school probleem, hulp graag!

.

Weet je al wat je later wilt doen?
Ook al is dat nog ver weg, probeer daar aan te denken.

Ga op school gewoon aan de gang met je werk, negeer je klas, en doe alle leuke dingen buiten school om. Als je huiswerk hebt, beloon jezelf daarna met iets wat je leuk vind.

En kun je geen schijt hebben aan het schijt hebben?

oja: ik ben trouwens 2 keer blijven zitten op de havo, en ik zit nu in het eerste jaar van mn hbo opleiding, en ik heb echt zoiets van: waarom heb ik me nooit eerder zo ingespand?

okee,
dit is echt wel het stomste dat ik ooit heb gehoord
tuurlijk doet het je wel wat, je wilt toch later wel een baan waar je lekker mee kunt verdienen… en spijbelen is helemaal stom
ik bedoel, hallo, dan mis je echt vet veel en als je dan wel een keer leert en je haalt een onvoldoende vind je het nog gek want je had het wel geleerd, maar eig de helft want je had gespijbelt
dus dat is best een dom idee!!

maybe moet je een beetje denken aan je toekomst. wat wil je worden, en moet je daarvoor niet goed je best doen om dat te halen. Het is wel je leven die je opbouwd op school, je zit er niet voor niets. Later ben je er zo blij mee als je goed je best hebt gedaan, en eruit hebt gehaald wat in je zit. ik heb ook zo’n periode gehad, maar als je maar goed genoeg nadenkt over je toekomst, en wat je wil met je leven, komt het vanzelf wel weer ‘goed’.

sorry, klinkt heel 'psygoloog/therapeutachtig, mbut maybe it helps…
succes!

nee, ik zal het even anders zeggen…
wat ik net zei is wel waar, maar het klinkt gelijk zo hard…
misschien kun je jezelf voornemen om vaker je huiswerk enz te doen, en dat je je dan niet laat afleiden door dingen, maar die bewaard voor erna

en wat je klas betreft
dat begrijp ik heel goed… als je in een leuke klas zit, stimuleert dat heel erg, als je het al niet leuk vind in de klas, zal school ook sneller neit leuk meer zijn…
als je je daar nou eerst eens niet zo veel van aantrekt
en daarna richt op je huiswerk enzo
kijken of dat beter gaat?

succes
x.

nee hoor, ik vind het juist fijn; zulk soort opmerkingen!

je hebt helemaal gelijk!

Jij gaat waarschijnlijk andere dingen doen ipv leren, bijv. op girlscene.
Je wilt toch graag leren maar, doet het niet. Als ik jou was zou ik een
lijstje maken met dingen die je wilt doen, wat je later wilt worden. Beloof je zelf dat als je leert je daarna op de computer mag bijvoorbeeld. & Als je niet leert dat je dan 1 dag niet op de computer mag… probeer dit vol te houden &als het echt niet lukt om van de computer af te blijven is er nog maar 1 oplossing; STEKKER ERUIT !

ik hoop niet dat het lijkt, alsof ik denk dat jij een computer nerd bent

Succes :sob::muscle:

ik vind dit wel een erg leuk oplossing! hahaha, STEKKER ERUIT…

Ik heb vorig jaar ook zo’n periode gehad. ik zat op havo vwo in de 3e. ik deed niks aan huiswerk en leren. hield mn rapport achter voor mn ouders, later toch laten zien omdat mn zus haar rapport allang binnen had. ik ging met dat rapport gewoon niet over. ik stond 5 onvoldoendes, en heb de laatste 7 / 8 weken keihard gewerkt om mn onvoldoendes weg te werken om toch over te gaan, uiteindelijk nog 1 onvoldoende gehad voor wiskunde. Ik wilde naar vwo, maar dit mocht niet van leraren (geen meerderheid), dus ben ik naar havo gegaan, al mn vriendinnen gingen naar vwo, dus ik voelde me zwaar kut (ondanks ik ook had kunnen blijven zitten). Nu heb ik er wel vrede mee, en moet ik er maar het beste van maken.

Maar in ieder geval, GA AAN HET WERK.
je hebt er misschien nu niet zoveel problemen mee,
maar straks krijg je echt spijt!!

vraag of je ouder(s) je willen helpen,
je verbieden om op de comp te gaan voordat je alles af hebt + geleerd, laat je ouders het controleren. het klinkt stom maar het helpt echt wel!! en als je dan een goed cijfer terug krijgt, voelt het toch goed, motiveert je ook weer om nog een x een goed cijfer te halen! geloof me.

ga plannen, en leer vooruit, dan hou je genoeg tijd over om af en toe ook nog eens op de computer te gaan!

