Schoenen die geschikt zijn voor steunzolen?

Ik loop dus al een tijdje te zoeken naar schoenen waar steunzolen in kunnen. Ook moeten deze schoenen een beetje steun geven aan mijn voet, want anders heeft het helemaal geen nut. Ik ben meestal niet zo’n fan van gympen, daarom is dit een probleem. Dit komt voornamelijk omdat ik mijn voeten zo groot vind lijken daarin. Ik heb maat 40 namelijk. Maar ik vind gympen meevallen als ze van stof zijn en laag. Heeft iemand een idee? Ik ben al in ontelbaar schoenenwinkels geweest, maar ik vind niks dat ik echt leuk vind en goed voor mijn voeten is.

Op het moment heb ik mijn steunzolen in All Stars gepropt en daar is mijn moeder dus helemaal niet blij mee. Ik moet snel nieuwe, degelijke schoenen gevonden hebben, of anders flikkert ze al m’n schoenen weg en dwingt ze me de schoenen aan te trekken die zij voor mij koopt, lelijke dus. T_T Help!

Vans ( era of authentic ofzo)

Era of authentic zou ik niet doen als je steun nodig hebt.

Dan zou ik eerder voor een hoog model gaan zoals de Sk8 of andere gympen zoals de Nike blazer ofzo. Leren allstars zijn ook al een stuk steviger dan canvas dingen.

Hihi, ik heb ook best wel een schoenenprobleem: Hoge wreef, smalle voet, en een moeder zonder schoenensmaak [OMG ze wilde rood-met-witte ecco’s voor me kopen met jaa weet ik veel, LELIJJJK]
Uhm, ik zou niet weten waar je allemaal steunzolen in kan doen. Ben je bij Dolcis en Ziengs geweest enzo? Want daar hebben ze ook wel laarzen enzo [ik draag alleen maar sneakers (gympen is ong. hetzelfde toch >.<) dus ik weet niet wat je anders zou moeten dragen whihi.] en je kan ook pumps/hakken proberen. Maar ligt er ook aan hoe oud je bent, ik vind het er zelf verschrikkelijk uitzien als een meisje van 13/14 op gewone schooldagen op pumps loopt. Vooral als ze er niet op kunnen lopen :stuck_out_tongue: Maar als je overal al geweest bent, moet er toch wel érgens een goeie + leuke schoen tussen zitten :open_mouth:
Ik kan voor de rest niet echt advies geven, maar succes ermee en dikke UP voor jou!

ik heb ook steunzolen maar ik ben eigen heel slecht want ik koop vaak schoenen en zie daarna wel of me zolen erin passen :stuck_out_tongue: (wat vaak een nee is)
maar ik doe ze altijd in me allstars en je hebt ook wel vaak van die lage stoffen gympjes waar je de zool uit kan scheuren en je eigen zool in kan leggen, maar die geven ook niet echt steun…
maar mijn broertje ging laatst nieuwe schoenen kopen met me broertje en bij de front runner waren ze heel behulpzaam en haalden ze gewoon de zooltjes eruit zodat ze konden kijken of de steunzolen erin pasten en ze hadden veel advies, dus ga eens daarheen want daar hebben ze wel vaak leuke gympen

en in de meeste laarzen passen ook wel zooltjes, maarja aangezien het nu zomer wordt :stuck_out_tongue:

dat probleem heb ik ook, up ^^

@ MakeItMine
Ik heb Vans Era geprobeerd, werkt niet. De schoenen zijn te laag voor mijn zooltjes aangezien ik ze op de orginele zool moet leggen, want ze de zolen kunnen er niet uit. Verder geven ze ook niet echt steun ofzo.

@ xSassii
Ik weet hoe je je voelt, lol! Mijn moeder is helemaal fan van Ecco schoenen en sleept me die winkels binnen. Vreselijk. :stuck_out_tongue:
Laarzen zijn leuk, maar het word nu zomer, dus dat is geen optie meer, haha. En pumps, ja… Ik ben 15, bijna 16, maar ik kan echt niet heel de dag op die dingen blijven lopen.

@ xlauaa
Ik wou dat ik dat kon doen, maar mijn moeder is het daar helemaal niet mee eens. D; Ze wil echt dat ik schoenen koop die goed zijn voor mijn voeten. Het liefst heeft ze me lopen op van die bejaarden schoenen.

@ blackthumbnail
Yay, een mede-slachtoffer! (Dat is zo niet het goede woord, maar ik kan er even niet opkomen, haha.) D:

bij van haren hebben ze schoenen waar je de zool uit kan halen.
dus dat is handig voor je steunzolen!

Ik snap hoe je je voelt, maar als je niet van gympen houdt wordt het wel moeilijk denk ik, want laarzen in de zomer is ook niet echt handig ofzo.
Naja, met dit weer kan je natuurlijk wel leuke enkellaarsjes dragen! Je kan trouwens wel die leren Allstars proberen, die zijn een stuk steviger dan die van stof.

@ inspiratielooss
Ik kom eigenlijk nooit bij de Van Haren… Hebben ze daar überhaupt wel leuke schoenen? Ik kan me herinneren dat de laatste keer dat ik daar was geweest dat ik alles niks vond.

@ Sky_High
Geen enkele All Stars komt er bij ons thuis nog binnen. :stuck_out_tongue: Mijn moeder flipt echt als ik daarmee thuis kom.

soms hebben ze wellis wat leuks alleen die schoenen waar je de zolen uit kan halen zijn niet super leuk maar goed dat is ook moeilijk te vinden wat vind jij bv echt leuke schoenen?want open schoenen kan al niet met je steunzolen balarina’s ook niet (denk ik)
ja dan krijg je gypen of pumps?en pumps is ook lastig dus ja gympen maar dat vind je niet mooi?

Ja… Ik denk dat ik toch de knop moet omzetten en me eroverheen zetten dat ik nooit de schoenen aan zal hebben die ik leuk vind. D: Jammer. Dan maar gympen, maar dan wel leuke gympen… Heh. En die zijn moeilijk te vinden.

Ik woon boven de winkel van mijn ouders, die schoenen verkopen die goed voor je voet zijn. Van de nieuwste modemerken kan ik niet zeggen dat ze steun geven. Birckenstocks zijn aan te raden, ze lopen erg fijn en ik vind ze persoonlijk helemaal niet zo lelijk. Andere merken die goed voor je voet zijn (ik vind het zelf ontzettend lelijke kakmadam schoenen) zijn: Floris van Bommel, Vabeene, Loints.

Anders moet je gewoon schoenen kopen waarbij de zool uit de schoen kan en dan vervangen met steunzolen. En als laatste: doe je schoenen niet te los aan, hierdoor stap je ook snel ‘uit’ de zool.

xx

Ja, Birckenstocks zijn niet helemaal mijn ding… Ook kakmadam schoenen zijn niet mijn ding. :stuck_out_tongue:

En die schoenen waarvan je de zool uit kan halen, zijn meestal gympen of bejaardenschoenen, haha.

Cindypoo en anderen,

Dat steunzolen"probleem" en leuke schoenen had en heb ik nu ook altijd.
Steunzolen en leuke schoenen was en is eigenlijk nog steeds geen combinatie alhoewel het tegenwoordig wel beter gaat. Ik bedoel dus dat er tegenwoordig wel steeds meer schoenen “steunzoolproof” zijn, dus met los uitneembaar voetbed. Schoenen en steunzolen hangt sterk af wat voor soort steunzolen je hebt gekregen van orthopeed/podoloog e/o orthopedisch-instrumentenmaker en waar je ze voor nodig hebt. Er zijn tegenwoordig dikke en lange bouwwerken bij die je bijna nergen in iets leuks kan proppen. Als je schoenen gaat kopen gewoon de steunzolen meenemen! Vroeger schaamde ik mij dood met die krengen maar daar ben ik nu helemaal overheen. Zelf ben ik er ook z’n een in van die schoenwinkels met veel dozen om mij heen maar niets wat eigenlijk lekker zit/loopt. Verkoopster in paniek/wanhoop, maarja goede schoenen zijn wel prijzig. De schoenen moeten voldoende diepgang hebben zodat de steunzolen kunnen opnemen. Ook dienen de schoenen een dichte hiel te hebben dat de steunzolen niet kunnen schuiven in de schoenen. Ballerina’s en pumps met een hakje van meer dan 3cm kan je ook wel vergeten hoor. Daarnaast heb ik nog erg smalle voeten dus het feest is compleet (nog minder keus dus). Had jij als kind dan geen steunzolen? Vroeger kreeg je vaak van die metalen steunzooltjes (dun/smal en 3/4 lengte), welke koud en zwaar waren maar wel ijzersterk en oerdegelijk. Kinderschoenen hierbij zoeken was toen niet z’n helse klus. Toen kreeg je van van die Piedro’s/Renata’s of Bunnies met van die uitneembare voetbedjes waar voor de steunzolen dan in de plaats kwamen. Wat voor soort steunzolen heb jij en hoe werden ze bij jou dan aangemeten?

Cindypoo, al geslaagd voor iets leuks en passen je steunzooltjes daar een beetje redelijk in? Wat voor soort steunzooltjes heb je eigenlijk?

Sorry, ik heb niet gezien dat je gereageerd had. D:

Ik heb een jaar alleen op All Stars gelopen, en het blijkt dat dit m’n voeten geen goed heeft gedaan. De zijkant van m’n voeten staan nu schuin naar binnen toe. Hierdoor is mijn steunzool ook heel dik aan een kant. Dit is dus totaal niet handig, want het past in bijna geen schoenen. En ja, ik neem mijn steunzolen altijd mee naar de winkels. Ik schaam me hier ook echt totaal niet voor.

Dus voor het jaar dat ik alleen op All Stars heb gelopen, heb ik dus nooit steunzolen gehad.

Ik heb nu de ruzie met m’n moeder gewonnen. Ik loop nu op Vans en All Stars zonder steunzolen. Ja, ik weet dat dit totaal niet goed is voor m’n voeten, maar zodra ik schoenen vind die ik leuk vind, en waar steunzolen inpassen, doe ik m’n steunzolen weer erin. Maar nu kan ik deze soort schoenen echt niet vinden.

Bedankt voor het reageren in ieder geval en sorry dat ik niet snel gereageerd had. c: