ik wil geen kopieën maken zeg maar…

Nou ja, bedankt voor het meedenken allemaal! Ik vind popart stiekem ook vreselijk. Moet er even doorheen en dan mag ik een eindexamen compositie samen gaan stellen met nog te maken 3D werken. :grinning: Maar eerst popart dus <.<

ik wil wel wat proberen met potlood als voorbeeld