schoolkrant

ohmygooodd! ik moet nog een stuk voor de schoolkrant schrijven en ik weet niet wat!! heeft iemand nog leuke ideeen? de deadline is nog een week dus please wees snel!n jullie zijn toppers XXX

Huh, zag ik hier gisteren niet ook al een topic over? Waarom moet jij een stuk schrijven dan, is toch vrijwillig? Bedenk wat er in en om je school gebeurt. Wij weten toch niet hoe het zit daar, probeer het eerst op school te vragen.

Interviews vinden mensen blijkbaar zeer leuk om te lezen dus dat kan je altijd nog overwegen maar verdiep je wel wat meer erin zoals het publiceren van namen en copyrights. (Ik denk dat je bronvermelding wel hebt geleerd.) Dat geldt voor alle artikelen wat je wil gaan schrijven, niet eens zo zeer voor interviews. Ik snap dat het gaat om een schoolkrant maar wilde toch even dit kwijt hahaha. Succes!

Interviews met leraren doen het altijd goed. Niet van die suffe vragen als ‘wat vindt u van uw werk’ of ‘hoelang werkt u hier al’ maar meer van die vragen waar iedereen graag het antwoord op zou willen lezen. Verder kan je misschien een artikel schrijven over iets wat jongeren echt bezighoudt? Bijvoorbeeld tips voor puistjes & tips voor proefwerkweek… ik verzin ook maar wat he. Wees origineel & creatief en dan komt t goed!

ik ben zelf voorzitter van de schoolkrant. Artikelen die herkenbaar zijn voor leerlingen doen het goed! Als je bijvoorbeeld irritaties aankaart die iedereen wel herkent. Onze school heeft bijvoorbeeld soms hele gekke kunstwerken. Zoals een portet van een vrouw aan het plafond. Iedereen kent het, maar niemand weet waarom dat daar hangt. Dus navragen bij personeel en dit soort dingen ‘uitzoeken’ is ook altijd heel erg leuk!

Let dus goed op wat er allemaal speelt in jullie school en baseer je stukjes daar op.

Verder verzamelen wij iedere uitgave weer baby-/jeugdfoto’s van docenten en dan mogen zie raden wie het is. Ook doen gekke uitspraken het altijd goed!

Succes nog!