School-lunch, wat nemen jullie mee?

Hee ladies,

ik vroeg me af wat andere meiden meenemen naar school voor tussendoor en voor tijdens de lunch.
Zelf neem ik vaak gewoon een paar boterhammen mee, maar dit vind ik zelf altijd te saai worden haha.
Dus; wat voor eten nemen jullie mee naar school?

Liefs

Voor tussendoor neem ik meestal iets mee als fruit, yoghurt of komkommer en voor de lunch boterhammen met iets van ham. Ik moet zeggen dat ik boterhammen eigenlijk ook maar een beetje saai vind, het is zo eentonig.

boterhammen en vaak een zakje met groenten of fruit wat ik die ochtend in de koelkast kon vinden, cherry tomaatjes komkommer druiven etc.

Ochtendtussendoor een stuk fruit + sultana ofzo als middageten gewoon 3 boterhammen haha

Gewoon brood en wortels met hummus altijd. In de kleine pauzes heb ik meestal fruit en iets wat ik thuis gebakken heb.

Boterham met pindakaas, meer niet xD

Ik neem altijd groenten-fruitsmoothies mee met daarin kokosmeel en rozijnen. De kokosmeel maakt het voedzamer en eigenlijk net zoiets als pap. Of ik maak een salade. (van allebei wel een hele grote bak hoor)

iedereen kijkt me altijd heel raar aan…

En ik neem meestal een zakje met amandelen en gedroogd fruit, roggebroodjes met beleg, snoeptomaatjes en een banaan of appel mee.

Tussendoor: sultana
Middag: brood met kaas en vlees of pasta (soms koopt mijn mama ze op haar werk)

Tussendoor : cakeje, sultana koekjes, fruit/groente , zelfgemaakte smoothie in een flesje goed dicht doen en vragen of die bij de docenten kamer in de koelkast mag ( bij mij mag dat :grin: ).
Lunch : Wrap met kipfilet, kruidenkaas en sla. Pasta salade met groenten in een bakje, Pistoletje gezond, zelf croissantjes maken en meenemen ( chocolade croissants heerlijk! )

Dit neem ik niet in een dag mee natuurlijk, maar dit zijn dingen die ik wel is meenemen/ waar ik uit kies.

Oh link doet het niet haha
Nja, ik nam iig 7 boterhammen mee met allerlei verschillend beleg
En fruit, flesje water en flesje met ranja oid.

Als ik straks van deze kamer af ben en een eigen studiootje heb, schaf ik direct een klein oventje aan en ga ik dingetjes bakken om mee naar school te nemen! haha
Dat lijkt me wel tof! c:
Repen, broodjes, koekjes etc. weet ik ook zeker dat ze allergieproof zijn voor mij

Dus dat kan je misschien ook doen! Je hebt echt hele eenvoudige recepten voor bijv repen en die blijven wel even goed in een gesloten trommel, of anders kun je veel ook invriezen.
Dus als variatie naast je brood. Ipv alleen maar brood/broodjes etc. vervang je er een door een lekkere energiereep, zelfgemaakt. Nog leuk om te maken en te eten ook.
Iets om naar uit te kijken enzo.
Ik ben helemaal weg van de Bakparade recepten, heel eenvoudig en op sommige ingrediënten na (ze werkt veel met lijnzaad bijv) zijn het veel huistuin&keuken ingrediënten.
www.debakparade.nl

Meestal twee verpakte koeken voor tussendoor.
En voor tijdens de lunch 2 boterhammen (met hagelslag, appelstroop, salade) en een eierkoek.

Tortillas met iets er in gerold, en wat fruit of komkommer er bij.

Voor de kleine pauze neem ik meestal een stuk fruit mee en een ‘gezonde’ koek,
in de lunch pauze neem ik meestal boterhammen ,
maar ook een pistolletje , penne , pasta of kant - en -klare noodles of soep
(alleen nog heet water vragen bij de kantine) .
probeer inderdaad zo veel af te wisselen anders wordt het zo saai.

Tussendoortjes: cherrytomaatjes, stukjes komkommer, bakjes met fruit, een banaan, ontbijtkoek, eierkoek, muesli-repen, blokjes kaas/worst, bifiworstje enz (dit neem ik natuurlijk niet allemaal mee, maar wissel ik af haha)

Lunch: meestal twee bruine bolletjes met geitenkaas of kipfilet. Ook koop ik af en toe een broodje op school.

yoghurt en een zakje special K mini breaks :slightly_smiling_face:

Vier boterhammen en een sultana/liga/muesli reep.
In de 1e pauze eet ik dan vaak 2 boterhammen en in de 2e pauze eet ik de andere twee boterhammen en de sultana.
En natuurlijk een flesje water.

Meestal 2 boterhammen & 2 koekjes ( liga, sultana o.i.d.) En soms een appel of banaan.

boterham met hagelslag
salami
kaas
koek
en wat te drinken
water

Voor de lunch 3 boterhammen of een goed gevulde salade, met bijvoorbeeld kip of tonijn, groente en fruit.

Afgelopen week had ik heel makkelijk bananenbrood gebakken met alleen banaan, volkorenmeel, bakpoeder en water dus toen had ik elke dag daar ook een stuk van mee.

En dan vaak een stuk fruit erbij, of een bakje nootjes.