School opdracht

Hoi,
Ik moet op school voor handvaardigheid een opdracht maken, de opdracht is maak een 3D kunstwerk geïnspireerd op een liedje. Je mag letterlijk de lyrics uitbeelden, maar het kunstwerk moet wel passen bij de emotie van de muziek. Ik heb echt geen idee wat ik moet maken…
Weet iemand een leuk liedje waarin iets gezongen wordt wordt wat je makkelijk kan uitbeelden?

Iemand uit mijn klas is al bijna klaar met de opdracht, even als voorbeeld wat zij heeft gemaakt:
Bij het liedje overjoyed ~ When you listen to my words, I see them sinking in, crawling underneath your skin → ze heeft een grote hand gemaakt met letters die erin zakken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Maak een schedel (met wc papier erom) die je open kan klappen, en daar een aantal gedachtes in uitbeelden, letters en/of vraagtekens kan ook. En dan moet het dus horen bij: The Cranberries- Zombie (had het liedje nu in me hoofd,vandaar) succes ermee!

Deze opdracht hadden wij ook! Ik had het liedje home haha… heel origineel ik heb een soort van huis gemaakt alleen dan soort van abstract snap je? Hoop dat je er wat mee kan

beetje afgekeken van een vriendin van mij, en weet niet of jij ook een soort filmpje mag maken maar dan zou je iets met Papaoutai van stromae kunnen doen.
bijvoorbeeld en beeld van een vader en zoon kleien en verschillende achtergronden schilderen. dan foto’s maken van dat beeld voor verschillende achtergronden en in een filmpje zetten met het lied erachter.

heb drie jaar geleden precies dezelfde opdracht gedaan!
Heb The A-team van Ed Sheeran genomen. Ik heb de zin ‘It’s too cold outside for angels to fly’ genomen.
Heb de vleugels in 3 lagen uit hout gezaagd (dus gestapeld zodat het 3D werd) en daarna uit een donkere kleur hout zwaluwtjes gezaagd. Daarna nog ijskristallen uit aluminium geknipt en links en rechts op de vleugels geplakt. Toen heb ik uit ijzerdraad zo’n engelen kroonding gebogen.
Heb er uiteindelijk een 9 voor gekregen :slightly_smiling_face: Helaas geen foto van gemaakt, maar misschien heb je er wat aan