schoolopdracht, help aub.

Ik moet voor levensbeschouwing een werkstuk maken en een opdracht daarvan gaat over euthenasie.
De opdracht is om op een chatforum te vragen aan andere mensen of die voor of tegen zijn.

Dus nu is mijn vraag aan jullie: Zijn jullie voor of tegen euthenasie?
Met argumenten graag!

Alvast bedankt!

Voor.

Als een mens te veel pijn heeft, moet deze kunnen zeggen wanneer het genoeg is.

dankje voor je reactie:D dat is er al 1

ik ben er zelf voor
als je helemaal niks meer aan je leven hebt en je bent heel erg ziek en je voelt je niet goed je kan niet meer lopen praten etc.
soms ben je toch al op sterven na dood dus ik vind het geen probleem als je daarbij iemand uit zijn lijden kan verlossen

Ik ben ook voor, het is fijn dat mensen aan kunnen geven dat ze het niet meer willen. Soms gaat het echt niet meer en dan mag je iemand best wel helpen. Wel vind ik dat er een grens aan moet zitten. Je mag het niet zomaar laten plegen.
Goed vastleggen en beschrijven.

daar hadden wij op school een maand geleden een hele discussie over gehad tijdens levo xD zelf ben ik voor… kheb dezelfde mening als degene hierboven ^
maar een deel van mijn klas was tegen, want sommige mensen willen de ene dag een einde maken aan hun leven maar de volgende dag zijn ze dan misschien van gedachte veranderd.

ook nog iemand tegen:$ ik moet namelijk 2 voor en 2 tegenstanders, maar meer is natuurlijk altijd beter!

okee ik verzin er eentje voor je:
tegen. Soms ben je zo ziek dat je niet in staat bent om rationeel te oordelen. En dus ook niet over je eigen leven! Ik heb het over mensen met een psychische aandoening.

Voor. Als iemand veel pijn heeft moet hij of zij uit haat lijden verlost kunnen worden.

Pokiewokie: graag serieus geen verzinsels.

Aan de ene kant ben ik ervoor, want als iemand zoveel pijn heeft dat hij/zij het niet meer uit kan houden en alleen maar kunstmatig (of met veel medicijnen zonder effect) in leven worden gehouden, dan is dat voor diegene rot, maar ook voor de familie…
Maar ik ben ook weer tegen,
er kunnen mensen misbruik van maken… En sommige mensen zijn zo ziek dat ze zelf niet goed kunnen beslissen.

maar ik ben meer voor dan tegen. Maar dan wel, dat het pas mag gebeuren als het echt niet anders meer kan… Dat het gewoon uitstel is zeg maar.

omg, doet iemand iets om jou te helpen, reageer jij zo bot! lekker lullig…

Beiden eigenlijk.
Ik ben voor, omdat sommige mensen gewoon echt veel pijn hebben en hier niets meer aangedaan kan worden. Dan zou je zelf toch ook graag uit je lijden verlost willen worden?

Bovendien, als iemand écht dood wilt, zorgt ie daar op elke mogelijke manier wel voor. Dan heb ik liever dat iemand een aantal pilletjes moet slikken of een spuitje krijgt, dan dat diegene zich voor een trein gooit of van het dak afspringt of iets anders openbaars. De kans dat er een ander i.p.v. jezelf dood bij gaat is er; bijvoorbeeld bij van het dakspringen. Val jij op een ander is die ander dood, blijft degene die zelfmoord probeerde te plegen alsnog vaak leven met veel schade. Plus daarbij komt, dat je er een hoop andere mensen mee kan traumatiseren, bijvoorbeeld de treinchauffeur van de trein waar je voor springt. Serieus, dat soort mensen lopen misschien de rest van hun leven nog wel bij een psycholoog, omdat jij dood wou.

Aan de andere kant ben ik tegen, omdat er zoals al genoemd is, en dat is geen verzinsel, sommige mensen zijn zo ziek dat ze niet meer rationeel kunnen denken en dat ze er een eind aan willen maken. Terwijl dat misschien helemaal de verkeerde keuze voor hun kan zijn achteraf. Maar dan is het echt te laat.

Andere argumenten die ik van andere mensen tegen heb gehad toen wij op school hier een discussie over hielden:

God heeft jou het leven gegeven en is ook de enige die het mag wegnemen.

Mensen zouden respect moeten hebben voor het waardevolle leven dat je hebt gekregen en hier ook respectvol mee om moeten gaan. Dus zelfdoding/euthanasie moet niet mogelijk zijn.

Het is een keuze die je niet zomaar kan maken. Dood is dood, er is geen weg terug.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Hoezo is haar reactie verzonnen? Ik vind het een goed argument hoor.

Ze verzint gewoon een mogelijk argument voor je. Dat zij dat niet vindt wil niet zeggen dat het geen goed argument is…

Ik vind het nogal arrogant dat je zo reageert op mensen die jou proberen te helpen. Denk je niet dat jij gewoon argumenten moet verzinnen waarom je voor of tegen euthanasie kan zijn? Ik neem aan dat het erom gaat een discussie op gang te brengen tijdens de levensbeschouwingles, en niet om of je wel precies en eerlijk antwoord hebt gekregen op een forum.

Ik ben voor euthanasie. Als iemand pijn heeft en geen levenswaardig leven meer leidt, kan ik me voorstellen dat iemand zo niet langer wil leven. Ook omdat mensen je dan zo gaan herinneren.

Ik kan me wel voorstellen dat het moeilijker is als iemand ooit heeft gezegd dat hij euthanasie wil plegen zodra hij dement wordt. Stel dat die persoon in jouw ogen een goed en vrolijk leven heeft als dement persoon, moet je dan wel of niet beslissen toch het leven van die persoon te beeindigen. De demente persoon kan niet meer aangeven wat hij of zij wil.

voor iedereen die mij arrogant vind of wat dan ook.
Mijn docent lb kijkt dit na, en dan ga ik geen verzinsels gebruikten etc.
Maredude: er staat toch: ik verzin er eentje voor je…

hier met ik het ook mee eens…