Schoolkrant (tips?)

Sinds vorig jaar ben ik lid van de hoofdredactie van onze schoolkrant. Wat jammer is, is dat onze schoolkrant al sinds ik hier op school kwam, erg visieloos en nietszeggend is. Alle edities lijken op elkaar, er wordt nauwelijks iets actueels besproken en we hebben een ernstig tekort aan leden (en de leden die we hebben, doen nauwelijks wat). Het feit dat niemand hem leest, werkt ook niet echt motiverend, maar we kunnen het onze medeleerlingen niet kwalijk nemen, want waarom zou je een oninteressante schoolkrant lezen? We hebben dus te maken met een vicieuze cirkel!

Nu is mijn vraag, of er hier op girlscene mensen met of zonder schoolkrantervaring zijn, die mij misschien tips kunnen geven om de schoolkrant eens een flinke boost te geven. (Denk aan: wat voor artikelen spreken de lezers aan en hoe motiveer je de redactieleden?)

PS: Ik heb nog nooit een nieuw onderwerp op girlscene gemaakt, dus als ik iets totaal fout doe, hoor ik dat wel!

Hmmmm, misschien kun je steeds een thema kiezen wat met de tijd meegaat, bijvoorbeeld nu sinterklaas/kerst! En dan kun je surprisetips, dress tips enz. er in doen!

onze schoolkrant heeft altijd een thema :slightly_smiling_face: er staan quotes in van leraren, een quiz, een test (welke eten is het lekkerst etc), wat stukken die over het thema gaan, een interview met een leraar of andere mederwerker van de school, soms wat stukken over tripjes van leerlingen, een stripje, invulverhaal, astro amanda en last but not least, als we schoolfeest hebben gehad, de zoenlijst!

-Grappige uitspraken van leraren
-Interview met de hunk/babe van dat deel van het jaar (onze schoolkrant komt volgens mij 3x per jaar ofzo.)
-Foto’s van leraren toen ze klein waren
-Invulverhalen, net als bijv. in de CosmoGirl!
-Verhalen over activiteiten
-Quizen
-Leuke weetjes over van alles en nog wat
-Grappige horoscopen

Dankjulliewel! Er zitten echt vet goeie ideeën bij! De uitspraken en kinderfoto’s van leraren, de horoscoop en het invulverhaal deden we al, maar verder heb ik hier wel wat aan voor onze komende vergaderingen!

Wat houdt de zoenlijst precies in? Oké, dat klinkt als een domme vraag, want ik begrijp dat het gaat om wie met wie gezoend heeft, maar is het niet zo dat dat alleen op héél kleine scholen werkt?

Ik ga ook zeker het idee over het thema weer opperen.
Meer ideeën zijn natuurlijk altijd welkom, haha!

Hé, ja, dat zijn ook leuke ideeën! Merci :grinning:

Oh jullie hebben echt superleuke ideeën!

Bij ons hadden ze enquetes voro eidereen; invullen wie de grappigste leraar, lekkerste leraar en, meest enthousiaste leraar

Oh en geniale leraar uitspraak rubriek!

schrijven over de nieuwe bruggers, ga er altijd stuk om
( ooit hadden ze op de pagina erna een plaatje van een dora puzzel en maan roos vis waaronder stond: speciaal voor jullie, lieve bruggers!

invulverhalen–blunders–leuke scheldwoorden (baarmoederschimmelvlekje)