school

hallo ik ben een meisje van 14 jaar oud
ik heb de laaste tijd geen zin in school en ik heb nu 4 onvoldoendes me mentrix heeft gezegd dat ik met dit rapport niet over ga maar ik heb nog 1 rapport te gaan als ik daar me best doe kan ik over gaan
en ik vind leren moelijk en huiswerk maken saai ik wordt snel afgeleid als iemand me vraagt om naar buiten te gaan of als iemand tegen me praat via w’app of ping

heeft misshien iemand tips of advies om niet snel afgeleid te worden
en goed kunnen leren en huiswerk maken

groetjes hupeloose meisje

Je telefoon wegleggen als je huiswerk gaat maken! En pas weer aanzetten en/of terugpakken als je klaar bent. Desnoods vraag je het aan je ouders of ze willen helpen?

Je gsm op stil zetten. Vragen aan je ouders of ze je willen helpen en/of overhoren.
Als je nu je best doet kan je laten zien dat je het hebt gehaald. Anders moet je nog een jaar over doen en dat is echt niet leuk…

Ga samen met een vriendinnetje huiswerk maken. Lekker bak chips op tafel en samen bespreken wat er in je boek staat. Leuk en effectief!

daar komt alleen maar geklets van…

misschien zijn deze artikelen wel nuttig

Je grootste probleem is dus afleiding. Leg alles waar je afgeleid door kunt raken weg. Stel voor jezelf het doel op dat je … (zoveel minuten) moet leren en daarna mag je jezelf belonen.

Ik vind leren juist heel erg leuk! Het leren zelf niet, maar ik vind het wel leuk om dingen te weten. Ga er positief mee om. Als je een keer echt geen zin hebt, denk aan het moment dat je er klaar mee bent en een goed cijfer haalt, dan voel je je beter dan dat je de hele tijd denkt dat je nog iets moet doen. Ik werd eerst ook snel afgeleid, maar ben streng geworden voor mezelf. Ik zet mijn laptop en mobiel en iPod niet uit, ik zet ze op stil en mag er pas op kijken als ik al mijn werk af heb. Als je een proefwerk hebt, ga dan niet alleen maar de tekst die je moet leren goed doorlezen. Maar leg het jezelf uit en maak oefeningen. xx

Mijn broertje had dit probleem ook. Hij moet nu zijn telefoon inleveren bij mijn ouders en krijgt hem pas terug als zijn huiswerk af is. Zo kan hij niet worden afgeleid (ook moet zijn computer uitblijven en dat wordt gecontroleerd). Dus hij heeft geen andere keuze dan huiswerk maken.

Zoals al gezegd: telefoon uit, computer uit. Dat is al een hele afleiding minder! :slightly_smiling_face: plan daarnaast 1 of 2 uur op een dag in, op vaste tijdstippen, dat je je huiswerk maakt. Plan bijvoorbeeld standaard in dat je 's avonds van 8 tot 9 huiswerk doet, een kwartiertje pauze en dan eventueel nog een uurtje. Zo is het behapbaar en overzichtelijk. Dan heb je 2 uur even geen media om je heen en daarna en ervoor (afhankelijk natuurlijk van wanneer je het inplant) doe je wat je wilt.

Hou daarnaast in je achterhoofd dat wanneer jij niet goed leert en je schoolwerk achterwege laat, dat je dus onvoldoendes haalt en dat je alleen maar een jaar langer op school zit, een jaar langer moet leren. Het halen van onvoldoendes werkt natuurlijk ook demotiverend. Als je merkt dat je je huiswerk maakt, hoef je minder te leren, haal je makkelijker een voldoende en dat is ook fijn natuurlijk!

Succes!

bedankt allemaal ik hoop dat het lukt