Schooljuf vs Mysterie Girl

Lisa is een vrouw van 22, ze is net klaar met de PABO en gaat nu werken op een basisschool. Ze is een echte control-freak, niets mag mis gaan in haar leven en daarom is ze ook een beetje saai. Als ze wordt voorgesteld aan haar knappe college Alex, voelt ze meteen dat verliefd aan het worden is. Het enige probleem is dat ze niets durft te zeggen, hij is immers veel te knap voor haar. Als Lisa naar een gemaskerd bal gaat, komt ze daar Alex ook tegen. Hij herkend haar niet, maar zij hem wel. Per ongeluk zegt ze dat ze Laura heet en niet veel later ligt ze bij hem in bed. Laura is heel anders dan Lisa, ze is knap, sexy en kan alle mannen krijgen; Zelfs Alex. Maar kan ze haar dubbelganger geheimhouden?

Besluiteloos sta ik voor mijn kledingkast. Het is al kwart voor 8 en over een kwartier moet ik weg. Het is mijn eerste werkdag en ik wil een goede indruk maken op mijn nieuwe collega´s. Naar mijn sollicitatie droeg ik al mijn nieuwe jurkje, dus die kan ik niet aandoen. Daarnaast, als ik met mijn kleuters ga verven is dat ook geen geschikte outfit. Waarom moest ik dan gisteren avond ook zo nodig vroeg naar bed, ik had beter eerst mijn kleding kunnen uitkiezen.

Ineens zie ik mijn zwarte kokerrok hangen. In geen tijden heb ik dat ding gedragen, omdat hij een beetje te strak zat. Ik trek mijn pyjama broek uit en sjor de rok over mijn heupen. Voor de spiegel draai ik een rondje, en wonderbaarlijk genoeg ziet hij er nog leuk uit ook. Mijn lievelingsvestje erbij en klaar.

Snel breng ik wat foundation aan en beneden haal ik mijn kittenheels uit het schoenenrek. Niet opvallend maar wel representatief: Precies wat ik wil. Snel smeer ik een boterham en pak ik een kant en klare fruitsalade uit de koelkast. Samen met mijn agenda en autosleutels stop ik ‘m in mijn tas terwijl ik mijn ontbijt naar binnen werk. De spullen voor school heb ik al in mijn auto staan dus stipt om 8 uur vertrek ik van huis.

Leuk geschreven, ik zou doorgaan ! maar, let misschien eerder op leestekens, en niet achter elkaar maar blijven doorschrijven…
Ik blijf je volgen!

leuk verhaal. ik volg het

leuk! het is eens wat anders :slightly_smiling_face:

Kokkerrok? En wat zijn kittenheels? :confused:

Een keertje een entertje zou je verhaal goed doen.

ik denk dat ze kokerrok bedoeld, en kittenheels zijn hele lage puntige LELIJKE hakken, sorry.

Okey xD ik heb dr serieus nog noooit van gehoord.

^hahahhahaha

ik wist ook niet dat die dingen kittenheels heette, had ff gegoogled.
ik vind die dingen gewoon, brrrrr…

Ja, ik vind ze inderdaad ook niet mooi. Maar ik ben op mobiel, dus kan niet alles gaan googleen(? ach, whatever)
Duurt zolang tot girlscene dan weer terug is xD

^whahah, door ons heeft ze reacties, maar ik vind sowieso als je een verhaal begint, dat je kort moet vertellen waar het over gaat, dan hebben we echt een beeld, nu heb ik zoiets van; NEE (: want tjaaa, een vrouw die op school werkt, dat boeit niet echt, snap jee?

Wist ook nooit dat die dingen kittenheels heette, maar ze zijn echt lelijk.

OT: let op je schrijfstijl, dus niet alleen spelling maar ook je zinsopbouw en leestekens. Dat doet je verhaal goed (:

De route naar ‘De Arend’, de school waar ik ga werken, heb ik al een paar keer gereden zodat ik vandaag niet zou verdwalen. Volgens mijn vriendinnen ben ik een echte control-freak, maar dat kan me niet zoveel schelen. Zo heb ik mijn middelbare school gehaald, de PABO gedaan en zo zal ik ook mijn nieuwe werk ingaan. Als ik niet alles onder controle heb raak ik in paniek en weet ik niet wat ik moet doen, dus ben ik altijd voorbereid op welk fiasco dan ook.

Intussen ben ik al bij de parkeerplaats aangekomen en zet ik mijn auto naast een grote jeep. Vast van zo’n tuttige lerares met een echtgenoot die in het vastgoed zit. De zenuwen beginnen nu echt op te borrelen, en als ik de autodeur achter me dichtgooi voel ik me een beetje misselijk. Misschien waren die hakken toch niet zo’n goed idee, ik heb het idee dat ik als een waggelende eend over het schoolplein loop. Gelukkig zijn er op wat vroege vogels na nog geen mensen en na een paar keer diep in- en uitademen loop ik de school binnen.

Directeur van Zwieten heeft me gisteren nog gemaild, ik moest eerst naar zijn kamer komen en dan zou hij me een korte rondleiding geven. Vervolgens zou een assistente die de school al langer kent me op weg helpen zodat ik gewoon meteen kan beginnen met les geven.

Ik weet de weg naar zijn kantoor nog precies van het sollicitatiegesprek maar toch volg ik de bordjes. Je weet het immers maar nooit. De tas met spullen begint een beetje zwaar te wegen en ik wissel hem naar mijn rechterarm. Ik heb wat spullen mee voor op mijn bureau, en natuurlijk mn kleuter opdrachten boek wat mijn eindwerkstuk was op de PABO. Ik kreeg er het hoogste cijfer van de klas mee dus waarschijnlijk heb ik er hier ook nog wel wat aan.

Als ik voor het kantoor van de directeur sta klop ik 3 keer. Een paar seconden later wordt er ‘binnen’ geroepen en voorzichtig duw ik de klink naar beneden. Meneer van Zwieten ziet er goed uit, hij is begin 40 en heeft nog een volle bos haar. Zijn gezicht is glad geschoren en het pak dat hij draagt laat zien dat hij nog veel sport.

‘Goedemorgen juffrouw Lisa’. zegt hij terwijl hij opstaat. Ik loop naar hem toe en we schudden handen. ‘Zullen we maar meteen beginnen met de rondleiding? We hebben nog een klein halfuurtje voor de school open gaat.’ zegt hij wijzend naar de klok. We lopen eerst naar de bovenbouw gang, waar groep 6, 7 en 8 les krijgen. Er zijn 4 lokalen, eentje voor leerlingen die wat extra hulp nodig hebben en de andere 3 voor de klassen apart. Dan lopen we naar de middenbouw gang. Daar zijn 6 lokalen, voor de groepen 3, 4 en 5. De afgelopen jaren zijn er veel nieuwe kinderen bijgekomen en dit is een hal die nieuw bijgebouwd is. Halverwege dit jaar zullen er ook nog 2 lokalen bij de bovenbouw gebouwd worden, vertelt meneer Van Zwieten me.

Bedankt voor jullie reacties en commentaar! Moeten er echt veel meer enters tussen? En ik zal er even een korte beschrijving bij zetten, maar ik weet zelf ook nog niet echt wat er allemaal gaat gebeuren :wink: Uhm, in spelling ben ik heel slecht dus: Wie is er hier geweldig in spelling en wil voor mij de DT en Voltooid Deelwoord regels nog even op een rijtje zetten :slightly_smiling_face: Thanks (ja… erg he… En dat doet voor de tweede keer 4Havo).

Oops! Ik bedoelde dus kokerrok, en kittenheels zijn lage hakjes (2 of 3 cm). Meestal drage van die suffe vrouwen ze, en ze zijn ook echt niet sexy ofzo :stuck_out_tongue: (Oftewel; Gewoon lelijk en niet kopen)

Ik ben wel goed in spelling, maar sommige dingen haal ik ook nog door elkaar.
Er hoeven trouwens niet heel veel enters tussen, maar gewoon dat je op een nieuwe regel begin als het over een ander stukje gaat.
Dus bijvoorbeeld; woonkamer gedeelte. Enter. Slaapkamer gedeelte xD

Na de middenbouw lopen we naar de onderbouw: Mijn afdeling. Er zijn 5 lokalen en na de eerste 4 gezien te hebben komen we aan bij mijn klas. Ik ga fulltime werken dus heb ik een lokaal voor mijzelf, waar ik kan en doen en laten wat ik wil. Het is een leeg lokaal, met enkel stoeltjes en tafeltjes voor de kinderen en een smart board aan de muur. Achter in het lokaal staat een grote kast waar spullen als verf, knutselbenodigdheden en potloden in staan. Meneer van Zwieten geeft me de sleutels van het lokaal en de kast en ineens voel ik me veel ouder, ik ben geen student meer maar een werknemer.

Na mijn lokaal te hebben afgesloten lopen we terug naar de gang waar het directiekamertje zit. ‘Als er iets is kun je altijd bij mij terecht, en anders kun je naar Esther toe.’ zegt meneer Van Zwieten. Hij wijst naar een deur naast zijn kantoor en we lopen naar binnen. Een vrouw van rond de 30 zit achter een laptop te typen en lijkt eerst niet in de gaten te hebben dat we binnen komen. Pas als meneer Van Zwieten kucht kijkt ze op. ‘Ah! Daar hebben we Lisa, toch?’ zegt ze glimlachend tegen me. Ik knik en als ze naar me toe komt lopen schud ik haar hand. ‘Zoals Frans je vast uitgelegd heeft zal ik je de komende tijd begeleiden zodat je rustig kunt wennen aan onze school. Ik werk hier nu 6 jaar en weet nog hoe moeilijk ik het had aan het begin. We zijn heel anders dan de meeste basisscholen maar in je sollicitatiebrief schreef je dat je daarom juist zo graag hier zou willen werken’. Ondanks dat ik een beetje geschokt ben dat een ássistente mijn sollicitatiebrief gelezen heeft, knik ik beleefd. ‘Oké, als het goed is weet je hoe ons computersysteem en het smartboard in elkaar zitten, toch?’ vraagt Esther zakelijk. ‘Ja, ik heb jullie curcus doorgelopen op mijn laptop en vorig jaar heb ik op de PABO les gehad met het smartboard.’ Esther knikt goedkeurend. ‘Goed, dan zullen we je nu even voorstellen aan je nieuwe collega’s en dan zullen we de kleuters van dit jaar gaan verwelkomen.’

Meneer van Zwieten houdt de deur voor me open en gaat Esther en mij voor naar de lerarenkamer. Als ik binnenstap kom ik in een sfeervolle ruimte die gevuld is met pratende leraren. Wat me meteen opvalt is het aantal jonge leraren, voor zover ik kan zien is de oudste persoon in de kamer een man van een jaar of 50, wat ik behoorlijk vind meevallen. Ik voel me meteen wat meer op mijn plaats.

‘Attentie!’ zegt meneer Van Zwieten met een volle stem. Het wordt meteen stiller en ik voel dat de aandacht op mij gericht wordt. ‘Vandaag verwelkomen we een nieuwe lerares op onze school. Dit is Lisa van der Vlugt en ze zal vanaf dit jaar een van onze kleuterklassen begeleiden.’ Ik wil spontaan overkomen dus loop ik naar een vrouw toe die dichtbij sta en stel me voor. Zo ga ik het hele rijtje af en maak ik wat korte gesprekken met leraren.

Als ik iedereen gehad heb en naast Marieke, een juf die al 12 jaar op de school werkt en met veel plezier groep zessers begeleid, ben gaan zitten gaat de deur open. Een man van een jaar of 25 stapt binnen en loopt naar de koffie automaat. ‘Dat is Alex, hij werkt hier sinds een jaar en is echt een onwijs lekker ding.’ zegt Marieke als ze me naar hem ziet kijken. Ik bloos en kijk gauw naar mijn koffie. ‘Maar hij is ontzettend aardig hoor, niet zo’n arrogante kwal die denkt dat hij iedereen kan krijgen. En daarnaast is hij veel te jong voor mij.’ grapt Marieke. Ik glimlach naar haar en neem een slok van mijn koffie. Als Marieke met de docent aan haar andere kant begint te praten voel ik ineens een klopje op mijn schouder. Ik kijk op en zie dat Alex achter me staat. Van dichtbij is hij nog knapper, hij heeft bruin, krullend haar en is licht gebruind. ‘Uuhm, hallo! Ik ben Alex, de ‘oude’ nieuweling.’ zegt hij met zijn vingers als aanhalingstekens in de lucht. ‘Jij bent nu de nieuweling, dus ik wens je veel sterkte.’ Blijkbaar kijk ik hem geschokt aan want hij zegt er gauw ‘grapje’ achter aan. Ik lach verlegen. ‘En jij bent?’ vraagt hij dan. ‘Lisa. Ik ga de kleuters begeleiden.’ zeg ik glimlachend.

koel verhaal :slightly_smiling_face:

leuk, inderdaad!