School lunch?

Ik weet niet of er een topic is waar ik dit zou kunnen vragen maar anders zeg het maar :blush:

Ik zit onderhand in de derde en gooi al 3 jaar lang bijna iedere dag mijn brood weg omdat ik het simpelweg gewoon echt heeeel vies vind… Ik weet… Wie lust er nou geen brood… Nja ik heb het gewoon nooit echt gegeten en nooit echt gelust. Word er soms gewoon misselijk van :blush: Maar nu is mijn vraag dus… Wat zou ik mee naar school kunnen nemen wat gezond is? Dat gezonde deel is best belangrijk want probeer dus gezond te doen maar dat lukt niet als ik bijna niks op school eet. Ik heb al 2x ofzo knackebrod crackers mee naar school genomen maar dan zou ik iets van 12 crackers mee moeten nemen wil ik genoeg eten… Had al op internet gezocht maar wil niet iedere dag geld betalen voor lunch. Ik wil er heus wel werk in stoppen! Maar jaa wil niet 40 euro per maand apart aan lunch ofzo betalen :blush: Any ideas? :$$$

Waarom neem je het dan mee? Is toch zonde als je het elke keer weggooit. Lust je ook geen bolletjes/ krentenbollen oid? Anders iets van wraps ofzo.
Ik was altijd te lui om iets anders mee te nemen dan brood, haha.

Omdat ik dan sowieso ruzie zou krijgen met mijn ouders :blush:

Of ga in de keuken een bananenbrood bakken, dat is eigenlijk niet echt een brood, eerder een soort van cake. Er zijn diverse recepten daarvan op internet te vinden.

Of neem yoghurt met muesli en wat fruit mee in een beker. Er zijn daarvoor ook speciale bekers te koop!

Dan koop je toch wat anders?:blush: wraps ipv broodjes? Of een bak yoghurt en dan neem je toppings apart mee:$

…die :blush: is sarcastisch bedoeld, het heeft geen toegevoegde waarde ofzo

Maar je kunt toch gewoon aangeven dat je het niet lekker vind en dat je samen naar iets anders wil zoeken om mee te nemen? 3 jaar lang weggegooid brood is echt heel veel.

Helemaal mee eens, ik denk ook niet dat je ouders dat inderdaad gaan waarderen als je dat toegeeft.
Je kunt ook bolletjes, krentebollen, muslirepen, peperkoeken, bakje fruit, crackers etcetera mee nemen, je moet gewoon iets zoeken wat jij lekker vindt zodat je er naar uit kijkt om het op te eten. Als je maar geen brood meer weggooit want dat is ook niet zo goed voor je gezondheid…Succes!

Ze weten hoe vies ik het vind, mijn ouders staan daar niet echt open voor =/ En ik gooide het niet iedere dag weg, meestal gaf ik het aan mensen die honger hadden haha.

Je zegt in je eerste bericht nog dat je het 3 jaar lang bijna elke dag weggooit dus ‘goedpraten’ is niet heel geloofwaardig :wink:
Anyway, ik bedoelde het verder niet lullig ofzo maar ik denk dat je ouders liever hebben dat je wat anders meeneemt, dan dat ze horen dat je het weggooit. Er is genoeg andere keuze; bolletjes, krentenbollen, ontbijtkoek, crackers, fruit, yoghurt etc.

Ik vind de yoghurt met musli wel een heel goed idee! Ik zal zeker even kijken voor een bakje ofzo :slightly_smiling_face: En wat raps recepten of course! Weten jullie ook iets met pasta voor lunch? Kan daar niet echt iets geschrikt voor vinden

Je kunt een pastasalade maken, dat kun je koud eten.

Ohh haha probeerde het niet echt goed te praten :cold_sweat: maar sorry :blush:

Weet je daar misschien een recept voor? ga zelf ook even op internet kijken maar als je er een hebt die makkelijk is :cold_sweat:

Ik heb er geen recept voor, ik gooi er gewoon in wat ik zelf lekker vind.
Sla, pasta, tonijn, tomaat, komkommer, kiwi, appel, stukjes kaas en verzin het maar wat je lekker vind.

Ohh haha nou ik zal het zeker proberen! Bedankt voor de tip =)

Welk brood eet je of krijg je mee?
Het lijkt me sterk dat je ALLE soorten brood hebt geprobeerd met verschillend beleg en ALLES niet lust.

Verder eten weggooien is zo triest, ik neem toch aan dat je volwassen genoeg bent om aan je ouder aan te geven dat je iets niet lust en daarom wat anders mee wilt nemen naar school. Het is voedsel en geld verspilling.

misschien kan je warm eten meenemen dat vind ik zelf altijd lekkerder. :slightly_smiling_face:

Hier heb je nog een heel topic vol ideeën: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezonde-schoollunch.-296354.0.html

En als je ‘pastasalade’ intypt op Google krijg je genoeg resultaten.

Is inderdaad een topic voor zoals Voldemort al zei.

Enne, lust je ook geen pistoletjes? Die kun je beleggen met sla, kaas, ei, etc.
Iets minder gezond dan volkorenbrood misschien, maar altijd nog veel beter dan je brood weggooien.