Schminkfiasco

Help!
Ik moet met koninginnedag kinderen gaan schminken in de stad, maar ik heb het nog nooit eerder gedaan! Weten jullie soms makkelijke dingen die ze wel leuk vinden? Ik ben namelijk bang dat iedereen in de stad anders denkt dat er een invasie van marsmannetjes komt xD

HAHAHAAHAHAHA,
ik snap 't probleem maar k zou echt even niks weten :'O
kan je niet oefenen op neefjes/nichtjes, buurjongetjes/meisjes?
misschien helpt dat, en dan een vlinder/tijger/prinses opzoekt op internet fzo?
en dat dan na proberen te doen? XP
Success !

Het is helemaal niet zo moeilijk
Daarnaast zijn die kinderen al snel bij, dus het maakt weinig uit of het mooi of niet is. Doe gewoon wat x]

Ja vraag gewoon wat ze willen en doe iets wat er op lijkt, ze vinden het altijd mooi! En er zijn heel veel makkelijke dingen.
poes = snorharen en zwart neusje.
Lieveheerstbeestje= rood gezicht met zwarte stipjes.
Prinses= Kroontje, rode of roze wangetjes en lippenstift/oogschaduw.
Spiderman= deed ik rood gezicht met een zwarte spinnenweb eromheen.
Bloem en vlinder zijn ook best logisch.

kijk anders hier wat rond voor ideeen: http://www.mootjes-creative.nl/

Ik wilde zelf altijd een vlinder vroeger, daar kun je vast veel meisjes blij mee maken en is ook niet echt moeilijk. Verder zou een clowntje ook nog kunnen, en je kan natuurlijk allerlei dieren proberen die makkelijk te herkennen zijn aan een bepaald printje ofzo; (zebra, tijger, panter…) succes!

prinses is sws heel makkelijk. ook een tijger (of leeuw, maakt niet uit, ze weten meestal toch het verschil niet) is echt makkelijk. met verschillende kleuren bruin en oranje streepjes rond het gezicht maken en een bruin neusje. Ook een clown is wel makkelijk. gewoon niet te ingewikkeld denken, dan komt het wel goed.

Oja, en kinderen zijn al heel snel tevreden met wat je maakt. Zij vinden dingen veel sneller mooi. Toen ik elf was ofzo moest ik ook een keer kinderen schminken, een jongetje wou een kikker. Echt verschrikkelijk mislukt, maar hij liep de hele dag kwakend rond.

Ok dankje:)
heb alleen zelf geen schmink dus kan het niet gaan oefenen… xD

Je kan toch gewoon schmink kopen? Is echt niet zo duur hoor… Tenminste, tenzij je hele professionele wilt, maar om te oefenen kun je het gewoon bij de Hema ofzo kopen:-P

Ik weet dat het niet zo duur is… Maar ik doe er dan toch nooit meer iets mee, dus dat vind ik wel zonde van mijn geld.

Vlinder, panter, gewoon vlaggetjes, en rood wit blauw, bloemenmeisje en dieren enzo…

wat een woord, schminkfiasco

haha, moest even iets verzinnen dat de aandacht zou trekken(A)

Je hebt toch ook van die boekjes van ‘hoe je moet schminken’ bij de bibliotheek?
Lees die anders eens, en probeer het op een vriendin uit ofzo, kan je lachen

Oja, omdat het koninginedag is kun je ook gewoon zeggen dat je alleen nederlandse vlaggetjes, prinsessen (koningenen) en leeuwen doet ofzo.

Hahaha dat kan ook nog. Maar ik ben echt wel blij met alle tips. Danku mensen:)

Misschien een ideetje om van tevoren een aantal ‘afbeeldingen’ uit te kiezen, daar flink mee te gaan oefenen, vervolgens foto’s te maken en die bij je kraampje op te hangen? Op die manier voorkom je dat je iets moet schminken dat je nog nooit eerder gedaan hebt.
Herinner me nog van vroeger dat we altijd uit een bepaald aantal dieren/ andere dingen konden kiezen, is best handig denk ik :stuck_out_tongue:

haal boeken bij de bieb!