schooljaar verneukt

ik doe TL 3e klas, ik heb het echt hard verneukt dit jaar door helemaal niks te doen voor school,
en ik heb nu zo’n spijt , ik kan mezelf wel neerschieten van waaarom was ik zo lui?
en ik schaam me echt voor me cijfers ik durf er met niemand over te praten.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen ik wil echt niet blijven zitten of afstromen echt niet! ik kan nu niet eens slapen of normaal wat denken elke seconden zie ik me cijfers voor me en ik ben echt bang, ik moet er echt op huilen ik ben echt een sukkel.
soms hooop ik zoo erg dat ik het kon terug draaien en over doenn… maar dat kan niet dit is de harde realiteit…
ik sta dus
vier 5en
vier 4en
bij duits mag ik al mijn toetsen over doen van mijn leraar ik ben hem zooo dankbaar! dus duits kan ik ophalen…
frans ook hoop ik want ik heb de laatste drie toetsen vel voldoendetjes en engels tekenen en wiskunde misschien ook…
maar nog steeds heb ik geen moed ik weet niet wat ik moet doen :frowning_face:
nog zoooooo weinig tijd argg kloteklote

echt ik ben een sukkel dus ik snap het wel als anderen dit lezen en misschien ook vinden:(
ik wou het gwn ff van me afschrijven ;(

Nee, ik snap je niet. Want ik doe wel gewoon m’n best op school, en als ik een onvoldoende haal is het jammer, maar ik weet dan wel dat ik me best heb gedaan.
Dus ik kan je niet helpen, ik vind het gewoon dom van je.

eerlijk gezegd denk ik dat je het niet meer gaat halen. je hebt nog maar 1 periode en het is echt moeilijk om dan nog zoveel op te halen… sowieso snap ik al niet hoe je zelfs voor tekenen een onvoldoende kan halen!

naja… ik ben vorig jaar ook blijven zitten maar ik heb er wel keihard voor gewerkt. ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe ik me zou voelen als ik zou blijven zitten door luiheid, het is zoooo zonde en dom!
dit jaar gaat supergoed… ik doe nu 4havo inplaats van 4vwo… een jaar overdoen is nou ook weer niet zo vreselijk! de tijd vliegt voorbij! over 10 jaar denk je van ‘dat jaartje extra was niks’ ik hoop dat je het nog gaat halen! zo niet dan moet je in elk geval volgend jaar van je fouten leren en gewoon je best doen!

Ik snap je deels: ik heb begin dit schooljaar namelijk ook nauwelijks mijn best gedaan voor school. Maar toen ik mijn eerste 5 haalde kwam ik ‘tot bezinning’. Al doe ik nu ook niet zo veel, maar dat komt meer omdat we toch nog maar 3 weken naar school hoeven. Misschien had jij wat eerder moeten inzien dat je niet goed bezig was, want nu is het wel erg laat.

je kunt het wel overdoen. volgend jaar!
inderdaad niet slim om niks te doen en dan nu te lopen gaan stressen. je ziet toch al wel veel eerder dat je op niet overgaan staat?
good luck!

aaaah,
ik heb het nooit meegemaakt (zin de in de 2e) maar het is nu toetsweek bij ons op school en ik merk wel dat ik ook eerder moest beginnen, hij telde 3x mee namelijk, maar ik sta voor alle vakken hoger als een 6.5 dus dat maakt bij mij opzich niet heel erg uit, want ik zit ook op vwo.
Maar het is inderdaad een beetje dom van jezelf, maar ik wens je nog veel succes!
mijn verhaal is niet zo heel erg, maar ik denk, ik vertel het even;)

^“het maakt niet heel erg uit, want ik zit ook op vwo”
Die snap ik niet?

^ nou ik denk dat ze bedoeld van… ‘als ik een niveau lager doe dan heb ik alsnog havo’ niet lullig bedoeld maar het is gewoon zo, hoe je opleidingsniveau hoe makkelijker je aan een baan kom later…

nog eens, het is echt niet lullig bedoeld! xD voordat iedereen boos op me word xD

Dit is moeilijk op op te halen, ook omdat je een achterstand qua stof nu hebt opgelopen. Maar geef vooral de moed niet op en ik wens je veel succes! Je kan nu heel hard je best doen, en misschien werpt dat zijn vruchten af!

Aah meid ik begrijp dat je je heel erg verdrietig en boos voelt op jezelf. Maar het is inderdaad wel je eigen fout. Ik vind het wel al goed dat je dat inziet. Fouten maken is echt niet erg, als je toch blijft zitten dan zul je straks erg goed je best doen, waardoor je straks allemaal mooie cijfers meeneemt naar het eindexamenjaar.
Probeer nu nog zo goed mogelijk je best te doen!

tsja, als je nu eens een jaar blijft zitten heb je tenminste van je fout geleerd…

Ik snap wel dat je boos bent op jezelf, maar met boos zijn bereik je niks.
Zet je schouders eronder en ga nu gewoon LEREN en je best doen.
Je kunt het nog ophalen als je nu heel erg je best gaat doen en gebruik maakt van wat de leraren jou aanbieden.
Als je dat niet doet, tsja, dan blijf je zitten en moet je leren met de consequenties.

Ik heb dus precies hetzelfde hé! echt kutzooi… en nu ga ik waarschijnlijk niet over. maar remember: in the end it makes who you are…
(slecht engels) haha
maar als ik een jaartje over moet doen … dan moet dat maar! ik heb wel leuk jaar gehad met niet veel leren… :blush: en heeel veel lol en liefde!

Nou van dat soort acties leer je op die manier echt. Ik zat zelf op vwo en ik mocht doordat ik 2x een 5 stond en 1x een 4 naar het vmbo. Dus dat is nog net ietsjes erger dan een jaartje over doen, ik had in dat geval graag een jaartje 3vwo over gedaan!

Maar je hebt wel gelijk! Ik ben het met je eens.

Hoezo meteen naar het vmbo? Kon je niet gewoon naar havo dan? En met die cijfers kan je ook gewoon in datzelfde jaar blijven zitten toch?

Ik snap je wel, heb eerste 2 periodes ook verknalt. Heb net mn 3de tentamenweek gehad. & ik moet nu minstens 3 tekorten ophalen voordat ik over kan. Anders is het voor mij ook afgelopen. Maar heel erg vind ik het niet meer omdat ik anders gewoon naar Havo 5 kan. Dat is ook geen ramp.

Proberen. De moed niet opgeven. Je kunt het misschien nog halen, en als 't niet lukt weet je tenminste dat je het echt hebt geprobeerd (op 't einde dan). Bij mij in België delibereren ze je soms als je punten omhoog zijn gegaan, ook al heb je geen voldoende voor alles, maar ik weet niet hoe het in Nederland zit… Gewoon GAAN en LEREN! En praat met je leraren, als je goeie leraren hebt. Dat kan misschien helpen, dan zien ze ook dat je je inzet.

ik bedoel dat het niet erg uitmaakt dat je dan nog naar beneden zakt, want mijn school is oor vwo havo mavo