School probleem..

Oké dit gaat niet over school, maar het heeft er mee te maken. Ik heb een speciaal account aangemaakt voor dit omdat ik me echt schaam… Graag normale reacties dus.

Ik heb de laatste tijd (zo’n anderhalf jaar) last van mijn maag/darmen. Ik krijg dan buikpijn en een winderig gevoel. Normaal heb ik hier nooit last van, als ik bijv. met vrienden ben ofzo. Maar op school wel, als het dan tijdens de les stil is, of tijdens een proefwerk/so begint het allemaal opeens. Eigenlijk steeds als het stil is. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen, ik ben al bij de huisarts geweest. Z’n advies hielp 2 weken ofzo en daarna begon het weer. Normaal vind ik het niet erg om naar school te gaan, maar omdat ik hier nu last van heb wil ik gewoon liever dood dan naar school. Dit klinkt echt super stom ik weet het. Maar het is zó verschrikkelijk >.<

:frowning_face:

Kan dat stress of zenuwen zijn? Weet niet of je je snel druk maakt, maar misschien zou je iets kalmerends kunnen proberen. Ik heb zelf ook snel last van mijn maag/darmen en Valdispert wil wel eens helpen…en veel drinken en veel vezels eten.

Een opgeblazen gevoel? Nee sorry, flauw.
Heb je hier ook nog lichamelijke klachten bij, zoals buikkramp of last van je darmen? Misschien eet je “verkeerd” - van appels is bekend dat je er nogal wat gas van krijgt, en van te snel eten kan je er ook last van krijgen (dat met het snel eten had ik ook - mijn buik en darmen werden er nogal rommelig/lawaaiig van en opgezwollen).
Het kan ook alleen van de stress komen, dan moet je proberen daar over heen te komen.

Edit: Oh en trouwens, je hoeft je je er niet voor te schamen! :slightly_smiling_face: Iedereen heeft er wel eens last van, en ookal lijkt het nu moeilijk op te lossen, het gaat zeker over :wink: Maak je je maar niet te veel zorgen.

vervelend, ik heb er niet echt last van, maar misschien kan het idd zijn door je eten ofzo?

Oh dat is vervelend! Misschien ligt het aan wat je eet? Ik zou nog eens langs te dokter gaan.