Schoenen uitrekken/groter maken?

Hoi! Een poosje geleden heb ik bij Action die 3,95 gympjes gekocht; gewoon van die lage simpele zwarte, met witte veters. Maar ze zijn eigenlijk een maatje te klein, ik had ze maar meegenomen omdat ze zo goedkoop waren en wel heel leuk, maar m’n dikke teen steekt echt uit als ik ze draag haha.

Dus vroeg ik me af of er een manier was om je schoenen wat groter te maken als het ware? :stuck_out_tongue:

Koop grotere. Ze zijn 3,95.

Ze worden waarschijnlijk wel wijder als je ze uitloopt…

-

volgens mij heb ik wel eens gehoord dat je er vochtige kranten in moet doen en dan op de verwarming leggen ofzoiets. maar dat zou ik nog maar even googlen als ik jou was :stuck_out_tongue:

Zakjes met water erin doen en dan in de vriezer,
dan zet het uit ofzo.
of koop nieuwe :]

Ooh, zelfde problemen!
Een paar schoenen die te klein zijn sleehakken ze waren maar 3 euro
& er was maar één maat, 'k moest 'm gewoon meenemen …

@Zebrasok wordt ie dan niet heel nat, of verprutsen de schoenen dan niet.

ja dat heb ik ook wel eens gehoord, want omdat het water dan bevriest en uitzet worden de schoenen ook vanzelf uitgerekt, of als ze heel stug zijn komt er een scheur in

Dat uitrekken werkt enkel met lederen schoenen. Die kun je ook gewoon naar de schoenmaker brengen. Dan plaatst hij ze een weekje op de leest en zijn ze een beetje groter. Maar een paar milimeter, maar dat is voor mij steeds voldoende. Want 38 zit me veelal net iets te krap, terwijl 39 zelfs met een zooltje een ware sloep blijft =/

Maar goed, stoffen schoentjes: die maak je gewoon kapot als je ze uitrekt. En je vindt tegenwoordig zoveel goedkope gympjes… Koop een nieuw paar. Of ga naar een andere Action waar ze jouw maat wel nog hebben.