School en werk combineren

Hey meiden!

Ik heb al wat proberen rond te zoeken in het forum maar ik kon niks over mijn vraag vinden.
In september begin ik met de pabo(voltijd). Nou is het zo dat ik al een tijdje bij een onzettend leuk bedrijf werk waar ik niet weg zou willen gaan. Het nadeel is wel dat ik een 20 uur contract heb. Ik vroeg me dus af hoe jullie dat doen, werk en je studie combineren. Alvast heel erg bedankt!

Kan je pabo niet in deeltijd volgen?

Kun je niet minder gaan werken dan? Contracturen kunnen gewoon aangepast worden

Ik kan geen bijbaan met mijn opleiding combineren, heb 28 uur stage per week en 16 uur school, en een bijbaan verlangt meer uren van mij dus heb ik deze helaas moeten opgeven.

@janine lk ben nog erg jong (18) dus ga liever nog gewoon voltijd naar school. Als het echt moet kan ik natuurlijk ontslag nemen maar vroeg me toch af of het mogelijk is.

@indestructible Zou dat kunnen denk je? Ze hebben me destijds wel echt aangenomen voor die 20 a 24 uur omdat ze echt iemand voor die uren nodig hadden. Ik kan het natuurlijk altijd proberen, dankjewel!

@defqon wauw dat is wel erg zwaar! Ik heb nu 1 dag stage per week en hoe het zit met contacturen weet ik niet precies.

Ik ga beginnen met werken/leren, 1 avond in de week naar school en verder 4 dagen werken. Waar ik ook regelmatig bij zal moeten overwerken…

Maar bij een voltijd studie lijkt mij 20 uur werken erg veel.

Op welke tijden werk je?

@coccolare Gelukkig is dat wel vrij, bij mn sollicitatie had ik al aangegeven dat ik wel in september weer met school begin. Ze twijfelde toen wel een beetje maar toen ik zei dat ik weekenden en koopavonden wil werken was ze wel overtuigd. Dus weekenden als ik weer naar school ga.

Ik ben bang dat dat met pabo niet te combineren is. Een vriendin van mij doet het ook en is er bijna een volle werkweek mee bezig.

Ik denk dat dat moeilijk te combineren is, of je moet heel je weekend opgeven. Ik volg zelf een voltijd studie, en werk daarnaast zo’n 10 uur in de week (en in de vakanties een stuk meer). Ik werk alleen op zondag en maak dan zoveel uur.
Dit vind ik goed te doen. Als je de volledige zaterdag en zondag wilt werken, denk ik dat het moet lukken, maar ik zou daar zelf nooit voor kiezen.

20 uur is wel heel veel. 15/16 uur zou nog te doen zijn, maar dan houdt het wel op denk ik.

Het kan denk ik wel als je alleen het weekend werkt en de koopavonden werkt (maar hoe werk je dan 20 uur?) maar het is wel echt heel zwaar.

Weekend 2 x 8 uur, koopavond 4 uur. Van 5 tot 9 ofzo.

Ik doe ook pabo en kk werk 12 uur pw. Dat is goed te doen. Leg gewoon uit dat je gaaf studeren en of het daarom mogelijk is om minder te gaan werken

Ohja het is natuurlijk elke week koopavond. Ik dacht alleen aan dingen als rond kerst enzo.

Bedankt voor alle reacties! Ik ga het gewoon aankaarten en ik hoop dat mijn manager t zal begrijpen. Ik heb namelijk wel gewoon in t sollicitatie gesprek aangegeven dat ik in september voltijd naar school ga. Misschien dat ik het ook wel even aankijk met het hele weekend werken, de openingstijden zijn gunstig dus ik zie wel hoe t loopt. Denk dat het, het beste is om er niet al te veel over te stressen

ik zou kijken of je minder uren kunt werken, want een voltijdstudie staat voor ongeveer 40 uur per week en als je dan nog 20 uur ernaast moet werken en ook nog wat vrije tijd wilt, wordt het wel wat veel lijkt me zo.