Schimmelinfectie

Hee,
Ik heb even een ander account aangemaakt want er zijn toch wel wat mensen hier die mij persoonlijk kennen en ze hoeven niet alles te weten =)
maar,

Ik heb dus een schimmelinfectie, kan je dan ook gewoon sex hebben?

In de bijsluiter staat dat de werking van rubberproducten zoals condooms kan verminderen, maar hoe de fuck kan een pil die je vaginaal inbrengt die werking verminderen :l?

Is dat niet een soa?

Nouja, iniedergeval met condoom. Maar ik zou gewoon naar de dokter gaan.

HAHA NEE het is GEEN soa…

je kan beter wachten tot het over is…
tis niet echt fris voor die jongen en wie weet “besmet” je hem dr ook mee…
kans is vrij klein maar toch…

Ik ben al langs de dokter geweest en heb nu ook een soort spul daarvoor gekregen, het is een schimmelinfectie. Geen soa.
Ik vraag me alleen af of je dan sex kan hebben ja of nee

iew hoe krijg je dat

vraag t aan je dokter…?
:face_with_raised_eyebrow:

Ja, maar we doen het wel altijd met condoom =P
Maar het is toch niet erg voor mijn vagina of wel?

nee als je medicijn hebt gekregen er voor
kan je beter geen sex hebben
want je pil is dan minder actief! of zeker weten een condoom gebruiken

neh het doet je vagina niks hoor… het kan opzich wel

Het is niet vies, ik heb ook geen vieze afscheiding ofzo en jeukt alleen en het doen pijn bij het plassen.
oorzaken zijn;

-Het veelvuldig spoelen en/of inwendig wassen van de vagina.
Door veelvuldig wassen kunnen de bacteri�n die nodig zijn voor de balans in de vagina verdwijnen. Vooral wassen met zeep wordt afgeraden.
-Zwangerschap
-Oestrogeenhormoon (anticonceptie, ‘de pil’)
-Het spiraaltje (anticonceptie)
-(Vergeten) tampons
-Diabetes (suikerziekte)
-Het slikken van bijnierschorshormoon
Het gaat hier om ontstekingsremmende medicijnen, bijvoorbeeld het middel prednison.
-Een antibioticumkuur
-Aandoeningen die de weerstand verminderen

even opgezocht =)

toch vind ik t een vies idee :stuck_out_tongue: schimmel klinkt nou eenmaal niet echt fris
maar vervelend voor je
zou gwn naar je dokter gaan om te vragen of je seks mag hebben

heb je de bijsluiter goed gelezen?
daar kan het ook wel bij staan… als het echt niet mag

Oja, daar had ik nog niet aan gedacht even kijken

Ik zou gewoon wachten <<
Je seks word er niet beter op…

Ik neem aan dat het een Candida Albicans infectie is? Dat is inderdaad geen echte SOA, hoewel je de schimmel, niet de infectie, kan krijgen door seks. Het is een zogenaamde ‘opportunistische infectie’, dus als je weerstand vermindert is, bijv door de anti-biotica, wegspoelen van de eigen flora, enz., kan de schimmel je infecteren. Heel veel mensen dragen de schimmel bij zich maar hebben dus geen infectie. Net zoals veel mensen het HPV (baarmoederhalskanker-virus) bij zich dragen, dat vooral door seks naar een andere vagina gaat, maar niet iedereen baarmoederhalskanker ervan krijgt.

Ik weet niet of het dan niet goed is voor je vagina, maar dat zal dan waarschijnlijk wel in de bijsluiter en zo niet zou ik bij twijfel de dokter of apotheek bellen, waarschijnlijk hoef je niet eens de doker zelf te spreken maar is de assistent ook al voldoende.

Nee, dan kan de jongen het ook krijgen en als jij het niet meer hebt kan hij jou opnieuw besmetten.

Ja dat is het geloof ik, bedankt!

zoiezo condoom, want het kan de werking van je pil verslechten.

maar je kunt toch best een keer een paar dagen wachten tot het over is? ik zou me iig niet comfi voelen als ik dat had

candida albicans is een beetje de meest voorkomende genitale schimmelinfectie :wink:

Nee dat is waar, maar meestal merk je er ook niks van

Ik heb het zelf ook een aantal keer gehad, meestal idd door verminderde weerstand, en seks deed bij mij pijn, en vond het ook geen fris idee, dus ik heb het niet gedaan. Paar dagen wachten is ook geen drama, vind ik dan…