wauw heel erg bedankt allemaal, nadat ik alle reacties heb gelezen ben ik gaan nadenken en de meetste van jullie hebben gelijk vind ik.
Het lijkt mij ook beter om zo een persoon levenslang op te sluiten zodat hij of zij erover na kan denken. En als diegene dan bijv. zelfmoord wilt plegen kan dat niet omdat er streng op word gecontroleerd en dan lijd diegene nog meer.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat zo iemand ‘genezen’ kan worden want stel dat een moordenaar iemand vermoord omdat hij of zij boos was om iets … als diegene dan ‘genezen’ is en weer boos word om een bepaald conflict kan ie het zo weer doen! Hetzelfde bij een pedofiel, je kan niet ‘genezen’ worden van zoiets … je kan ook niet genezen worden om niet meer op mannen/vrouwen te vallen. Het is geen ziekte, het is gewoon diegene zn geaardheid (ofzoiets).
Dus diegene is gewoon zo … maar het is niet acceptabel dat diegene zo is, het is gewoon fout.
EN … ! Ik vind wel dat als je levenslang krijgt het niet 50 jaar ofzo moet zijn, maar echt gewoon tot je doormiddel van een natuurlijke dood sterft …
en als je dan TOCH de doodstraf krijgt het geen onschuldig persoon kan zijn, dan moeten ze echt grondig onderzoek hebben gedaan en goede bewijzen hebben.
Heele rg bedankt allemaal … dit komt allemaal in mijn verslag x