School in Utrecht

Hallo lady’s !

Binnenkort ga ik verhuizen van friesland naar Utrecht!
Ik ga starten met een nieuwe mbo opleiding ik zou dan een school moeten kiezen in Utrecht alleen weet ik niet welke school nou goed is ect.
Ik wil eigenlijk mijn mbo z.s.m. halen het maakt me dan eigenlijk ook niet zo veel uit welke opleiding het is. Dus mensen uit Utrecht & omstreken hebben jullie misschien enig idee naar welke school ik het beste toe zou kunnen gaan? Alvast bedankt voor jullie reactie…

Liefs Amanda

(Ben niet erg bekend met girlscene dus geen idee of ik mijn bericht hier goed plaats)

Je kan toch niet zomaar random een opleiding kiezen :’) wtf

haha je moet niet zomaar een opleiding gaan doen

Je hebt verschillende niveau’s in het MBO, weet niet wat je hier na wilt doen, en vaak moet je als je bijvoorbeeld 4 wilt doen eerst 3 afronden, of hoger dan VMBO op de middelbare hebben gedaan.

wattes?
hoger dan vmbo doen om naar mbo niveau 4 te gaan?
nee hoor dat klopt niet :stuck_out_tongue:

ik denk dat ze mbo scholen bedoeld in utrecht die goed aangeschreven staan, dan kan ze toch kijken waar haar opleiding ook wordt gegeven!?
ik zef studeer in utrecht maar weet alleen hbo’s en universiteiten! sorry
utrecht is wel echt een suuper leuke stad, je went er snel en winkelen en stappen is er top!

Hm naja ik kon in elk geval geen 4 doen omdat ik maar VMBO heb gedaan. En ik moest eerst allerlei testen doen om te kijken of ik 3 wel kon doen, anders had ik eerst niveau 2 moeten doen, daarna 3 en daarna nog eens 4 =] Alleen ga ik 4 niet doen.

ja maar welk niveau op vmbo?
je hebt b k gl en t he :stuck_out_tongue:
en met vmbo-t kom je gewoon op niveau 4 terecht :stuck_out_tongue: dat is het meest logische wat je dan doet.

Ik heb geloof ik t gedaan (is alweer 6 jaar geleden voor mij dus zeker weten doe ik het niet) + dat ik mijn laatste jaar in een speciale klas zat omdat ik het praktijk niet aan kon. En dus ben ik toen 2 dagen naar school gegaan en 3 dagen gaan stage lopen. En omdat ik dus niet goed in praktijk ben wouden ze eerst kijken of ik niveau 3 wel aan kon.

Bij tl kun je gewoon niveau 4 doen ja.

Maar goed, je hebt t ROC Midden Nederland, die is wel goed geloof ik.

Ik kan gewoon in stromen op mbo niveau 4.
En kaashaas natuurlijk kan ik wel zomaar een mbo opleiding kiezen wat heb je tegenwoordig nou aan een mbo opleiding?
Het gaat mij er gewoon om dat ik zo snel mogelijk een hbo opleiding kan volgen.

Nou voor sommige is een MBO al hoog genoeg, ik hoef niet persee een hbo diploma omdat dat gene wat ik later wil doen ook met een MBO diploma te bereiken is. En ik weet niet wat je op hbo wilt doen maar misschien kan je iets kiezen wat aansluit op dat gene wat je op hbo wilt doen, als je bijvoorbeeld iets met kinderen wilt doen dan lijkt het me niet handig om dan een mbo te doen voor bewaking ofzo…?

@ KISSTHESTARS

Ben ik met je eens dat je niet in alle gevallen een HBO opleiding nodig hebt.
Maar in mijn geval wel ik wil graag HBO criminologie studeren.
En er zijn eigenlijk geen MBO opleidingen die daar op aansluiten dus vandaar.

Waar kan je HBO criminologie doen?

Is het dan niet slimmer om op het ROC de VAVO te gaan doen? Dan kan je de Havo in 1 jaar doen en kan je daarna naar het HBO. Heb ik ook gedaan.

Het ROC in utrecht is heel erg af te raden.
Ik doe nu m’n 3de jaar en ga hierna nooit meer naar een ROC.

Daar staat het ROC hier in de buurt ook wel om

Nimeto is wel een betere school

Er is vast wel een opleiding die er een beetje op aansluit. Een opleiding waar je nog wat aan hebt. Dus daar moet je echt op letten als je een opleiding gaat kiezen. Het zou echt super zonde zijn als je zomaar wat gaat kiezen omdat niets goed op die HBO opleiding aansluit. Praat met je decaan, die kan je vast wel helpen met het vinden van een passende opleiding.

ik zit sinds augustus op ROC Midden Nederland in Utrecht, aan de Vondellaan

maar het ligt ook aan welke opleiding je wilt want dat zou ik eerst kiezen en dan je school ;p
aan de Vondellaan zit geloof ik ook iets met grafische dingen…

Ik weet het niet, ik woon niet in Utrecht. Maar ik zou inderdaad niet zomaar een opleiding kiezen als ik jou was. :x De kortste duurt bij MBO niveau 4 meestal 3 jaar, en als je dan 3 jaar een opleiding moet volgen waar je geen hol aan vind lijkt me ook niet echt leuk.

Voor de rest; Upje.

Wow van friesland naar Utrecht, haha hele verandering!

Ik woon in utrecht. De meeste (of alle) mbo opleidingen kun je doen op ROC scholen. en daarvan zijn er meerdere in utrecht en ze zijn allemaal goed te bereiken met het ov of gewoon met fiets ofzo. Het ligt eraan wat je gat doen en alsjeblieft, kies niet zomaar wat. Je wilt snel je mbo diploma halen, maar dat gaat alleen als je een opleiding doet die je leuk vind. anders heb je een grote kans dat je ermee stopt!

succes!