Schoolopdracht, reageer !

Oneens. Als je ze gelijk vermoord, kunnen ze:

1. niet nadenken over wat ze hebben gedaan
  2. doen wij eigenlijk precies hetzelfde (maar dan iets anders)

Eerst de cel in, als ze zich gedragen 50 jaar. (in nederland is dat ong. levenslang)
en als ze een poging doen tot ontsnappen om vervolgens weer een misbruik/moordpoging doen.
dan pas doodstraf.

mja. dat is mijn mening :slightly_smiling_face:

ik ben het er niet mee eens,
ik ben van mening dat er iets psychisch heel erg fout zit als je instaat bent tot moord. Ik denk echt dat mensen die goed functioneren nooit tot zoiets in staat kunnen zijn. Je moet dan naar een psychiatrische inrichting, en niet dood.
Ik vind niet dat je deze mensen zo moet straffen, je moet ze ‘genezen’ en ervoor zorgen dat ze weer normaal kunnen functioneren in onze maatschappij. Dus ja ik vind ook niet dat je ze levenslang moet opsluiten, ieder mens heeft recht op leven en een leuk/normaal leven heb je niet als je in de cel zit. Ik denk ook echt dat ieder mens van nature goed is, en alleen tot zulke verschrikkelijke dingen in staat is als er iets heel ergs fout is gegaan. Deze ‘fout’ moet je herstellen, vermoorden is te kort door de bocht en onmenselijk.
Bovendien kun je zoiets nooit ongedaan maken, en worden er weleens onschuldige gedood.
Daarnaast verlaag je je niveau dan tot hetzelfde niveau als de dader, je vermoord tenslotte ook iemand.

oneens, omdat je dan mensen die iemand vermoord heeft straft door hem te vermoorden, en dat slaat nergens op. Bovendien vind ik dat iedereen, voor zover dat kan, zelf mag beslissen of hij blijft leven of niet, iemand anders vermoorden, ookal is het met een reden, kan gewoon niet.

Oneens, ik vindt wel dat ze echt moeten lijden ! Dus absoluut niet veel eten maar 2x per dag ofzow en 4x per dag een glaasje water. Geen visite niks, ze moeten het gewoon heel erg hebben !

ik vind het echt heel raar dat je hier geld bij haalt. Naar mijn mening is een mensenleven (ook van iemand die iets ergs heeft gedaan, diegene heeft inmiddels ook recht op leven en heeft ook een familie die met een verschrikkelijk verlies te maken zouden krijgen) iets wat niet uit te drukken is in geld, het is veel en dan ook echt veel meer waard. Daarnaast had ik gister gelezen dat de doodstraf op een fatsoenlijke manier uitvoeren (dus met een medicijn en niet ophangen of iets dergelijks) nog duurder is als langdurig/levenslang opsluiten.

De rechter bepaald, verder geen invloed van buitenaf.

wauw heel erg bedankt allemaal, nadat ik alle reacties heb gelezen ben ik gaan nadenken en de meetste van jullie hebben gelijk vind ik.
Het lijkt mij ook beter om zo een persoon levenslang op te sluiten zodat hij of zij erover na kan denken. En als diegene dan bijv. zelfmoord wilt plegen kan dat niet omdat er streng op word gecontroleerd en dan lijd diegene nog meer.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat zo iemand ‘genezen’ kan worden want stel dat een moordenaar iemand vermoord omdat hij of zij boos was om iets … als diegene dan ‘genezen’ is en weer boos word om een bepaald conflict kan ie het zo weer doen! Hetzelfde bij een pedofiel, je kan niet ‘genezen’ worden van zoiets … je kan ook niet genezen worden om niet meer op mannen/vrouwen te vallen. Het is geen ziekte, het is gewoon diegene zn geaardheid (ofzoiets).
Dus diegene is gewoon zo … maar het is niet acceptabel dat diegene zo is, het is gewoon fout.

EN … ! Ik vind wel dat als je levenslang krijgt het niet 50 jaar ofzo moet zijn, maar echt gewoon tot je doormiddel van een natuurlijke dood sterft …
en als je dan TOCH de doodstraf krijgt het geen onschuldig persoon kan zijn, dan moeten ze echt grondig onderzoek hebben gedaan en goede bewijzen hebben.

Heele rg bedankt allemaal … dit komt allemaal in mijn verslag x

en ik vind trouwens dat er geen rekening gehouden hoeft te worden met de famillie en vrienden e.d. want de moordenaar/pedofiel houd ook geen rekening met de nabestaanden van het slachtoffer.

Geld moet er niet toe doen vind ik, daar is er genoeg van.

omg. dit kun je googlen meid, dan krijg je de wereld aan argumenten.
moeten wij dit voor je uittypen? ik heb eind 4e een discussie hierover moeten houden en alles rechtstreeks van google gehaald, naast wat je zelf kunt bedenken zelf bedacht te hebben. jij hebt ook hersenen

^ dus moet jij je maar verlagen tot het niveau van de moordenaar. Het is al verschrikkelijk dat hij tot zoiets in staat is, dus moeten wij dat als samenleving ook maar zijn. Als je zoiets in je betoog/debat zegt kan je erop worden afgerekend, omdat het een drogreden is.

en nog steeds ben ik van mening dat je iemand wel tot inzicht kan laten komen. Iedereen is te veranderen. Je bent niet 100% in orde psychisch als je tot pedofilie of moord in staat bent. Het is in zekere zin wel een ziekte dan wel geen lichamelijke maar een geestelijke ziekte. En ziektes kun je nou eenmaal genezen of op zijn minst goed aanpakken.

ik weet dat ik het kan googlen, heb ik ook gedaan maar ik moet in mijn verslag de meningen verwerken van mensen die via internet reageren op zoiets. ik heb al van een paar sites iets, maar het leek me leuk om het ook via dit te doen … dan weet ik zeker dat ik de enige uit de klas bent die met deze site komt :slightly_smiling_face: vandaar.

ik doe liever wat moeite ipv alles zo van internet te halen … @mopje12

wie doen er nu moeite dan? jij niet, dat doen wij.

EENS, wat hebben ze nou aan levenslang? Dan zitten ze lekker in de cel te verrotten op ONZE belasting centen nota bene!

Ik heb vandaag net mijn betoog over de doodstraf gehouden. Ik ben het er mee oneens! Ze moeten lijden in de gevangenis en er niet makkelijk vanaf komen met de doodstraf!

Oke -gaap- wat wil je hiermee bereiken?
Het feit dat ik deze vraag op dit forum zet en alles in mijn verslag verwerk ipv alles van google ofzo te halen vind ik ‘moeite doen’.
Jullie doen ook allemaal moeite door erop te reageren en daar ben ik heel erg blij mee =D
Alleen aan jouw reacties heb ik niet zo veel haha … raar. @mopje12

Ik ben het eens met de doodstraf maar een levenslange gevangenisstraf daar ben ik het eigelijk ook wel mee eens.

Iedereen heel erg bedankt voor het reageren. ( ik heb mijn verslag af )
Als jullie willen, kunnen jullie hierover door discussieren :slightly_smiling_face:

haha ik vind het een hele interessante discussie en daarom helemaal niet erg om te reageren. en als je er geen zin in hebt reageer dan gewoon niet :’’).

ik ben in elk geval blij dat je er wat aan hebt gehad (: