Schoenmaat vraagje

Hoi iedereen!

Ik ben van plan hardloopschoenen van Nike te kopen op Zalando.be.
Alleen heb ik een klein probleempje met de maat. Ik ben naar de sportwinkel geweest om m’n maat te achterhalen. Nu hadden ze niet die bepaalde schoen die ik wou, maar ik heb wel een heleboel andere schoenen van Nike gepast en daar had ik telkens een 39. Alleen heb ik op internet gelezen dat de meeste mensen die die schoen kopen (dus die schoenen die ik wil, die ze niet hadden in de winkel) een maat groter nemen omdat hij klein valt.
Daarna was ik van plan een 39,5 van maat te nemen. Maar alleen bestaat die maat precies niet. En niet alleen op Zalando.be, maar ook op de site van Nike zelf lijkt die maat niet te bestaan. Ook andere modellen van Nike bestaan niet in een maat 39,5. Die maat lijkt dus gewoon niet te bestaan met andere woorden.

Dus nu is m’n vraag, wat doe ik het best:

1. Toch maat 39 bestellen.
  2. Meteen maat 40 nemen (aangezien maat 39,5 niet bestaat…)

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Sorry voor het eindeloos lange verhaal, ik ben niet goed in to the point komen…

Ik zou maat 40 nemen.
Als je gaat rennen zwellen je voeten ook wat op, door het bloed wat harder rondpompt en vooral naar beneden dan.

@Ichdrasil
Ja dat heb ik dus ook gehoord van dat je voet opzwelt. Dus opzich zou ik idd die 40 nemen. Alleen had ik in de winkel een maat 40,5 aan gehad (terwijl ik op zoek was naar m’n maat) en die was echt veeel te groot. En volgens mij scheelt een 40 & 40,5 toch niet zoveel? Ofwel?
Daardoor twijfel ik dus om een 40 te nemen.

@Iloveeveryone
Oke bedankt! :slightly_smiling_face:
Ik heb geen hulp gevraagd van iemand in de winkel, omdat ik eigg toch zeker was dat ik geen schoenen ging kopen, en dan vind ik het een beetje lullig om toch hulp te vragen haha.

• dubbel

ik zou een maat 40 nemen. het is altijd slim om een maat groter te nemen dan je eigenlijke schoenmaat als het om hardloopschoenen draait!

^Oke, bedankt! :slightly_smiling_face:

Upje!

Nog mensen ervaring met Nike hardloopschoenen?

Ik zou 40 nemen, ik heb altijd nike en altijd een halve maat groter. Heb van mij zelf 41,5 en bij nike dus 42. Nu heb ik nike’s met 42,5 want de 42 waren op. Ze zitten goed! : )

[b]Neem maat 40, je hebt een grotere kans dat ze goed passen.
en bij Zalando kan je volgens mij gewoon je schoenen terug sturen, kost natuurlijk wel geld, maar gewoon even je ouders lief aankijken?
Hopelijk werkt het!

Greetz en goodluckk[/b]

ik zou maat 40 nemen, en gewoon dikke sokken aandoen en de veters lekker strak doen.
ook kan je er eventueel nog een zooltje inleggen.

Oke, bedankt iedereen! :slightly_smiling_face:
Ik denk dat ik idd voor de 40 ga, en ik kan er idd wel nog een zooltje inleggen als ze te groot zijn of eventueel terugzenden (dat kan idd bij Zalando). Bedankt voor het advies! Xx

ik zou 40 nemen, als je ook sport sokken draagt, zit dat wat beter, omdat sport sokken dik zijn, tenminste … dat waren mine wel.

xoxox.

Wat voor schoenen zijn het precies? Je kan maar beter een maat 40 nemen inderdaad wat iedereen hier al zegt want je voeten moeten wel genoeg ruimte hebben in je schoen. Ik heb zelf ook gewoon schoenmaat 39 maar mijn sportschoenen zijn ook een maatje groter.

Ik heb ook hardloopschoenen maar dan van Asics, ik heb ook een maat groter dan dat ik heb. Als je gewoon de schoen aan hebt dan voelt het misschien wel groot aan, maar als je eenmaal aan het hardlopen etc bent dan merk je wel echt verschil! Ik raad je dus wel aan om dat maatje groter te nemen.

@Andreavisser
Ik draag eigg altijd van die korte sportsokjes als ik ga lopen, maar opzich zou dat natuurlijk geen ramp zijn als ik dikkere sokken moet dragen. Bedankt!

@Sunflowerss
Dit zijn de schoenen, Nike Free Run’s +3

http://www.bayareakicks.com/wp-content/uploads/2012/04/NIKE_WMNS_FREE_RUN+_3_HOT_PUNCH_REFLECTIVE_SILVER_PURE_PLATINUM_VOLT_21.jpg

En bedankt! :slightly_smiling_face:

@Loveyourlifex
Ik had in de winkel idd ook een 40,5 aan gedaan en die voelde heel erg groot aan! Maar als iedereen zegt dat een maat groter beter is, zal dat wel zo zijn :slightly_smiling_face: Dankje om te reageren!

leuke sport schoentjes

k heb ook pas nike hardloopschoenen gekocht, en op het advies van anderen heb ik een maat groter genomen (maat 40). ik ben blij dat ik dat gedaan heb, aangezien ze best klein vallen.

@Vero
Dankje!

@Rebekka
Oke bedankt :slightly_smiling_face: Ik denk dat ik dan ook maar voor de 40 ga! Op internet had ik ook gelezen dat die schoenen klein vallen dusja, en ik kan ze beter iets te groot kopen dan te klein, angz dat makkelijker te verhelpen is.