Schoolkrant

Hallo!

Bij het rondneuzen op dit forum ontdekte ik dat er bijzonder weinig werd geschreven over de schoolkrant (slechts één topic uit 2009). Nu ben ik dit jaar samen met een vriendin de hoofdredacteur en ik zoek nog wat inspiratie. Ideeën zijn welkom, al heb ik geen behoefte aan reacties als ‘puzzels’ of ‘uitspraken van leraren’. Zulke ‘basiselementen’ zijn al af, er zouden alleen nog wat meer creatieve dingen in mogen. Het zou leuk ook leuk zijn moesten mensen links naar hun online schoolkrantversie posten, ook als inspiratiebron natuurlijk.

Momenteel ben ik bezig aan de puzzelpagina en ik heb al een doolhof waaruit een leerling moet ontsnappen om zijn trein te kunnen halen, een invulverhaal en een woordpuzzel met bekende ex-leerlingen. Me verblijden kan altijd met meer suggesties. Ik zoek nog een soort van puzzelzoekplaat, iets van ‘hoeveel driehoeken zie je’, maar dan eerder school-gerelateerd.

Alvast bedankt!

Je kan ook een invul verhaal maken.

Waar je random woorden in moet vullen .
Hij pakte een… (een object met een schaar) blblabla met (een paars object met veren) blablabla.

Speciale plekjes rondom school? in de school(onbekende als die er überhaupt zijn x)?

Of een mode rubriek, over wat je op school veel ziet.

Of opvallende dingen.

Invulverhaal heb ik al (staat in de beginpost :relieved:)
Die plekjes op school dacht ik nog aan, er gingen mensen iets doen rond graffiti in de schoolomgeving…

Oh sorry, ik had het niet gezien.

Recente film reviews?

ooeh, dit is leuk. Ik zit ook bij de schoolkrant.
Mijn broer had ook een krant en daar hadden ze uit de buurt een paar ice-coffees gekocht en gekeurd. En dan ook van die grappige dingen erbij gezet van: jak deze smaakt naar aarde, of deze smaakt hemels.
of over de nieuwste films een duidelijke recensie :stuck_out_tongue:

ooh, en lerarenuitspraken. Dat is zooo ograppig :grinning:

Ja dat soort dingen.
Ik zit ook in een redactie.

Ik schrijf zelf wel eens kritiek stukken, betoogerig.

Uhu, uhu…
Zitten wel leuke dingen tussen (:
Kritiekstukken hebben we zeker, vooral van ‘verbeter de wereld, begin bij jezelf’

Die hebben wij, maar ook wel kritiek naar de school. Maar dan wel serieuze kritiek.

Ehm, flauwe grappen vind ik altijd leuk :'3

Je kan een anoniem ‘Madeliefje’ bijvoorbeeld maken.
Dat mensen van de school anoniem problemen kunnen inzenden en jij d’r antwoord op geeft en zo.
En verder, interviews met leraren/ idd grappige uitspraken etc.

De lessen van…

Toen onze *naam leraar* nog een *naam leraar*tje was. En dan een interview. Is vooral leuk bij de wat oudere leraren.

Haha, we hebben een interview van een leraar Latijn die blijkt naar jaren tachtig hiphopmuziek te luisteren, zelf zijn raps schreef en nu met andere leraren handshakes doet in de leraarzaal. Zó grappig

Oude foto;s van leraren toen ze jong waren erin plaatsen. Hadden ze bij ons ook een keer gedaan c’:

Jep, is er ook al. We hebben een eeneiige tweeling die Frans en Engels geven en vroeger bij ons op school zaten. Ze hebben ons schoolfoto’s doorgestuurd :slightly_smiling_face:

Onze schoolkrant kwam eens in de maand en had altijd de mooiste uitspraken van de school.
Van leraren tot leerlingen.
Stelletje van de maand.
En verder gewoon andere vage dingen die ik nooit las haha.
Oh, en iemand met tekentalent tekende altijd stripjes

Kwestie van kiezen doen bij een leraar.

hond of kat
lopen of fietsen
(bijvoorbeeld, en dan gewoon heel veel)

Ik zou gewoon leuke artikeltjes schrijven over dingen die echt kenmerkend voor jouw school zijn! Dingen die zijn gebeurd, roddels enzo.

Streetstyle op jouw school, een interview met je leraar over zijn jeugd inclusief foto’s, columns, een week uit het leven van een student, misschien dat een leraar een interessant column wil schrijven, kritiekstukken, diner bij je leraar…
Succes!