Realiseer je zelf al dat je mogelijk zakt? Je wil toch niet zakken? Wat maakt het jou uit hoe vervelend je klasgenoten zijn, je doet school voor jezelf en niet voor hen. Sterke mensen geven niet op, dus raap jezelf bij elkaar en laat zien dat je het wel kan. Want je kan het wel, probeer het maar eens. Het voelt inderdaad rot om slechte cijfers te halen, maar ga eens voor de goede cijfers! Zet alle dingen die je afleiden uit, doe desnoods de gordijnen dicht, en doe eens 1x vreselijk hard je best voor iets. Zelfs al haal je een slecht resultaat, je hebt het geprobeerd! Slechte resultaten zijn er niet om je neer te halen, maar juist om te motiveren om door te gaan.

dubbel post, sorry

ik krijg zo echt een jankbui! haha, geen idee wrm, heel dom mrjaa. ik wil echt niet blijven zitten.!!

nou simpel, niet leren is niet over gaan is niet slagen is geen diploma is geen werk is geen toekomst is slapen in een doos onder de brug :slightly_smiling_face:

blijven zitten is ook kut,
a. je hebt een heel jaar verneukt,
en b. je komt bij allemaal jongere irritante kindjes.

zo zag ik het in ieder geval, genoeg reden voor mij om te gaan leren.

succes

ik moet nu eigenlijk ook huiswerk maken, dit topic motiveerd wel! :stuck_out_tongue:
je blijft niet zomaar zitten, jij hebt nog een half jaar, CUTIExPIE had nog een paar weken om haar onvoldoendes weg te werken, en dat is ook heel goed gelukt!(respect.) er is nog hoop! :stuck_out_tongue:
succes again!

Ga naar huiswerkbegeleiding. Vriendin van mij doet dat ook, iedere dag tot 6 uur verplicht. De mensen letten op je en ‘dwingen’ je als het ware je huiswerk te maken. Ze maken samen met je planningen en voor je een proefwerk hebt gaan ze nog eens goed met je leren. Het gaat nu heel goed bij haar op school, ze haalt geen enkele onvoldoende meer. Ze spijbelt nog wel eens soms ofzo, maar dat is niet zo erg. En je hoeft in het weekend niks meer te doen!

Ik weet het, het is al gezegd maar wel heel belangrijk! : Ga nadenken over later, wat je wilt worden! Zonder diploma kun je niks!

En misschien kun je iets met je ouders afspreken, bijv. elke voldoende die je haalt dat je dan bijvoorbeeld ¤0,50 cent van ze krijgt ofzo? of voor elke 10 die je haalt dat je dan ook een bepaald bedrag krijgt dat motiveert wel. Een meisje bij mij in de klas hield ook altijd onvoldoendes, echt altijd, maar sinds ze die deal met haar ouders heeft gemaakt haalt ze in eens hele hoge cijfers want ze leert weer, en ze blijft nu ook niet meer zitten.

en misschien is dit ook wel handig; tips voor bij het leren:
http://www.girlscene.nl/l…r/tips_voor_bij_het_leren

Succes!

Ik haat mijn k.tklas ook. Ik negeer ze allemaal,
behalve mijn 4 vriendinnen (1 daarvan mijn beste vriendin)
In de eerste was de klas nog een beetje aardig enzo, maar nu al helemaaaaal niet. (Ik moest naar een andere klas met mijn beste vriendin. Ik zit nu in de 2e) En een ander meisje zat vorig jaar ook bij hun in de klas en werd heel erg gepest. Ze zegt de hele tijd dat ze dood wil, en zelfmoord gaat plegen. Natuurlijk helpen wij haar ook wel, met andere kinderen, uit andere klassen. Ik durf gewoon niet meer naar school.
Vandaag ben ik ook thuis gebleven en paar maanden terug was ik 2 weken thuis gebleven. 1 van die 4 vriendinnen was goed bevriend met dat groepje zegmaar, en toen ze ruzie had, ging ze met ons om. Nu heeft ze geen ruzie meer met hen, en gaat ze gewoon met ons om. Toen smsde haar beste vriendin naar haar over ons; ‘‘Je bent een overloper. Nu ben je 1 van de losers.’’ Daar kon ik gewoon niet tegen. Ik word al bijna mijn hele schooltijd op school gepest en ik ben het verlegen, stille meisje in de klas. En als ik thuis ben, ben ik druk, energiek en vanalles door elkaar. Ik heb ze een keer allemaal uitgescholden bij Cutluur (tekenen) en mijn 4 vriendinnen waren helemaal verbaasd. Haha ze waren ook helemaal stil. En toen ik op hyves was, zag ik een krabbel van een meisje die mee deed met irritant doen bij ons; ‘‘Sorry, ik was dom en ik had het niet moeten doen.’’ Maar ik krabbelde niks terug en negeerde haar en vergeef haar niet. Sorry, dit heeft niks met dit topic te maken.
Zie dit maar als een up. Succes verder.

vorig jaar had ik ook een hekel aan leren, het was veel te moeilijk dus na een tijdje deed ik het gewoon niet meer. En nu doe ik mijn jaar dus over, en dat is niet leuk nee. Ik heb nu iniedergeval wat bijgeleerd : Zorgen dat je al je lessen kent, en als je een onvoldoende haalt, werken om die op te halen.
Herpak je voor het te laat is.