De laatste tijd als ik na school ga heb ik gewoon echt GEEN zin om te gaan.
Ik wordt niet gepest ofzo maar alsnog, gewoon geen zin.
Ook heb ik veel stress en de hele dag een soort raar buikgevoel en voel ik me slap.
Als je schoolwerk het toe laat, veel dingen na school/ in het weekend plannen waar je naar uit kan kijken. Tekenen, opletten in school zodat het huiswerk makkelijker gaat en je dus meer tijd heb voor leuke dingen. Muziek luisteren Jezelf er doorheen slepen. Nog maar een paar maandjes!
In welk jaar zit je?
Bij mij is dat vooral in het examenjaar op komen zetten. Ik had geen zin meer want we leerden toch amper wat, de klas wat klote en ik had het gewoon gehad.
Maar toch door blijven zetten, want anders duurt het nog veel langer voor je ervan af bent en dat wil je niet denk ik.
Probeer zin te maken en doe alsof je het leuk vind. Vaak helpt dat ook een beetje
zooo herkenbaar, ik zit nu in mijn examenjaar en heb het ZO gehad, ik geloof dat ik nog nooit zo veel tegenzin heb gehad in 5 jaar :’) om de paar weken (3 ong) blijf ik een dagje of meer thuis :")
slecht
Ja, het enige wat mij er van weerhield om thuis te blijven of te spijbelen was dat ik het NOOIT gedaan heb en dat niet in de laatste 3 maanden wilde verpesten.
Maar mijn god, ik moest mezelf echt naar school slepen en ik zat de seconden te tellen. Wat was dat examenjaar vreselijk :'D
Zit nu op hbo en ga met alle plezier naar school. Haal hoge cijfers en vind het geen punt om er te zijn.
Was echt toe aan iets anders haha
Ik ook ik zit echt uit te kijken naar de examens, ik word af en toe raar aangekeken als ik dat zeg. Ik was eerst heel angstig bij het idee dat dit mijn laatste jaar is maar nu heb ik idd behoefte aan iets anders… ben klaar met de vakken, de kinderachtige klasgenoten, irritante kindjes in de pauze, altijd die hijgende afdelingsleiders in je nek als je een uur afwezig bent geweest etc. etc.
Heel fijn trouwens, hoop dat dat mij ook zo gaat volgend jaar
Ugh, middelbare school. Verschikkelijk. En dan te bedenken dat ik weer terug ga, gezien ik de lerarenopleiding doe en oooh wat is het leuk :’)
Succes met je examens strakjes. Het komt echt wel goed en hou jezelf vooral vol dat je na die tijd je klasgenoten noooit meer hoeft te zien!
Ik heb precies het zelfde… ik voel me altijd zo moe/slap op school, komt ook omdat ik vaak last heb van angst. En daarbij komt dat ik ver van school woon en als ik iedere dag zou gaan komen de reiskosten per maand op zo’n 150 euro… Dus alles bij elkaar heb ik ECHT geen motivatie om te gaan. Ik heb dit jaar denk ik al 400 uur gemist als het niet meer is… echt erg. En ik kan niet wachten tot ik eindelijk m’n examens kan doen. Ik sta nu 2 onvoldoendes dus de laatste weekjes m’n best doen en ik heb alsnog m’n diploma
Lees trouwens dat bij meer mensen pas in het examenjaar is gekomen. Bij mij is het sinds toen ook echt uit de hand gelopen. Ook omdat ik 18 werd en het dus niet uitmaakt of ik er wel of niet ben. Slechtslecht.
Als je 18 bent ben je niet meer leerplichtig en bij ons op school kun je je eigen briefjes schrijven waarom je afwezig was. Je kunt dus gewoon legaal spijbelen zegmaar.