schoolkamp terwijl je gepest word

Hee meiden,

Ik heb volgende week een werkweek/kamp van school in Limburg.
Ik ben hier super nerveus voor, ik ben op school vaak het mikpunt van de flauwe grapjes, maar na een dag school kan ik lekker naar huis.
Nu ga ik dus een week weg met die mensen, sowieso bijna geen vriendinnen in mijn klas (wel veel daarbuiten). De kamerindeling is al gemaakt en ik zit niet bij die vriendinnen.
De mentor weet dit maar het was niet meer te veranderen.
Ook gaan we heel veel sportieve activiteiten doen, waar ik heel slecht in doen. Ik ben dan bang dat ik wordt uitgelachen.
Hoe houd ik die week in vredesnaam vol :flushed:
Hebben jullie tips, dit zou me heel erg helpen en gerust stellen.
Liefs

Wat vervelend voor je, zo’n werkweek moet voor iedereen leuk zijn!
Maar jouw vriendinnen gaan wel mee op werkweek? Ik zou de situatie nog eens voorleggen bij je mentor, desnoods met je vriendinnen erbij. Wat is er nou zo moeilijk aan om de kamerindeling ietwat te veranderen zodat iedereen gelukkig is?
Als laatste kan je altijd nog je ouders inschakelen.
Probeer gewoon lekker jezelf te zijn en je niet teveel aantrekken van die opmerkingen, hoe moeilijk het ook is.
En als je niet met je vriendinnen op een kamer zit, kan je daarbuiten en overdag wel met hen optrekken toch?

Ik heb het een paar keer gevraagd, maar ze wilde het echt niet veranderen.
We zijn voor het kamp in groepjes ingedeeld, dus we zien elkaar nauwelijks :rage:

Ik heb dit zelf ook. Ik wordt ook gepest omdat ik blijkbaar te rustig ben in de klas. Ik stap niet zomaar op mensen af. Ik had helemaal geen vrienden toen ik op schoolkamp ging want al mijn vriendinnen zaten op een andere school.

Wat mij hielp was op mensen afstappen die op dat moment alleen zaten. Vaak zie je aan mensen dat ze verlegen zijn en juist die mensen respecteren je meestal zoals je bent. Probeer de mensen die je echt pesten zo veel mogelijk te vermijden en ga gewoon bij de mensen staan die je met rust laten( desnoods negeren). Dat kan er vanzelf misschien voor zorgen dat ze wel tegen je praten.

Dankje:) Hoe was het kamp bij jou gegaan?

Is het verplicht om te gaan?

In eerste instantie vond ik het vreselijk. Ik had ook nog heimwee en mocht gelukkig een mobiel meenemen om mijn ouders te kunnen bellen. Ik zat op een kamer met mensen die ik niet eens kende. Ik was erg stil en durfde niks te zeggen omdat ik bang was dat ze me uit zouden lachen. Maar toen vroeg een meisje op mijn kamer waarom ik niks zei. Toen dacht ik dat dat een slecht teken was maar ik heb toen gewoon gezegd dat ik wat verlegen was. Toen zei ze dat dat helemaal niet uit maakte en begon ze te praten. Als je eenmaal met 1 iemand om gaat op het kamp wordt het pesten ook minder.

Uiteindelijk was het dus toch nog best leuk geworden omdat de pesters zagen dat ook ik vrienden kon maken.
Pesten valt moeilijk op te lossen als het niet aan jezelf ligt maar ik hoop voor je dat je op het kamp niewue vrienden ontmoet.

Ik ben op de basisschool niet meegegaan omdat het niet verplicht was en dit kan goed zijn maar bij mij liep dat slecht af want het pesten werd juist erger omdat ze zeiden dat ik niet mee ging omdat ik geen vrienden had.

Ik zou eerst en vooral de nadruk op de kamerindeling leggen bij je mentor. Ik heb dit namelijk ook al meegemaakt en na een soort van ‘hel’ meegemaakt te hebben, mocht ik toch bij mijn vriendinnen slapen. Probeer dus dit eerst in orde te maken, vraag het misschien aan je ouders of zij even met je mentor willen praten.
Je hebt niet in de hand wat anderen van je denken/zeggen. Daarom is het belangrijk dat je al die rust krijgt s’avonds. (door bij je vriendinnen in dezelfde kamer te liggen) Wat mij altijd helpt is om in mezelf even terug te keren, ook al is er heel wat lawaai rond mij. Probeer jezelf gerust te stellen, want uiteindelijk kan je alleen jij die nare gedachten veranderen in positieve en geloven in jezelf.
Ik wens je heel veel succes! :sob::muscle:

Ah echt goede opmerking vind ik. Het klopt dat je je aandacht echt moet richten op de groepjes om mee te slapen. Als je namelijk heel de nacht niet durft te slapen omdat je met rotkinderen in het groepje zit is gelijk heel het kamp al verpest.

Maar hoe doen jullie dat met slapen dan, als niemand wil gaan slapen:)

Ik heb dat ook eens gehad… ik had een tijd bijna geen echt goede vriendinnen. En ik zat in de groep met mensen die ik alleen van naam kende om het zo te zeggen.
Liep niet slecht af! Iedereen wil natuurlijk een leuk kamp hebben en ik heb me gewoon gedragen tegen de meisjes van mijn klas in mijn groep alsof ik al lang met ze bevriend was. Soms moet je mensen iets toevertrouwen voor je weet of ze friend material zijn. Ik heb dat eigenlijk al heel mijn leven: ik vertel op een bepaald ogenblik veel persoonlijke dingen en opeens zijn die onbekenden ‘vrienden’! Je moet wel niet dingen toevertrouwen die tegen je kunnen gebruikt worden. Die meisjes voelden zich trouwens ook best alleen omdat hun vriendinnen ook in andere groepen waren. Zo zie je maar, op schoolkamp probeert iedereen het beste van te maken! Ik had met die meisjes elk trouwens ooit nog ruzie gehad haha…
Na de kamp waren we niet meer close maar zagen we elkaar als goede kennissen :wink:

En het slapen?

Ehm ja dat was dat jaar vreemd geregeld. Mijn tip is om misschien een boek mee te nemen voor als zij ook tijdsschriften bij zich hebben. Of snoep, kan je delen en is iedereen je geweldig dankbaar dat je deelt *koningin*!! :grinning:

Eerlijk gezegd was mijn kamp ook niet erg leuk.
Mijn beste vriendin negeerde me volkomen de hele week, terwijl ik niks had gedaan. :frowning_face:

Weet je mentor dat je niet zo’n goede aansluiting hebt met de klas? Hopelijk kan hij/zij dan een beetje een oogje in het zeil houden (al gaan veel pestacties om de leraren heen en hebben ze het vaak niet door).