School probleem..

Oké dit gaat niet over school, maar het heeft er mee te maken. Ik heb een speciaal account aangemaakt voor dit omdat ik me echt schaam… Graag normale reacties dus.

Ik heb de laatste tijd (zo’n anderhalf jaar) last van mijn maag/darmen. Ik krijg dan buikpijn en een winderig gevoel. Normaal heb ik hier nooit last van, als ik bijv. met vrienden ben ofzo. Maar op school wel, als het dan tijdens de les stil is, of tijdens een proefwerk/so begint het allemaal opeens. Eigenlijk steeds als het stil is. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen, ik ben al bij de huisarts geweest. Z’n advies hielp 2 weken ofzo en daarna begon het weer. Normaal vind ik het niet erg om naar school te gaan, maar omdat ik hier nu last van heb wil ik gewoon liever dood dan naar school. Dit klinkt echt super stom ik weet het. Maar het is zó verschrikkelijk >.<

:frowning_face:

Kan dat stress of zenuwen zijn? Weet niet of je je snel druk maakt, maar misschien zou je iets kalmerends kunnen proberen. Ik heb zelf ook snel last van mijn maag/darmen en Valdispert wil wel eens helpen…en veel drinken en veel vezels eten.

Een opgeblazen gevoel? Nee sorry, flauw.
Heb je hier ook nog lichamelijke klachten bij, zoals buikkramp of last van je darmen? Misschien eet je “verkeerd” - van appels is bekend dat je er nogal wat gas van krijgt, en van te snel eten kan je er ook last van krijgen (dat met het snel eten had ik ook - mijn buik en darmen werden er nogal rommelig/lawaaiig van en opgezwollen).
Het kan ook alleen van de stress komen, dan moet je proberen daar over heen te komen.

Edit: Oh en trouwens, je hoeft je je er niet voor te schamen! :slightly_smiling_face: Iedereen heeft er wel eens last van, en ookal lijkt het nu moeilijk op te lossen, het gaat zeker over :wink: Maak je je maar niet te veel zorgen.

vervelend, ik heb er niet echt last van, maar misschien kan het idd zijn door je eten ofzo?

Oh dat is vervelend! Misschien ligt het aan wat je eet? Ik zou nog eens langs te dokter gaan.

Wat zouden bijvoorbeeld dingen zijn die ik juist wel zou moeten eten en dingen die ik niet zou moeten eten? De dokter zei eerst dat ik geen wit brood, maar bruin brood moest eten. Heeft geholpen voor 2 weken. Daarna kwam het weer. Ik eet wel nooit fruit/groente, ik vind het echt héél vies. Maar ik denk niet dat dat er wat mee heeft te maken?

Fruit is héél, héél goed voor je. Dit kan er zeker mee te maken hebben, want fruit zorgt er ook voor dat je darmen goed werken en goed voedsel verteren. Is er geen een stuk fruit of groente dat je lust?
Kiwi is het gezondste der gezonde dingen, gevolgd door broccoli en tuinbonen. Ik raad je echt aan om vers fruit en verse groenten te eten, je hebt het echt nodig.

Ik lust appels… En een banaan lukt ook nog wel. Maar ik las hierboven dat appels niet zo goed zijn. Ik heb eerder geprobeerd druiven, komkommers en tomaten te eten. Druiven waren best wel lekker, moet alleen aan de smaak wennen maar sinds dien heb ik ze niet meer gehad. Was trouwens maar een halve druif. Komkommer en tomaat, ik moest serieus overgeven. -ik kom zó stom over >.<- Maar het ziet er allemaal ook zo vies uit. En de smaak is dan 20 keer zo erg.

drink water, geen frisdrank. helpt super.

Oke, dat ga ik dan vanaf nu doen. Meer tips?

Ik zou toch maar een keertje langs de dokter gaan en het uitleggen van school en vragen of ie nog een andere oplossing heeft. anders weet ik het ook niet! sterte in ieder geval :sob::muscle:

je bedoelt toch dat je dan zeg maar allemaal geknor hoort enzo? En niet al te veel frisdrank drinken. Ik heb het ook wel eens, en ik heb nu een heel erg opgezette buik. Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik zwanger was haha. Maar nu heeft m’n moeder een speciaal soort brood gehaald, dubbeldonker heeft het. Er zitten heel veel vezels in, en het is echt donkerbruin, nog bruiner als bruin brood. En dat helpt wel heel erg. Ik weet niet of ze het bij jou ook verkopen bij de bakker, maar moet je maar eens vragen anders!

En je hoeft je hier echt niet voor te schamen, overkomt iedereen wel eens hoor.

hier heb je dat brood, het is namelijk van deze bakker.

KLIK!

Eet je helemaal geen fruit of groente? Dan moet je daar écht eens langzaam aan gaan wennen. Ik ben ook een hele moeilijke groente-eter, maar ik probeer wel te zorgen dat ik minimaal 100 gram groente per dag binnen krijg, hoe verschrikkelijk ranzig ik het ook vind.

Als je nooit groente en fruit eet, mis je echt hele belangrijke voedingsstoffen!

Is het niet iets met glute? Dat heeft een jongen uit m’n klas ook gehad, sinds die geen gluteproducten eet gaat het weer helemaal goed met hem, ik zal even een link opzoeken.

http://www.dokterdokter.n…allergie-wees-er-snel-bij

daar staat alles, ook de kenmerken; diarree, krampen, etc.
Moet je maar even kijken!

Sterkte :couplekiss_man_woman:

Wow, dat is écht bruin ;p. Maar zo’n winkel hebben wij hier niet, en ik denk niet dat mijn moeder online brood wil gaan bestellen :flushed:

Nee dat heb ik niet (teminste, maar 1 van die kenmerken heb ik, dus ik neem aan dat ik het niet heb ;p)

K zou echt naar de dokter gaan en zeggen dat je het heel vervelend vindt. Mss heb je wel een allergie? Hoeft niet per se glutenallergie te zijn, het kan ook een lactose-allergie zijn ofzoiets. Het klinkt wel een beetje alsof je ergens niet tegen kan. Volgensmij kan dat best makkelijk getest worden en dan weet je waar je op moet letten!
En als je nooit groente of fruit eet, kan het ook dat je meer vezels nodig hebt bijvoorbeeld. Probeer het eens in een weekend (kiwi’s eten en zo), dan is het ook niet zo’n ramp als je juist meer last krijgt.

Iemand?