Schooljongens uit Swansea en Cardiff dragen een rok naar school

De video hieronder zijn de jongens uit Swansea

Schooljongens uit Swansea en Cardiff dragen een rok,omdat ze geen korte broek mogen dragen op school.
De jongens verdedigden hun beslissing om rokken te dragen en zeggen: “Het is veel koeler voor ons daar beneden, als we lange broeken droegen in de klas zou het ons beïnvloeden, het is dan veel te warm waardoor we de concentratie verliezen vanwege de hitte”. Een bezorgde ouder zei zelfs dat de warmte gezondheids gevolgen had op haar zoon.
Ik vind het er goed uitzien de rok bij hun,wat vinden jullie?

Hieronder de foto’s van de schooljongens uit Cardiff die geen korte broek mogen dragen op school.Dit zijn overigens maar 4 van de 10 jongens die een rok dragen die je op de foto ziet.

Ik vind dat ze wel gelijk hebben. De meiden mogen daar wel in rok, maar zij niet in korte broek? Dat is bijna niet te doen met erge hitte. Daar kan je gewoon ziek van worden. Ik vind het ook wel stoer dat ze dat durven. Niet elke jongen gaat in rok naar school :’).

Wat, wel vreemd dat ze wel een rok aan mogen en geen korte broek! Goed statement iig! Schoolleiding zal zich iig de nutteloosheid van die regel dat jongens geen korte broek aan mogen gaan bedenken :wink:

Ik vind het er heel stom uitzien maar ik vind het knap dat het durven. Als het hen beter laat voelen, waarom niet.

Ik kan hun actie zeer waarderen, en vind het een rare keuze van de school om korte broeken te verbieden. Ik vind het een goede manier om een statement te maken.

Ze hebben er wel de benen voor

Pas geleden lag ik een zelfde soort verhaal, alleen dan over Zweedse machinisten.

Vind dat ze overigens groot gelijk hebben! En ik vind het lefgozers, haha!

zo die hebben lef , de meeste jongens van die leeftijd durfen dat niet.

Jaren terug was er toen hier in Nederland ook zoveel gedoe over postbodes. Mannen mochten toen geen korte broek aan. Vrouwen mochten wel een broekrok aan. Vond dat toen ook al zo belachelijk. Zeker als postbode wanneer je uren in de brandende zon moet werken.

Die rechter van de 1e foto. Hallo ik ben jaloers op die benen.

Hahaha wat gaaf! Mooie manier van protesteren :bowing_man:

Toen vrouwen voor het eerst broeken gingen dragen,vonden een hoop mensen dat er ook stom uitzien. Aan alles kun je wennen,als je het maar vaak genoeg ziet.
Ik zou als ik die jongens was gewoon een rok blijven dragen,omdat het veel koeler is dan een korte broek.

Nee, ik vind het er niet uitzien. Maaaar, ik snap hun redenatie en motivatie heel goed. Het is natuurlijk krom dat meiden wel een rok aan mogen en jongens geen korte broek. Als dat gewoon een nette, zwarte korte broek is, zie ik daar ook geen enkel bezwaar in.

Haha respect voor die jongens!

Knap dat ze het durven. Ik weet niet of ik in hun plaats hetzelfde zou doen.

Super stoer dat ze het gewoon doen! Mooie manier van protesteren, met name omdat niemand ze iets kan maken ^^

Ik denk niet dat ik hier aan kan wennen, puur en alleen omdat het voor mij altijd anders is geweest. Niemand loopt er hier zo bij, dus het is ook niet mijn zorg.