School.

Hey meiden,

Ik wil wat kilo’s kwijtraken maar nu heb ik een probleem. Ik heb heel vaak honger en als ik honger heb dan knort mijn maag echt heel hard (voornamelijk op school)…
Hebben jullie iets dat jullie naar school meenemen voor bijvoorbeeld de 12-uur pauze wat vult en tegelijkertijd heel weinig caloriëen bevat?

En bij wat voor sporten wordt je sneller mager? Dus niet dat je ook duidelijk na een korte periode het resultaat ziet.

Liefs.

Veel water drinken?

Ik hoor van een paar mensen dat er in crackers eigenlijk best veel calorien zitten en het niet mager is, is dat waar trouwens?

@Stupidfailure: boterhammen zijn belangrijk in een gezonde levensstijl… En je moet niet kcal-arm eten, maar ervoor zorgen dat je weinig suikers en weinig (slechte) vetten eet! Daardoor kunnen de kcal minder zijn, maar kcal zijn zeker niet het belangrijkste.

Als tussendoortje kan je iets nemen met veel vezels in, dat vult veel, ik neem grany koekjes mee of je kan ook fruit meenemen :slightly_smiling_face:

hoi MrsNicole

Als je graag wat kilo’s wil kwijtraken kun je dit beter langzaamaan doen. Honger lijden is dus niet zo’n goed idee. Dat zorgt alleen maar voor een jojo-effect waardoor je uiteindelijk alleen maar meer door gaat wegen.Je kan best minder koekjes, snoep, donuts etc. eten terwijl je nog wel gewone hoeveelheden van je “gezonde voeding” eet.

Persoonlijk heb ik zelf ook nogal veel last van een knorrende maag tijdens de les en ik zorg dat ik een stuk fruit meeneem voor in de pauze, dat scheelt al een stuk en het is alleen maar gezond. Voor de 12-uur pauze kan je misschien een salade maken?

Veel succes!

@MrsNicole: dat is geen waar… misschien bestaan er wel ongezonde crackers, maar als je kijkt op de verpakking zitten er meestal maar 30/40 kcal per cracker in, het is wel goed en er zitten vezels in, dus eet maar gewoon crackers :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de reacties!