School missen

Hoi meiden!

Goed, ik zit dus met een probleem. Dit jaar heb ik mijn havo diploma gehaald en ik moet dus van school. Nou, ik ben heel blij dat ik het gehaald heb maar ik ben niet blij dat ik van school moet. Ik heb daar 5 jaar gezeten en het was echt de beste tijd van mijn leven. de leerlingen& leraren, alles is daar gewoon geweldig… ik ben iemand die me heel snel hecht aan dingen en die afscheid heel moeilijk vind…

nu moet ik naar een nieuwe school waar ik NIEMAND ken. ik heb mijn klas al een keer gezien en heel veel kennen elkaar al… ik heb zin in mijn opleiding maar ik ben best verlegen en ik ben bang dat ik gepest ga worden ofzo…

En ik mis mijn school nu al, het was zo leuk en nu is het voorbij… ik vind het zo moeilijk, ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan :S

hebben jullie misschien nog tips voor mij of dezelfde ervaring gehad ?

xx

ik ben ook al een keer verandert van school en het valt best wel allemaal mee hoor.
na een paar dagen hoor je al bij de groep :slightly_smiling_face:

Ik zal mijn middelbare school ook missen! Maar ik heb ook heel veel zin om naar nieuwe school te gaan nieuwe mensen kennen etc! Ik snap best wel dat je het ‘eng’ vind om gepest te worden oid maar dat gebeurt heus niet! Wees jezelf en dan komt het goed.

Ik denk dat het juist makkelijker voor je zal zijn ondanks je verlegenheid. Ik bedoel diegene die die opleiding gaan volgen, doen dit waarschijnlijk om dezelfde redenen als jij. Vaak hebben mensen ook dezelfde interesses en is het dus makkelijker om in contact te komen.

Ik snap dat je de middelbare school zult missen, maar ik vind mijn studietijd echt zoveel leuker dan de middelbare school. Heus, het komt toch wel goed (:

Daarbij zijn de meeste mensen die gaan studeren al iets volwassener dan mensen op de middelbare school en anders zullen ze het wel snel worden. Ik denk echt niet dat ze je zullen gaan pesten.

Het komt goed, echt.

En inderdaad, wees gewoon jezelf. Dat is het allerbelangrijkste.

Oh en diegene zijn allemaal nieuw en dus is het nog makkelijker om in contact met ze te komen. De meeste zullen niemand kennen daar.

ik weet niet of je nu MBO of HBO gaat doen, maar op zo’n school is het heel anders dan op de middelbare school. Je zal hier zeker niet snel gepest worden en mensen gaan hier ook anders met elkaar om. Op de middelbare school zie je veel meer groepjes dan op het MBO of HBO.

Geloof me, het komt allemaal goed, stel je open voor andere mensen en ik weet zeker dat je binnen no time nieuwe en leuke vrienden hebt gemaakt!

super bedankt!! :slightly_smiling_face: <3

Ik snap je probleem héél goed. Ik kijk nu al op tegen volgend jaar als ik slaag, dat ik er dan vanaf moet…

Wees blij dat je een mooie tijd heb gehad.
Ik heb een rot tijd gehad! En ben blij dat ik er vanaf ben

Ik denk niet echt dat je gepest gaat worden hoor:)
Op het hbo zijn mensen echt volwassen genoeg om dat niet te doen.
Het is jammer, dat weet ik want ik zit er zelf ook in, maar denk aan je toekomst en al het moois wat komen gaat!
Als je daar een keer zit zal het vast super en geweldig worden!

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel maar dan met de basisschool zegmaar.

Geen idee wat ik moet zeggen dus upje, succes!!

ga vwo doen?:slightly_smiling_face:

[i]Die mensen op het HBO of MBO zijn echt niet zo kinderachtig dat je zullen gaan pesten :slightly_smiling_face:
wees gewoon blij dat je een leuke schoolervaring heb gehad, en maak het op je nieuwe school net zo leuk als op je ouder.

EN: iedereen kiest daar en soort van zelfde richting, als je bijv. Visagie gaat doen, wil iedereen in jou klas dat. dus je hebt altijd wel iets gemeen met iemand, :slightly_smiling_face:

GoodLuck
en Greetz ![/i]

Aah dat heb ik ook, ik heb mijn vmbo TL diploma gehaald en ga nu een MBO opleiding doen, maar aan de andere kant wou ik ook best nog havo erachter aan doen, zodat ik nog 2 jaar kon blijven haha.

Verplaatst naar school

Ik kan me totaal niet vinden in jou, zelf ben ik best spontaan. Maar je moet gewoon open staan voor nieuwe vriendschappen en wat praatjes met je nieuwe klasgenoten maken. Zelf hoorde ik ook dat er op een opleiding weinig gepest word en dat op een middel bare school veel meer is. Correct me if I’m wrong haha.

Maar dus zoal sik al zei, ben open, maak praatjes en misschien niet zo negatief zijn? Het valt achteraf misschien wel reuze mee. Ooit ben je ook naar de middelbare school gegaan en ik neem aan dat je daar ook nieuwe vrienden hebt gemaakt, dus waarom nu niet weer! (:

ik vind pesten op het mbo en hbo wel heel erg onvolwassen.
zelf heb ik mijn middelbareschooltijd ook als keigezellig ervaren, maar ik ga nog twee jaartje vwo doen. alleen, ik ken de meeste kinderen daar wel van gezicht, eventueel naam, maar niet persoonlijk, terwijl zij al jaren bij elkaar zitten, maarja, ik krijg vast wel nieuwe vriendinnen hoop ik. er gaan gelukkig ook twee meisjes van havo mee waar ik het goed mee kan vinden.
je opleiding gaat vast goed komen, gewoon jezelf zijn en open staan voor nieuwe mensen.