schoenen te klein

Ik heb een paar schoenen gekocht, maar blijken achteraf toch te klein, iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Als ik ze aan heb krijg ik wondjes bij mijn hielen.

edit: ik kan ze niet meer terugbrengen

en ohja, het zijn vans!

Natte kranten in stoppen dat kan helpen/
Kan je ze niet meer terugbrengen?

Ik heb wel eens iets gehoord over natte kranten erin stoppen en een nachtje laten staan? Maar je kan ook vragen of de schoenmaker er iets aan kan doen, ligt ook aan het materiaal van de schoen sowieso. Leer kan je denk ik wel oprekken.

Er is ook een manier om het materiaal op te rekken met ijs, zie dit filmpje.
Maar ik denk persoonlijk dat je ze beter terug kunt brengen… op te kleine schoenen lopen is gewoon niet goed.

mijn moeder zei altijd met natte sokken in je schoenen lopen!
maar idd als ze echt te klein zijn, terugdoen als dit nog kan

Misschien kun je eens in het algemene VANS topic vragen, of iemand daar er ervaring mee heeft?

verkopen op marktplaats of hier op girlscene

en wondjes kan je ook krijgen in schoenen die niet te klein zijn in het begin :slightly_smiling_face: dat is het zogenaamde inlopen dus mss is het dit?

zou kunnen maar ik heb er al best wel vaak op gelopen ( paar keer een halve dag en 1x in Amsterdam )

Een boterham zakje vullen met water, in je schoen stoppen en in de vriezer leggen. Dan gaat het natuurlijk bevriezen en zal het uitzetten en rekt het de schoen mee.

bierflesjes indoen en een dag laten staan

Waarom kan je ze niet meer terug brengen? Als ze echt te klein zijn zou ik ze verkopen en een paar kopen dat wel jouw maat is : )

Mijn vans waren eerst ook te klein maar zijn daarna uitgerekt en nu zijn ze een beetje te groot haha

En waarmee heb je ze dan uitgerekt? De ‘‘diepvries’’ methode lijkt mij wel wat, heb zelf twee paar schoenen die mij iets te klein zijn, maar ik heb geen diepvriezer.

Zou perslucht ook werken? Ik bedoel als je een binnenband van een fiets voor een deel in je schoenen stopt en gaat oppompen dan moet als je dit een dag zo laat zitten de schoen iets zijn uitgerekt.

Verklaar je nader. :crazy_face:

Ik heb ze gewoon aangehad en na een tijdje waren ze wat uitgerekt

.
I\Omdat ik te grote voeten heb koop ik ze 1 maatje kleiner. Tip: draag ze 2 tot 3 weken iedere dag zonder sokken, daarna met sokken en ze passen bijna perfect.

Slotje, is wel een erg oud topic.