school regelt dingen slecht!

Ik ben begin dit jaar begonnen met een nieuwe opleiding, ik steek veel energie in school. Helaas heeft school een paar dingen heel erg slecht geregeld waar ik me wel heel erg aan irriteer op dit moment. Vorige week is onze leraar niet komen opdagen toen we een toets hadden. Hij heeft zich daarover verontschuldigd en is met een juiste passende oplossing gekomen. De toets is verplaatst naar deze week, waar alle herkansingen en inhaalmomenten in plaats vinden. Helaas had ik gisteren een herkansing waar geen leraar is komen opdagen. Uiteindelijk bijna anderhalf uur te laat is een andere docent wel gekomen toen hebben we ook de toets gemaakt. Ik heb er een slecht gevoel over, vooral door de onrust van vlak voor de toets en tijdens de toets was het zeer onrustig. Nu heb ik mijn mentor een email gestuurd om deze omstandigheden uit te leggen en dat ik daardoor gewoon echt niet heb kunnen presteren dan dat de toets op het juiste tijdstip afgenomen zou worden. Mijn motivatie voor school gaat hier ook door onderuit. Ik heb niet veel zin meer om te leren voor de drie toetsen die nog gepland staan, en ook heb ik weinig behoefte om me voor te bereiden op de voortgangs en evaluatie gesprekken. Wat kan ik hiermee doen?

Is het normaal dat ik best veel hinder heb van de onrust en dat ik daardoor ook echt slechter presteer? De docent die de toets heeft afgenomen luisterde niet naar mij dat ik liever een ander moment had en dat het heel onrustig was. Mijn vrienden hebben hier ook wel hinder van gehad maar mijn mentor vind het volgens mij ook een beetje onzin.

Dit komt op mij echt heel erg onprofessioneel over van jouw school. Ik kan het me heel goed voorstellen dat je daardoor onrustig wordt. School hoort voor een bepaalde continuiteit te zorgen. Je kan hiervoor een officiële klacht indienen. Als eerste hoort die docent zijn afwezigheid te melden. Ten tweede hoort school zo snel mogelijk een passende oplossing te vinden en ten derde horen ze je hier op tijd voor te informeren. Dat is nu alle drie niet gebeurd.

Ik kan er zelf heel slecht tegen als ik geen zekerheid heb over dat soort dingen. Dan lijdt mijn concentratie hier ontzettend onder. Probeer je gedachten te verzetten naar iets anders, ga iets leuks doen waar je van ontspant. Probeer je daarna weer te focussen op dat wat je moet doen en beloon jezelf ook voor het feit dat je dingen hebt gedaan, dat mag best! :slightly_smiling_face:

^Die eerste keer vorige week is goed opgelost, ik dacht dat is een leermomentje van de docent en ook zeker van de leiding. Maar gister was gewoon te erg voor woorden we moesten de toets in 30 a 40 minuten maken omdat daarna voor een groot deel een andere toets klaar stond, voor de toets hadden we 90 minuten. Ja ik raak er ook makkelijk van afgeleid. Mijn ouders hebben naar mijn mentor en de hoofd van mijn opleiding een flink boze email gestuurd omdat zij het er niet mee eens zijn. Nu worden wij leerlingen er de dupe van.

^ Dat kan echt niet, als er 90 minuten voor staan, dan hoor je ook 90 minuten te krijgen. Of je er ook echt zo lang over doet, dat is aan jou. Dat mogen ze helemaal niet afraffelen, dan moet de volgende klas maar naar een ander lokaal uitwijken.

Goed dat je ouders een mail hebben gestuurd. Ik hoop dat de school maatregelen neemt.

Dat kan echt niet, ik zou een officiële klacht indienen. Verder weet ik niet of jullie een jaar vertegenwoordiging hebben, maar daar zou ik dit ook bij melden.

Bij ons is het één keer voorgekomen dat de docent een half uur te laat kwam opdagen. Het ging om een toets waarvan de tijd gewijzigd was (al enkele weken van te voren) en blijkbaar was ze daar zelf niet van op de hoogte. Studenten die niet voldoende hadden aan de overgebleven tijd, konden wel gewoon blijven om het af te maken en iedereen kreeg een halve of een hele punt (not sure) bij hun eindcijfer opgeteld ter compensatie, inderdaad omdat zo’n situatie ook extra stress en verminderde concentratie met zich mee brengt.

Ik vind het écht ronduit belachelijk dat dit überhaupt gebeurt. Het is absoluut rechtvaardig om hier boos over te worden en het is zéér begrijpelijk dat je je hierdoor niet meer goed kan of wil focussen. Kan je dit niet aankaarten bij de directie o.i.d.?

Dit is echt heel slecht van je school. Ik zou een klacht indienen en proberen een gesprek te krijgen met je directeur/directrice of andere betrokkenen.