Schoolopdracht, reageer !

Heei iedereen, ik moet voor een schoolopdracht een mediamap aanmaken en de meningen opschrijven van mensen over een stelling die ik zelf heb bedacht.

komt ie dan …
# Mensen die anderen vermoorden ( met opzet ) en mensen die kinderen misbruiken verdienen de doodstraf (in Nederland) .

Eens of oneens ? en waarom ?

Alvast bedankt !

reageer alsjeblieft

-

oneens, die mensen moeten ze juist levenslang opsluiten zodat ze na kunnen denken over wat ze gedaan hebben. doodstraf lost niks of, dan worden ze juist uit hun lijden verlost denk ik.

Dit is wel een lastige stelling. Maar ik denk dat ik oneens ben omdat je kindermisbruikers en opzettelijke moordenaars niet over een kam kunt scheren. Beide verdienen een zware straf, en mogen eigenlijk nooit meer in staat zijn om andere mensen nogmaals wat aan te doen. Maar wat nou als de verdachte niet de juiste verdachte is, en deze toch de doodstraf krijgt? En wat nou als iemand jou kind heeft misbruikt en jij vermoord deze man?

Oneens, Ik vind niet dat ongeacht de daad wij mogen beslissen over het leven van iemand anders. Alleen God bepaald over de dood, dus we moeten ze absoluut straffen en opsluiten enzow maar niet afmaken. Bovendien, als je ze levenslang geeft is dat veel erger, lekker heel je leven depresief in de gevangenis :slightly_smiling_face:

Oneens, wie zijn wij te bepalen wanneer een ander dood mag? Daarnaast zijn wij net zo erg als zij, als we hen van het leven beroven.

Laat ze maar liever wegrotten in de cel, en daarna heb je altijd nog de dood. Dat vind ik de hoogste straf.

Oneens, met de doodstraf zijn ze gauw van hun straf af en voelen ze er niks van. Ze moeten juist leiden voor de dingen die ze gedaan hebben. Vaak als ze in de cel zitten willen ze zelfmoord plegen maar dat kan niet omdat ze gecontroleerd worden dus leiden ze meer dan dat je ze ‘helpt’ met de doodstraf.
Ze moeten gewoon levenslang en niet een ‘tijdelijke levenslang’ zoals in Nederland soms gebeurd dit betekent dus iets 15/20 jaar.

Oneens.

Ten eerste vind ik het zielig voor pedofielen. Ik geloof dat ze geboren zijn als pedofiel, als geaardheid, en ik vind niet dat je iemand mag vermoorden om zijn geaardheid. Dit maakt wat hij heeft gedaan natuurlijk ook niet goed.
Daarbij vind ik dat je er wel heel makkelijk vanaf komt, want zo erg is de dood niet voor jezelf. Het is juist erg voor de nabestaanden, heeft bv je zoon een moord gepleegt, wordt hij ook nog vermoord door de overheid! Het is dus eerder een straf voor de nabestaanden.
Ze moeten spijt krijgen van hun daden, wat in sommige gevallen wss nooit gebeurd, maar goed, beter dat dan ze er lekker makkelijk vanaf laten komen.

Oneens, want zo komen ze er wel erg makkelijk vanaf. En ik vind dat ze wel moeten boeten voor hun daden.

oneens,
dan komen ze wel heel makkelijk van hun straf af.
Je kunt ze beter levenslang opsluiten ofzo.

Eens, maar dan wel éérst levenslang & dan pas de doodstraf.

ik kan dit soort mensen écht niet uitstaan.

Oneens,
De doodstraf vind ik dat niemand die verdiend heeft. Ik zou hun levenslang opsluiten als er met opzet iemand vermoord is. Als je iemand prongelijk vermoord dan kan je er toch niks aan doen? ( Ik kan me alleen niet voorstellen dat je iemand prongelijk vermoord, maar goed. ) Mensen die kinderen misbruiken zouden aan het denken gezet moeten worden, want dat slaat toch echt nergens op? Eigenlijk trouwens allebei, al die mensen die dat doen moeten aan het denken gezet worden en hun fouten inzien en het nooit meer doen!!!

Aan de ene kant ben ik eens, omdat het een stuk minder kost, anders zouden die mensen hun leven lang alleen maar voor kosten zorgen die met onze belasting worden betaald.

Aan de andere kant ben ik het oneens, omdat ze er dan niet overna kunnen denken, maar misschien doen ze dat ook wel niet en zijn ze gewoon gestoord.

Oké, ik zeg, het ligt aan het motief van de moordenaar, als hij de hersenen heeft om er overna te kunnen denken, moet hij die kans hebben om er over na te denken (en misschien was het ook wel uit zelfverdediging etc).
Als die gene niet in staat is om er over na te denken, heeft het geen zin meer vindt ik en is de kans groot dat het nogmaals zal gebeuren, dan mag wat mij betreft best de doodstraf gebruikt worden. Scheelt ook in kosten.

Oneens,
want de misdadiger zelf kan je er niet echt mee straffen. Je straft dan eerder de geliefden en vrienden van de misdadiger (als hij/zij die dan heeft). Het doel is toch juist de misdadiger te straffen? Dus hem/haar voor de rest van zijn leven in de gevangenis te laten lijkt mij een betere reactie op zijn/haar actie.

hopelijk heb je nog wat aan!
xoxo

Hier ben ik het helemaal mee eens! En soms hangt het ook nog van de omstandigheden af waaronder dit is gebeurd en dat betekent niet dat het goed te praten valt, maar ik vind niet dat je alle moordenaars/misbruikers over één kam kunt scheren en dus kunt zeggen dat ze allemaal maar dood moeten.

Precies dit.

Oneens, die mensen moeten lijden, de doodstraf is te zwakjes. Ik zeg levenslang boeten voor hun fouten, lekker op brood en water (en geen medische hulp) vast zetten! Tot ze langzaam aan wegrotten…