"Schokkend"

Hay,

Ik heb een vraagje. Ik liep net naar de koelkast en ik was duizelig (maar dat heb ik heel vaak). Toen ik een flesje eruit had gepakt en de koelkast dichtdeed wankelde ik opeens achteruit en begon ik te schokken en zakte ik ineen naar de grond. Ik heb dus nu een afspraak met de huisarts gemaakt voor a.s do maar ik zit er heel erg mee. Is iemand die hier iets van af weet/die dit ook wel eens heeft?

Gr.
Sanne

Waarschijnlijk te snel opgestaan, dan kan je wel eens (bijna) flauwvallen. Ik denk dat iedereen dit wel eens heeft, als je het heel vaak hebt zou ik eigenlijk pas naar de dokter gaan.

Oeps dit heb ik heel vaak

Maar bij mij ligt het alleszins aan een hele lage bloeddruk.

Ik vind het erg goed dat je de huisarts hebt gebeld. Flauwvallen is namelijk niet gezond. Het vervelende aan flauw vallen is dat het van alles kan betekenen. Ik zal vooral niet op google gaan en je bewust proberen af te leiden. Flauw vallen is vaak een waarschuwingssignaal voor iets. Zo zijn ze er bij mij bijvoorbeeld achter gekomen dat ik een nierbekontsteking had.

Ik heb hier ook heel vaak last van. Niets om je druk over te maken eigenlijk. Vaak sta ik op en na een aantal meter krijg ik het zwart voor mijn ogen en als ik dan iets niet vastpak val ik om. Misschien beter op voeding letten? En als je het echt niet vertrouwd zou je inderdaad naar de huisarts kunnen gaan.

Misschien heeft het te maken met een lage bloeddruk.

Heb hier ook last van dus ik lees even mee:)
Ben je al bij de HA geweest? Zoja hoe was het?

Flauwvallen is tot daaraan toe, maar schokken? Dat klinkt als een soort epileptische aanval. Vraag je bij je huisarts of je een EEG kunt laten maken.

Mijn broer heeft net hetzelfde als wat jij beschrijft, ook met schokken. Bij hem komt het door een te lage broeddruk, misschien bij jou ook? Maak je niet te veel zorgen, maar even naar de dokter gaan is alleszins wel een goed idee :slightly_smiling_face:

Dit kan aan verschillende dingen liggen, maar ik heb ook wel vaak dat het even zwart/grijs wordt voor mijn ogen en dat ik lijk flauw te vallen. Maar bij mij is het door suikertekort ('s ochtends als ik bv eerst douche voordat ik eet) of door te snel op te staan :wink: