School erg vermoeiend

Hee meiden,

Op mijn 13de ben ik met school gestopt,
En dit jaar ben ik begonnen met een opleiding (ben nu 16).

Alleen ik merk dat dit erg vermoeiend is…
Op de donderdag ben ik meestal zo moe dat het me niet eens lukt om naar school te gaan.
Ik ben nu dus al een paar keer de donderdag of vrijdag (of zelfs allebei) thuis gebeleven omdat ik het gewoon niet red…

Heeft iemand hier misschien tips voor?

Want als het zo doorgaat gaat mijn opleiding er onder lijden,
En moet ik misschien stoppen met mijn opleiding en dan heb ik een probleem…

(Het heeft geen medische reden)

als je toch zo moe bent dat je op donderdag niet meer naar school kunt, is er dan echt geen medische reden? ;o

Toch even naar de dokter gaan.
En anders op tijd gaan slapen en jezelf er doorheen bijten.

Probeer is een logische reden te vinden voor je vermoeidheid. Ga je te laat slapen?
Het lijkt me niet slim te stoppen met je opleiding en over een paar jaar moet je ook van maandag tot en met vrijdag werken, dus ik zou eens grondig je dagelijkse schema bekijken en jezelf minder belasten ( door bv minder te sporten) zodat je je kunt focussen op school.

Als dat werkt, jezelf pushen om toch te gaan, misschien valt het dan wel mee. Van de hele dag niets doen word je namelijk ook moe.

Misschien heb je pfeiffer? Ik zou naar de huisarts gaan, die kan dan bloed laten prikken, misschien dat daaruit iets blijkt.

Bedankt voor het meedenken :slightly_smiling_face:

Ik heb een paar jaar geleden Pfeiffer gehad, maar dat is over,
Verder ben ik al bij de huisarts geweest, maar die heeft niks kunnen vinden…

Ik ga optijd naar bed (half 10/10 uur), en doe buiten schooltijd zo weinig mogelijk dingen,
Dus daar kan het denk ik ook niet echt aan liggen…
(Sporten bv doe ik al expres niet)

Misschien omdat het nieuw is en energie vraagt het vermoeiend is. Probeer afleiding te zoeken en te bewegen. Wordt je hoofd ook leger van.

school is nou eenmaal vermoeiend, maar probeer energie uit leuke momenten te halen. (dat werkt bij mij erg goed) ik zou school niet willen missen, maar wat voor vermoeidheid is het dan? als in in je hoofd of in je lijf?

Okergeel;
Dat is het idd denk ik ook voornamelijk…

Evieetjuh;
Eigenlijk allebei…

sporten kan je ook extra energie geven hoor, van de hele dag niks doen en de hele dag door dutjes doen wordt je juist extra moe. Ik spreek uit ervaring :’)

Zit dat dan niet meer tussen je oren? omdat je al een tijdje gestopt bent met school etc, dat in je hoofd nu gewoon alles wat je doet vermoeiend is? en misschien moet je je eens afvragen als je je ziekmeldt óf je wel echt zo moe bent of dat het gewoon “normale” eind-van-de-week-vermoeidheid is.

sorry als het ietwat aanvallend overkomt, was niet de bedoeling

eet je wel genoeg vitaminen? Beweeg je genoeg? Sport je?
Krijg je genoeg frisse lucht en krijg je zonlicht op je huid?
Doe je wel eens leuke gekke dingen? Of ontspan je wel eens?
(Bij mij helpt een potje extreem gamen en daarna lekker met mijn vriend of vriendinnen gek doen en wijntje drinken op terras)

Neem je heel veel energy drank? (Zoja stop er alsjeblieft mee)

Misschien een vreemde vraag, maar waarom ben je op je 13e gestopt met school? Had dat wel een medische reden?

Pfeiffer gaat nooit helemaal uit je lichaam, je kan een piriode hebben dat je er in terug val.
Toch misschien even bloedprikken?

Maar dan zou ze er toch niet standaard op donderdag en vrijdag last van hebben?

@ts, hoe voel je je in het weekend? En wat doe je dan precies? Leg eens uit hoe je week er uit ziet

Evieefjuh;Ik heb wel eens geprobeert om alsnog heen te gaan,
Maar dat heb ik gewoon echt het gevoel dat ik ga flauwvallen, en ben ik er in de les ook niet bij.
(Heb na de les dan gewoon echt geen idee waar over het precies ging)

Bananen_Boom; Voor zover ik weet eet ik genoeg vitamine (wel iets minder dan gemiddeld, maar niet te weinig).
Ik sport niet echt, maar ik beweeg wel en kom ook wel buiten (2 uur gym per week, en elke dag met de hond lopen).
Ik doe eigenlijk niet echt gekke/leuke dingen…

MMMELISSA; Dat weet ik idd, maar ik heb vorige week nog ‘bloedgeprikt’, en daar is niks uit gekomen.

Wenniepennie; Dat had geen medische reden.

Peppermint; In het weekend ben ik meestal gewoon thuis.
Loop 3/4 keer per dag met de hond, maak ik schoon,
Dus het is niet zo dat ik echt alleen maar stil zit, maar ik zit wel veel stil.

Jezelf er doorheen bijten.
School is nu eenmaal vermoeiend, zeker als je er een tijdje uit bent geweest.
Dat heeft geen medische reden.

Beertjeschips; Dat klopt idd,
Maar, doorzetten lukt niet echt…
Sommige dagen wel, maar sommige dagen ben ik zo moe dat ik 's ochtends niet eens uit bed kom…

NikkiMouse; Ik heb ook nergens gezegt dat het een medische reden heeft (niet juist),
Ik vraag alleen om tips…

Daar moet je jezelf overheen zien te zetten.
Als je jezelf maar vaak genoeg zegt dat het niet lukt, dan lukt het ook niet.
Jezelf motiveren.
Iedereen heeft tijdens zijn/haar schoolperiode regelmatig dagen van vermoeidheid.
Dat is nu niet echt iets heel bijzonders.
En als je zelf al aangeeft dat je regelmatig op donderdag niet eens naar school kunt, heeft het ook geen diepere oorzaak.

zorg dat je 's ochtends genoeg eet en ook voor tussendoor iets hebt met genoeg energiewaarde. en als je 3 jaar niet naar school bent gegaan en dus amper ritme hebt gehad is het niet zo gek dat je moe word. ga eens een paar weken achterelkaar hele weken naar school, misschien word het makkelijker als je weer een schoolritme opbouwt.