Scholierentoeslag

Hey meiden (:

Ik heb al een jaar scholierentoeslag, maar ik vraag mij af of ik al een aanvullende toelage heb. Ik heb geen idee waar ik dat kan terug vinden, en ik kan via google ook niet vinden hoeveel je krijgt bij een basis toelage. Weten jullie hoeveel dat is?
Ik begrijp echt niets van die DUO site…

Volgens mij kun je dt ook niet zien. Je moet daarvoor een formuler opvullen en opsturen. Heeft te maken met het inkomen van je ouders.

Ik neem aan da dit over stufi gaat.

Hoeft niet, scholierentoeslag bestaat ook. Is voor als je 18 bent, maar nog op het middelbare onderwijs zit. Is echt vet chill, heb ik ook gehad.

En ik denk dat dat wel van het inkomen van je ouders af hangt.

EDIT: Ik heb even voor je gegoogled. Heb je hier wat aan?:

http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/tegscholieren/betaling/bedragen.asp

Ben je nu al wel 18 dan en ga je studeren?
Dan zal de toeslag veranderen in een basisbeurs als je thuis woont.
Je krijgt vanzelf een brief van DUO wanneer dat zal veranderen en ingaan.
Heb je bij het aanvragen en invullen niet ingevuld vanaf wanneer je basisbeurs in kan gaan?

Daar heb ik wel wat aan, dankje!
Ik heb nu in ieder geval alleen een basistoelage :wink:
Ik weet dat ik recht heb op een aanvullende toelage maar ik wist niet of ik het al had, omdat het vorige keer nogal gezeur was met het aanvragen.

Het gaat niet om studeren. Ik krijg al een jaar scholierentoeslag. Ik word in september 19 en zit nog op de HAVO. Maar het ging me erom of ik al een aanvullende toelage had of niet.

Beetje oud topic, ik weet het, maar als je scholierentoeslag aanvraagt, gaat dat dan van je stufi oid af? Dus dat je minder lang of minder stufi krijgt? Mijn moeder zegt dit namelijk maar ik kan er niks over vinden op internet.

Upje, interessant dit!

Nee, een scholierentegemoetkoming gaat niet van je stufi af later. Die tegemoetkoming is er om middelbaar onderwijs te financieren als je al meerderjarig bent, maar nog steeds op de middelbare school zit. Tot je 18e kreeg je namelijk kinderbijslag om school te betalen, dus het is een soort vervanging daarvan.

Studiefinanciering is echt voor studie, dat heeft niks met elkaar te maken. Als je scholierentegemoetkoming hebt gekregen hebt je dus nog steeds recht op een volledige stufi, er gaat niks vanaf, aangezien het los van elkaar staat.

Lekker aanvragen dus, is op dit moment 106 euro per maand :grinning: