Schooljongen

Heee meiden,

Ik vind een jongen van mijn school al heel lang leuk, ik zat vorig jaar bij hem in de klas en nu alleen nog bij economie. Vorig jaar zat hij voorin de klas en dan lachte hij weleens achterom, die lach heeft mij een soort van betoverd denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye: maar nu ik alleen nog maar met economie bij hem zit heb ik minder contact met hem. hij is al een tijdje ziek en natuurlijk heb ik een whatsapp berichtje gestuurd om hem beterschap te wensen (en zodat ik hem sprak). maar verder spreek ik hem bijna niet… inmiddels is hij weer wat vaker op school maar op school durf ik ook niet goed met hem te praten want hij loopt eigenlijk altijd bij zijn vrienden, een van zijn vrienden is ook een vriend van mij maar met 2 andere kan ik niet zo goed opschieten. Hij is zelf best verlegen (awh). wat kan ik doen zodat ik hem meer spreek?

Vraag of hij een keer wil afspreken!

Maar wat je kan doen zonder met hem te praten: vaak naar hem kijken, probeer oogcontact te maken, lach naar hem. Als hij heel verlegen is, dan gaat hij niets met deze hints doen. Nogmaals, ik zou dus vragen of hij eens met je wil afspreken.

@Bubblegum Dat vaak kijken lukt wel, mijn vriendin die naast mij zit vraagt steeds waar ik naar kijk… ehh naar buiten hahahaha :flushed: Is het niet raar als ik vraag of hij wil afspreken als ik hem bijna niet spreek?

@Frozen goed idee! waar zou ik verder met hem over kunnen praten als het gesprek op gang is?

Ja dat is misschien wel een beetje raar. Misschien kan je eerst eens afspreken met nog een aantal klasgenoten erbij?

Vraag wanneer hij een tussenuur heeft. Zeg dat hij zo goed is in economie en hij je ab-so-luut iets uit moet leggen wat jij niet snapt.

@Bubblegum Ik heb al een keer geprobeerd een filmavond te houden met een vriendin van mij en een vriend van mij die ook een vriend van hem is, zodat die vriend hem zou vragen maar hij had zelf een beter plan en vroeg iemand anders -,-’

@Chryse jaa dat is wel een goed idee, maar helaas zijn we allebei ontzettend slecht in economie hahah

Dan zeg je misschien kunnen we samen leren om het te verbeteren (:

Je zou een keer op wapp kunnen vragen wat het economie huiswerk is. En als hij dat aardig reageert, kun je hem vaker een berichtje sturen. Dan merk je vanzelf wel of hij geïnteresseerd in je is of niet.
En als je interesse in hem toont, heb je ook nog wel kans dat hij jou vraagt om af te spreken.

@Chryse hmm jaa… maar dan komt het weer zo over als een date, en omdat ik hem niet zo veel spreek is dat denkik een beetje raar

@starbuckslover Dat ga ik doen, dankjewel! :grinning:

Ga tegen hem praten! wat heb je te verliezen? Zolang je hem niet nu opeens de liefde verklaart is er niks ongemakkelijks in les bij economie… onthoud dat het alleen maar op iets goeds uit kan komen. Heeft hij geen interesse, dan kom je daar snel genoeg achter. Dan is het fack hem en hoef je geen hoop meer te hebben. Heeft ie wel interesse, dan is het toch alleen maar leuk? Nu zit je maar een beetje af te wachten… een nee heb je en een ja kun je krijgen. Let’s do it, good luck :wink:

@ballerina dat is waar, ik ga het gewoon doen bedankt! (:

Iemand goede gespreksonderwerpen?

School, sport, vervolgopleidingen, het afgelopen schoolfeest (of aankomende), baantjes, huisdieren, uitgaan (bijv plekken waar die wel eens is, erg handig om te weten trouwens)… kijk een beetje naar zijn interesses en als het goed is komt de rest vanzelf.

Je kunt bijvoorbeeld ook tegen m gaan praten zeggen: heee, wat heb jij voor economie?:slightly_smiling_face:

Dan praat je een beetje met een reden en krijg je niet eerst zo’n alles goed gesprek (heb ik zelf altijd een hekel aan). Daarna kun je verder vragen naar de onderwerpen hierboven :wink:

@ballerina
Bedankt , ik ga het meteen testen! (:
Morgen heb ik ook weer economie dus gelijk even de tips van @Bubblegum testen :grinning:

Helaas was hij weer niet op school donderdag :frowning_face: ik ga hem nu vragen of hij al weet wat hij heeft enzo.

Goed idee!

Oooh, ik ga met je meedoen :’)