School opdracht kunstgalerie

Hoi!

Voor school (MBO Media vormgeven) ben ik bezig met een opdracht waar ik de promotie (huisstijl, poster, uitnodiging, website enz) moet maken voor een galerie. De galerie wil hedendaagse schilderkunst en eigentijdse originele fotografie gaan tentoonstelling en verkopen. Op de eerste tentoonstelling wordt werk van Marlene Dumas en Anton Corbijn geëxposeerd.

Ik moet onderzoek doen naar de branche en namen in de branche, dat wil zeggen wat voor galerie zal dit worden als men kunstenaars als Marlene Dumas en Anton Corbijn kan en zal gaan brengen?

Kan iemand mij misschien helpen? Ik weet erg weinig van kunst, ik heb natuurlijk wel gegoogled op de namen Dumas en Corbijn, maar ik zal niet weten wat voor soort galerie het dan wordt.

Alvast bedankt! Alle informatie is welkom.

Boeken lenen over deze ‘kunstenaars’?
En misschien meerdere moodboards maken en mindmaps?

Dankje, dat ga ik doen!
Iemand anders nog ideeën?

Ik moet dus eigenlijk weten wat voor soort galerie dit zal worden als je alleen maar weet dat bij de eerste tentoonstelling werk van de kunstenaars Marlene Dumas en Anton Corbijn wordt geëxposeerd. Welke kunstenaars kan je dan nog meer verwachten enz?

(Surrealistische) portretten?
Je kan dus vooral portretten verwachten, zowel gefotografeerd als geschilderd, met een vleugje surrealisme. Zo iets.

Dankje!