School en ouders

Hoi, ik zit nu op een categoriaal gymnasium. Ik heb niet zo veel vrienden, ik heb maar 1 iemand die ik echt kan vertrouwen (mijn beste vriendin). Zij gaat naar een andere school volgend schooljaar dus heb ik niet echt meer iemand. Ik ben buitenlands, dus mogen best veel leerlingen mij niet (natuurlijk niet iedereen :slightly_smiling_face:). Er zijn nog wel een aantal mensen waarmee ik praat enzo, maar ik ben niet zó close met hun. Ik wil dus eigenlijk naar een andere school, daar zitten heel veel vrienden van mij op en daar heb je ook (bijna) geen discriminatie. Dat is niet de school waar mijn beste vriendin naartoe gaat, maar een andere. Ik wil dus eigenlijk naar die school, maar ik denk niet dat het van mijn ouders mag… Ik wil dan verder gaan op het atheneum, ik heb namelijk later niet zoveel aan Latijn en Grieks. Als ik mijn moeder zou vertellen dat er discriminatie is, zou ze zeggen dat ik andere vrienden zou moeten maken etc. Maar ik wil dus eigenlijk heel graag naar die andere school, ik zou mij daar veel meer thuis voelen, want waar ik nu op zit zie ik dat sommige leerlingen mij minder mogen vanwege mijn afkomst, terwijl ik er niet heel “anders” uitzie.

Hoe zou ik aan mijn ouders (vooral mijn moeder) moeten vertellen dat ik naar een andere school wil, en met welke argumenten? Want mijn ouders zien niet zo in dat de school waar ik nu op zit eigenlijk best “slecht” is; vele reizen gaan niet door, discriminatie, ik voel me er soms buitengesloten/niet thuis, ik heb niet zoveel aan Latijn en Grieks…

Je hebt geen vrienden op deze school begrijp ik. Eerlijk naar je moeder zijn dat je naar die andere school wilt omdat het je gelukkiger maakt

Ik denk dat het het beste is als je het aan je ouders verteld. Vertel ze dat je echt niet gelukkig wordt van de school waar je nu op zit :sob::muscle: . Ik zou denk niet zeggen dat grieks en latijn nutteloze vakken zijn.
Het is trouwens echt niet normaal dat je gediscrimineerd wordt.

Leg het je ouders uit, zoals je het hier doet. Ze zullen jou zeker begrijpen.

Dankjulliewel :slightly_smiling_face:<3

Dit inderdaad. Ik vind het trouwens belachelijk dat je daar gediscrimineerd wordt, doen de docenten daar niks aan?

Ik heb het aan mijn mentor verteld, want een paar klasgenoten zeiden, toen we bij Nederlands over de aanslag in Parijs aan het praten waren, dat ze wanneer ze een moslim/buitenlander zien ze gelijk weg willen gaan, terwijl ik vorig jaar nog heel close was met een van hun… M’n mentor zei toen dat ik er iets van moest zeggen in die les (dat had ik ook gedaan, want ik vind die aanslag net zo erg als alle anderen).
Er waren nog een paar situaties die hierop leken, ook gemeld aan m’n mentor, maar ik weet niet wat ze ermee heeft gedaan. Misschien heeft ze met die leerlingen gepraat, idk. Ook gebeurde een keer dat een docent tegen een klasgenoot (Armeens) zei dat die hier niet thuishoort, omdat die druk was, terwijl de hele klas dat was, dus dan zou de docent dat eigenlijk tegen iedereen moeten zeggen.

Vorige week, tijdens een mentorgesprek, had mijn vader het verteld, dus ik hoop dat er nu wat meer aandacht aan zal worden besteed.
Er zijn maar ongeveer 15 tot 20 buitenlanders, vandaar dat het mij wat meer raakt misschien.