school planning

hoi,

ik vroeg me af op welke manier jullie je planning maken voor school of doe je het helemaal niet en heb je tips. ik ga naar 2hv en ik plan door middel van een bullet journal, een deskplanner vind ik wel fijn maar ik vind dat je te weinig ruimte hebt voor het weekend en de hokjes zijn vrij klein want ik erg irritant vind.
mijn vraag is dus hoe plannen jullie en hebben jullie nog tips

Een papieren-agenda is mijn wondermiddel

Ik gebruik een agenda van Moleskine. Daar heb je links de week waar je veel ruimte hebt om te schrijver en rechts heb je een soort ‘notitie’ pagina waar je bv. je to-do list op kan schrijven. Lifesaver.

Word/Excel bestanden zijn mijn redding, als er iets verplaats wordt of niet meer door gaat kan dat makkelijk opgelost worden zonder gekras. Ik moet zeggen dat ik dat alleen rond de (her)tentamenperioden doe, aangezien ik de rest van een blok geen deadlines of iets heb.

Ik gebruik een deskplanner, maar schrijf dan wat kleiner en gebruik veel afkortingen.

Agenda staat per dag in wat ik af moet hebben voor school, of andere afspraken. Via een word bestand plan ik in wat ik op welke dag ga doen.

Ik heb een agenda waarin ik deadlines (dus huiswerk, toetsen, presentaties) en ook afspraken in opschrijf. verder maak ik per dag een to do list.

mag ik vragen waar je hem hebt gekocht en hoe duur die is ?

Ik gebruik de mascha planner.

Ik gebruikte in de 2e klas altijd dit to do boekje van de Hema, werkte heel goed voor mij.

Ik gebruikte een agenda voor al mijn deadlines en maakte in het to do boekje per dag een planning.

Ik zit nu te overwegen om een moleskine agenda aan te schaffen.

Ik gebruik gewoon een schrift met daarbij washi tapes en stickers. Als ik een taak gedaan heb markeer ik het met een stift.

Ik heb een online agenda met afspraken & deadlines. Meestal werk ik gewoon een beetje los op basis daarvan en verder maak ik to-do-lijstjes, soms met behulp van een bullet journal.

Ik heb gewoon een simpele agenda waar ik huiswerk en afspraken e.d. in schrijf, en dan een schrijfblokje van de hema waar ik to-do lijstjes of planningen voor bijvoorbeeld een toetsweek in maak.

Hi! Mijn tip is om gewoon een schrift te gebruiken. Ik bedoel dus zo’n dik schrift, in iedergeval met een harde cover. Verkrijgbaar bij Hema en dergelijke.
Ik ga nu naar de 3e klas en het werkt bij mij goed. Het probleem bij een desk planner is idd veel te klein. Ik vind een agenda van papier geweldig alleen na 1 maand gebruik ik het al niet meer. In mijn notebook/schrift gebruik ik 1 bladzijde voor 1 dag. Op de helft zet ik een streep, bovenin wat ik die dag heb op school, onder de lijn, wat ik moet doen voor de volgende dag/dagen. Dat doe ik elke dag en ik hoop dat deze manier ook voor jou werkt! Werk altijd iets van een weekje vooruit en zorg dat je ruimte over laat voor onverwachtse proefwerken / so’s.
Ook zou ik tussen haakjes erbij zetten hoelaat je die en die dag sport hebt met het tijdstip erbij.
Succes! X

Ik heb naast mijn agenda die ik gebruik om afspraken deadlines etcetera in te noteren, een losse agenda waarin ik elke dag mijn to do list maak. Op de vrijdag zet ik ook deels wat ik in het weekend wil doen, omdat ik anders niet uitkom met de schrijfruimte.

Ik wil een agenda gaan gebruiken voor overzicht en wat algemener wat ik moet doen, deadlines tentamens etc, en dan los een soort van to do list/ planning

Weet iemand trouwens goedkopere, handige planners? Die van de Hema vind ik weer een beetje simpel, maar de passionplanners weer overdreven. Ik wil het gebruiken naast m’n eenvoudige papieren agenda.

Een bullet journal werkte voor mij niet: het kostte veel tijd en op de dagen dat ik er tijd voor had, had ik niets om op te schrijven. Ik heb daarom een leeg notitieboekje gepakt en daarin maakte ik to-do-lijstjes per categorie (bijv. Bovenaan stond het vak Frans en daaronder allemaal hokjes met taken zoals ‘artikel vertalen’, ‘vertaling inleveren’). Het was dus niet per dag ingedeeld maar het werkte wel om een overzicht te krijgen per vak of sport.

Aan het begin van het boekje stonden deadlines en verjaardagen per maand en achterin had ik ruimte voor notities. Organiseerde to-do-lijstjes werken vooral tijdens weken waarin het heel druk is en niet meer precies weet wat je allemaal nog moet doen.