schoolarts?

Hallo,

Aangezien ik de laatste tijd nogal vaak ziek ben geweest door stress (slaap tekort, immuunsysteem zeer verlaagd, hoofdpijn etc) wil mijn school dat ik de schoolarts bezoek.
Wat kan ik hiervan verwachten? Ik lees er niet echt veel positiefs over op internet…
Kan je de schoolarts niet beter negeren door te zeggen dat je je eigen huisarts al hebt bezocht?
Of zal ik er heen gaan? Maar stel dat ze dan dingen eruit gaan halen die helemaal niet zo zijn, bijvoorbeeld een depressie of verplichte cursus voor ik weet niet wat…
Het gaat momenteel al veel beter met me, ik slaap beter, voel me gezonder etc. Dus zelf zie ik absoluut het nut er niet van in en kan het naar mijn mening alleen maar slecht uitpakken.

Heeft iemand toevallig ervaring met zo’n situatie?

Ik heb geen ervaring met zo’n situatie. Maar als je er perse niet heen wilt kan je natuurlijk gewoon naar je eigen huisarts gaan. Maar dan wel echt gaan iet niet alleen zeggen om niet naar de schoolarts te hoeven. (Zou ik doen tenminste). Ik weet niet door wat die stress en slapeloosheid bij jou veroorzaakt wordt maar het helpt gewoon als je er met iemand over praat.

xx

DUBBEL

De stres is veroorzaakt door school. Ik heb slechte cijfers gehaald ondanks de vele moeite en tijd die ik erinstak. Zo stapelde de druk zich op om hogere cijfers te gaan halen etc en kwam langdurige (tenminste iets van 3 a 4 maanden) stres. Na de vakantie en rustige toetsperiode is alles zo goed als voorbij. Ook denk ik niet dat ik het jaar nog ga halen dus ga rustig aan doen.dus ik heb ook geen angst dat ik er weer last van zal krijgen. Probleem oPgelost.

Alleen zal er extra leerplicht achteraan gaan als ik weiger naar de schoolarts te gaan? Dokter ben ik heen geweest toen ik er niet heel erg veel last van had, die gaf wat dingen met rustgevende kruiden etc mee om te kunnen ontspannen