Ik ben begin dit jaar begonnen met een nieuwe opleiding, ik steek veel energie in school. Helaas heeft school een paar dingen heel erg slecht geregeld waar ik me wel heel erg aan irriteer op dit moment. Vorige week is onze leraar niet komen opdagen toen we een toets hadden. Hij heeft zich daarover verontschuldigd en is met een juiste passende oplossing gekomen. De toets is verplaatst naar deze week, waar alle herkansingen en inhaalmomenten in plaats vinden. Helaas had ik gisteren een herkansing waar geen leraar is komen opdagen. Uiteindelijk bijna anderhalf uur te laat is een andere docent wel gekomen toen hebben we ook de toets gemaakt. Ik heb er een slecht gevoel over, vooral door de onrust van vlak voor de toets en tijdens de toets was het zeer onrustig. Nu heb ik mijn mentor een email gestuurd om deze omstandigheden uit te leggen en dat ik daardoor gewoon echt niet heb kunnen presteren dan dat de toets op het juiste tijdstip afgenomen zou worden. Mijn motivatie voor school gaat hier ook door onderuit. Ik heb niet veel zin meer om te leren voor de drie toetsen die nog gepland staan, en ook heb ik weinig behoefte om me voor te bereiden op de voortgangs en evaluatie gesprekken. Wat kan ik hiermee doen?
Is het normaal dat ik best veel hinder heb van de onrust en dat ik daardoor ook echt slechter presteer? De docent die de toets heeft afgenomen luisterde niet naar mij dat ik liever een ander moment had en dat het heel onrustig was. Mijn vrienden hebben hier ook wel hinder van gehad maar mijn mentor vind het volgens mij ook een beetje onzin.