school problemen..

tips voor xilouveyou
  • ga naar havo
  • blijf zitten
  • ga je best doen en overgaan
  • fack school
  • klap laptop dicht en leren nu

0 stemmers

hoi iedereen
ten eerste wil ik mededelen dat ik nieuw ben en dus niet weet hoe dit werkt.
ten tweede; mijn probleem:
ik doe 4vwo en het gaat vreselijk. mijn ouders verwachten ook heel veel maar dat vind ik niet erg . ik sta op niet overgaan en scheikunde en nstuurkunde zijn allebei een 3 met bijles. de rest zijn 5’en behalve bio en bsm (extra sport) dat zijn namelijk 8’en.
ik wil heel graag geneeskunde doen over 3 jaar maar ik ben zo bang dat het niet lukt. en inderdaad ik word afgeleid tijdens het leren, maak mijn huiswerk niet en ben altijd chagrijnig. help mij alstublieft…
xx
ps wil nu leren maar ben zelfs mijn boeken kwijt… oeps reageer alsjeblieft…

alsjeblieft reageer voor tips en motivatie kus

Ik zou toch gaan beginnen met huiswerk maken, het is niet alleen om het te maken, vaak leer je hierdoor ook al veel. Zeker bij wiskunde, scheikunde en natuurkunde, je kunt bij deze vakken niet alleen leren, je moet het helemaal snappen. Dit ligt aan de vraagstelling, waardoor je toch ook echt huiswerk zult moeten maken om die te kennen.

bedankt voor je reactie! ik ga nu beginnen voor morgen! ik hoop dat het lukt. meestal heb ik namelijk geen tijd want ik doe 4 sporten en heb 3 baantjes…

Tevens is er op internet heel erg veel te vinden over alle dingen, je kunt klasgenootjes vragen voor een foto van een paar pagina’s of op internet bijvoorbeeld scheikundelessen kijken.
Sowieso, is de school nu niet nog open en kan je niet gaan kijken of je boeken nog in het kluisje staan? Anders zou ik ze toch maar zoeken…

Verder denk ik dat je ook prioriteiten moet gaan stellen. Wanneer je vier sporten doet en drie baantjes is dat natuurlijk leuk en goed voor jezelf, maar als jij geneeskunde wilt gaan doen, kom je er niet met deze punten. Dit klinkt misschien hard, maar je moet denk ik even afwegen wat belangrijker is. Heb je echter wel genoeg tijd om te leren, maar doe je het gewoon niet, dan hoef je natuurlijk ook niet te stoppen. Maar je geeft aan geen tijd te hebben, dan zou ik toch op z’n minst een ding opgeven.

ja dat is waar. ik ga mijn baantjes maar stop zetten en mijn modellencariere ook. want ik vind school belangrijker. ik wil heel graag een perfectionist nerd worden haha nee zo erg is het niet… naja eigenlijk wel. ik ga weer aan de slag. mijn boeken zijn echt nergens te bekennen. ik haat maatschappijleer.

Heel veel succes! Ik zeg niet dat je meteen al je baantjes stop moet zetten, want geld hebben is natuurlijk ook wel handig, maar ik zou als ik jou was wel prioriteiten stellen. Twee baantjes laten gaan en een sport zou je al zo veel meer vrije tijd geven.

dat snap ik maar dit heeft nu wel de knoop doorgehakt:: doei baantjes, hallo vwo 5

Maak inderdaad goed je huiswerk. Ik doe dat soms ook nooit, maar als ik het wel doe merk ik gelijk dat ik er veel meer van snap. En je kan echt nog wel veranderen hoor, je hebt nog ruim een half jaar.

Ik zou ontzettend je best gaan doen. Je bent nog niet op de helft van het jaar, dus als je er nog even hard aan trekt dan moet het lukken. Maak je huiswerk de dag dat het wordt opgegeven, vraag als je iets niet snapt, maak een samenvatting ver voor de toetsweek en begin op tijd met leren zodat je niet een dag van te tevoren hoeft te stressen.
Die bijbaantjes bepalen jou toekomst niet, dat doet je school wel. Ga kijken bij een universiteit bij de studie geneeskunde bij een open dag of loop een dagje mee met een student. Wellicht geeft je dat veel motivatie om goed je best te gaan doen voor school. De cijfers voor de schoolexamens die je haalt zijn namelijk, zeker voor de selectie van geneeskunde, belangrijk om toegelaten te worden tot de universiteit.