School maakt leven tot een hel. Deel ervaringen.

Hallo lieve iedereen.
Iedereen heeft wel eens problemen met school, want school is onredelijk en ronduit kut. Laten we hier al onze oneerlijke rotervaringen met school delen :slightly_smiling_face:

ik zal beginnen:

Ik moest vanochtend een Frans mondeling doen, met een klasgenoot. Maar we hadden afgesproken dat we donderdagavond elk de helft van de mondeling naar elkaar toe zouden sturen om te leren. Ik heb mijn deel gestuurd, zij stuurde hem pas zaterdagmiddag. Ik moest die avond uit eten en zondag raakte ik in paniek omdat ik het niet meer zou redden… Dus ik zei dat tegen haar, en zij zei dat ze het ook niet meer zou gaan redden. Toen zei ik; ja wat nu? zal ik zeggen dat ik naar de tandarts moet ofzo. Nou dat vond ze een goed idee… dus dat heb ik gedaan, ik heb een mailtje gestuurd van hoi ik moet naar de tandarts sorry kan het een andere keer?
Maar in ieder geval, de regel op school is bij ons: je moet je telefonisch afmelden als je niet komt. Nou, ik dacht dat een mailtje ook wel goed zou zijn. Blijkbaar niet, een 1 op mijn mondeling gekregen. Terwijl die klasgenoot dat niet heeft… dus ik bellen, en opbiechten aan mijn leraar dat het anders zat, dat zij het niet op tijd had gestuurd en dat ik in paniek was geraakt. Zegt hij: ja zij heeft zich wel afgemeld, dus zij krijgt gewoon een gratis herkansing, maarja jij moet het maar regelen op de teamkamer…
oftewel ik krijg hoogstwaarschijnlijk een 1, want onze teamleider kan ook erg onredelijk zijn…

http://1.bp.blogspot.com/_-_7X7DxoU-Q/SRj7A9fj9KI/AAAAAAAAADM/kBw1qxxKtzU/s320/fuuu-.png

en waar wil je zonder school heen…? :wink:

Hahaha, sorry.
Kut voor je!

Maar ik heb weinig slechte ervaringen met school, ik had het dan ook meestal wel getroffen met leraren en klasgenoten. En als er een keer iets fout ging dan had ik een 1, maar op zo’n moment moet je gewoon relativeren en bedenken dat je niet doodgaat van een 1 :slightly_smiling_face: Het is juist gezond om een keer een 1 te halen!

Ik heb persoonlijk meer problemen op m’n werk :wink:

LE HASSAN! :grin:

En je moet er juist van profiteren dat je nu nog op school zit :grinning:
Nu ben je nog ‘kind’, als je iets fout doet denken ze ‘maar het is ook nog een kind, die kan je niet zoveel verantwoordelijkheid geven…’ dus leef je uit nu het nog kan!

oké, school is kut.
dat is gewoon een feit.
maar dan denk ik altijd; ja als ik nu NIKS doe, dan beland ik later ongeveer zoals ‘…’’ lala.
dus dan leer ik toch maar eventjes.
maar ik haat mijn school gewoon.
morgen heb ik 5 toetsen.
moet er 3 inhalen, omdat ik vorige week een uitwisselingstudente in huis had, wat VIA school was geregeld.
dus nu heb ik alsnog niet heel lang kunnen leren.
nouja.
eigenlijk wel.
maar ik stel ALTIJD alles uit.
dit is een vreemde reactie 8’'D

Het maakt mijn leven niet tot een hel. Maar ik zou mijn leven wel wat makkelijker kunnen maken door wat meer discipline te krijgen, doordat de discipline pas na school verdwijnt. Niet dat diezelfde discipline me al verlaat na de 3e.

Ik heb gewoon geen zin meer om weer te leren, maar ook niet om te blijven zitten. Dus ja, ik weet zelf niet meer wat ik wil x)

middelbare hebben ze wel vaak van die kutdingen, maar iig krijg je daar gewoon vakantie… k heb tijdens het schooljaar maar liefst 1 weekje kerstvakantie gekregen en daarnaast helemaal geen vakantie, ook hebben ze het zo gepland dat ik tentamens de dag voor en dagen na het paasweekend heb, zodat ik niet eens pasen kan vieren, maar met mn neus tussen de boeken moet zitten…

Die titel klinkt wel heel heftig haha :’) Tuurlijk is school soms kut, maar een hel…?