School wissellen??

Hey allemaal,
Dus ik voel me echt niet goed in mijn klas of op mijn school en ik ben ook altijd de stille in de klas. Ik heb ook niet veel vrienden op school en soms voel ik me zelfs in mijn vriendengroep buitengesloten. Ik ben ook niet zo goed in LO (turnen) dus dan heb ik het gevoel dat ik soms daar ook voor uitgelachen wordt. En op die andere school ken ik bijna niemand alleen mensen die in het eerstje jaar zitten (ik zit in het tweede jaar). Die school is ook veel dichter ik kan er gewoon naartoe stappen. Daar kan ik dan ook wat socialer beginnen zijn en niet meer de stille zijn en meer vrienden maken. Mijn zus zit ook op die school dus ik kan dan ook altijd bij haar gaan. Ik weet niet goed wat ik moet doen nu en ik weet ook niet of ik het daar nog tot het einde van het jaar uithou. En als ik zou wissellen is mijn moeder nog niet helemaal akkoord ze is nog aan het twijfelen weet iemand goede argumenten??

Ik denk dat je meer aan jezelf moet gaan werken ipv van de situatie weglopen. Van school wisselen gaat jouw sociale vaardigheden niet verbeteren.

Een ookal zit jou zus op die school, ze kan niet voor altijd je handje vasthouden. Dus op een gegeven moment moet je wel contact zoeken met de mensen uit je klas.

Hiiii,

Ik denk dat ik weet hoe jij je nu voelt. Ik ben ook altijd de stille geweest, maar dat kwam vooral omdat ik gepest werd. Het punt is weglopen van je problemen helpt niet (vertrouw me ik zit namelijk met hetzelfde probleem) als ik jou was zal ik eerst praten met een goede vriendin op je zus of iemand die je vertrouwt. Misschien is het handig om met je mentor te praten. Bij mij hielp het echt toen ik met mijn mentor over praten. Als je dat liever niet wilt besluit dan om aan jezelf te werken, ga op een sport of doe een hobby. Doe iets waarbij je blij van wordt en waarbij je veel mensen leert kennen, daardoor begin je uit je schelpje te kruipen. Als je besluit deze tips te volgen denk er dan pas overna om van school te wisselen.

Succes :kissing: