schoolopdracht trends overeenkomsten

Heyhooi,
ik ben bezig met een opdracht van school. ik kreeg als opdracht verschillende trends uitzoeken bijvoorbeeld interieur trends, mode trends etc. maar nu is er een opdracht met overeenkomsten tussen de trends. weet iemand wat hier mee bedoeld? wat betekend het woord trends?
ik heb ongeveer 8 verschillende onderwerpen trends en de overeenkomsten moeten in het algemeen alleen snap ik niet wat hiermee wordt bedoeld… kan iemand het misschien uitleggen? :flushed: :flushed:

SLOTJE

Een trend is een ontwikkeling. Denk bijvoorbeeld aan de loombandjes. Afgelopen zomer was dit een enorme trend. Het kwam zomaar ineens op, maar het verdwijnt ook snel. Dit is een trend op korte termijn. Je hebt natuurlijk ook trends die langer duren. Denk hierbij eens aan spijkerstof dat vanaf de jaren '60 op kwam en nog steeds hip is, maar in de toekomst (misschien) weer gaat verdwijnen.

Wanneer je trends zoekt die overeenkomen kan je bijvoorbeeld kijken naar de patronen/kleuren die en in kleding en in interieur wordt gebruikt tijdens dezelfde periode. Daarnaast zijn er nog veel meer overeenkomsten waar je naar kan kijken.

Succes ermee!