School slechte cijfers

Heyy girlssss!, ik doe vmbo 3 en de toetsweek is net voorbij. Het is heel slecht bij mij gegaan ookal leer ik heel goed ennbegrijp ik de basisstof en de toetsvragen begrijp ik ook maar dan krijg ik een cijfer van huh een 3,7. Zit heel erg te stressen nu van dat ik niet over ga of dat ik ga zakken en dat wil ik niet want me ouders willen graag dat ik een niveau hoger doe maar ik weet het niet het lukt me gewoon niet. And i know is pas eerste periode me cijfers kunnen altijd omhoog gaan maar je zegt het al eerste periode en al zulke slechte cijfers. Someone help a girl a out!!

Dat klinkt niet fijn!

Het belangrijkste is dat je een niveau doet wat goed bij je past en waar je je gelukkig bij voelt. Natuurlijk is een hoger niveau handig, maar als dat er nu niet inzit dan is dat zo. Het is vervelend als je ouders laten merken, ze kunnen jou beter steunen denk ik.

Is het een idee om met je mentor te overleggen over eventuele bijles? En laat je niet al te veel stressen over een onvoldoende. Stress helpt ook niet om beter te studeren.

Vmbo is ook niet echt moeilijk ofso is best makkelijk allemaal maar ik begrijp niet dat ik telkens een slecht cijfer haal. Heb het ook met me docent erover grhad maar hij kan er niks aan doen want alle cijfers zijn nog niet binnen, maar ik kan wel een toets herkansen dat is bij elke periode maar ik weet alleen niet welke want ik sta bijna voor alles onvoeldoende

Moeilijk of makkelijk is subjectief. Ik vond het vmbo makkelijk en de havo vond ik lastiger. Mijn beste vriend vond vmbo heel pittig. Iedereen is anders.

Als je denkt dat het niet aan de stof zelf ligt, dan moet je ergens anders hulp zoeken. Maar als het makkelijk is, hoe komt het dan denk je dat je overal voldoende staat?

Ik sta zowiezo niet overal voldoende, maar de belangerijkste vakken zoals nederlands biologie economie maatschapijleer. Voor die vaken haal ik vaak onvoldoendes terwijl ik alles heel goed snap en de basisstof ook. En wat bedoel je met extra hulp bedoel je daarbij dat ik naar die docenten moet gaan voor extra uitleg of iets anders?

Als je alles snapt, haal je in principe geen onvoldoendes. Misschien denk je dat je het snapt, maar begrijp je de stof niet echt. Daar loop je dan op een toets tegen aan.

Je wisselt enorm in wat je zegt. Net zei je dat het niveau te hoog is, en nu zeg je dat het makkelijk is. :’) Als je onvoldoendes haalt en daarover inzit is het slim met je mentor te overleggen, die kan je advies geven en helpen.

Ik zou aan de bel trekken bij iemand. Als je denkt dat je alles goed kent en snapt en toch een onvoldoende haalt, gaat er ergens iets mis. Zoek iemand die jou kan helpen waar het mis gaat