Schoolkeuzes

Heei peoples!

Ik zit nu in 3 havo en moet een vakkenpakket kiezen, tussen:
-cultuur en maatschappij
-economie en maatschappij
-Natuur en gezondheid
-natuur en techniek

Nu heb ik dus 3 dingen wat ik graag zou willen worden:
-Modeontwerper(iets met mode)
-iets met rechten, juridisch
-of iets met journalistiek(stukken schrijven, lieft beetje fashion branche)
Het allerliefst zou ik eigen baas willen zijn!

Wat is het beste profiel voor deze beroepen?

Ik denk dan economie & maatschappij of cultuur & maatschappij.

ik denk inderdaad ook economie & maatschappij, maar je kan beter je decaan om advies vragen.

Economie en Maatschappij, vooral omdat je nog niet precies weet wat je wilt. Is bijna altijd goed, tenzij je later opeens iets compleeeet anders wilt gaan doen waar je Bio voor nodig hebt ofzo.

Nou goed je hebt het antwoord eigenlijk zelf al gegeven, je wil de richting op die niets met natuur en techniek en gezondheid heeft te maken dus kies voor E&M en C&M, ik weet niet of het mogelijk is om een combi pakket te maken? Dat was bij mijn middelbare school wel het geval dus heb ik beide profielen gekozen. Anders zou ik gewoon kijken wat het beste bij jezelf aansluit de cultuur kant of de economische kant.

Als ik jou was zou ik dan c&m/e&m met economie, wiskunde en beeldende vorming (als dat bij jullie mogelijk is) kiezen. Valt in beide vakkenpakketen. Is maar een aanradertje, is voor de rest jouw vakkenpakket en jij weet waar je goed in bent en niet.

Cultuur & Maatschappij of Economie & Maatschappij ! :slightly_smiling_face:

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil em graag kiezen omdat daar m’n profiel precies is zoals ik wil (Duits als verplicht en informatika als keuzevak) maar ik kan het waarschijnlijk niet eens kiezen omdat ik geen economie kan en ben ook bang dat ik niet zal slagen… Maar als ik cm ga doen met Duits (nog andere vakken) en informatika kan ik dus geen wiskunde kiezen en mensen denken dat dat een domme keuze is. Ik wil graag namelijk graag in de communicatie (online?), media of journalistiek of iets dergelijks.

Ik zou Economie & Maatschappij doen! Ik heb dat profiel zelf ook. Ik heb Geschiedenis,Economie, Wiskunde A, Frans, Aardrijkskunde (keuzevak) Maar als je modeontwerper wil worden, kan je tekenen ofzo er bij doen. Succes!