Schimmelinfectie

Ik heb even gezocht, en de meeste topics heetten pijn of branderig gevoel of zo
en ik wil het beestje toch even bij z’n naam noemen.
Ik ben nu 2 keer bij de dokter geweest voor jeuk bij mijn vagina (wat na ‘krabben’ flink brandt), heb 2 keer antibiotica gehad. Typ je schimmelinfectie in in google, krijg je op de eerste website te zien dat een antibioticumkuur één van de oorzaken voor een schimmelinfectie is… niet een erg goed medicijn dan, lijkt mij?

maargoed, ik wil dus eigenlijk iets van een zalfje of zo, maar kan ik die ook zo bij de apotheek halen of bij een drogist? En weten jullie andere oorzaken of zo, of wat ik er anders aan kan doen? Ik was nooit met zeep, wel scheer ik met een venusscheermes waar al zeep aan zit (die paarse)… kan ik dan beter een andere gebruiken?

zit het ‘in je vagina’ of meer aan de voorkant, onder je buik dus?
beetje aparte bewoording, maar toch…

hm?
het jeukt gewoon bij mijn schaamlippen, erlangs zeg maar… bij m’n vagina… dus dan krab ik daar (vooral in m’n slaap ><), en dan als ik het daar aanraak, dan brandt het als een gek (als de douchestraal er tijdens het douchen op komt of zo)…
en ik heb ‘korrelige’ afscheiding er zitten

Meestal krijg je die zalfjes op recept van de huisarts, dacht ik

je kan een schimmelinfectie krijgen door:
-antibiotica
-spullen die je in bad gooit (bruisballen, oliën, badschuim,…)
-seks
gyno-daktarin is een goede zalf voor schimmelinfecties.

Ik denk dus dat ik hetzelfde heb.
Maar ik heb het niet constant… het is maar dat ik soms periode’s heb dat het terug komt? heb jij dat ook?
Moest je toen ook een inwendig onderzoek doen bij de huisarts of was alleen vertellen al goed genoeg?

ik moest op de doktersbank gaan liggen en toen haalde de dokter een monster van m’n afscheiding uit m’n vagina (deed heel erg pijn… :stuck_out_tongue_winking_eye: ben bang dat m’n ontmaagding ook zo zou voelen of zo)
maar ik heb ook periodes… soms paar dagen wel last van, soms paar dagen niet… =\

Kun je niet het beste teruggaan naar je dokter of eventueel bellen en vragen hoe het kan dat je dan uitgerekend een antibiotica voorgeschreven krijgt?

ik kreeg van de dokter capsules die moest je 's nachts net als een tampon in je vagina doen, na 3 dagen is alles over! je moet er wel een zalf bij vragen (ik kreeg een zalf voor huid schimmelinfecties, als je voelt dat het weer terug komt smeer je dat rond je vagina en is het zo weer over) dragen van katoenen ondergoed helpt ook tegen infectie. en als je last hebt geen strings dragen, dat irriteert alleen nog maar meer. oja, de eerste nacht kan verschrikkelijk zijn maar dat is even doorbijten want het werkt heel erg goed.

Lovebird, hoe heette die capsules en dat zalfje? dan ga ik die aanvragen :grin:
want ik heb er nog steeds last van =\

Ik heb fluconazol ofzo gehad ervoor. Dat is een orale pil. De volgende dag merk je al verschil. En inderdaad zo’n zalfje is altijd handig om te hebben als je het voelt opkomen.

Ik ben er trouwens nog nooit voor naar de dokter geweest. Mijn moeder had de huisartsen post gebeld en mijn symptonen omschreven. Toen wisten ze meteen wat ik had en wat ik nodig had.

die pil weet ik niet meer (het waren 3 witte capsules in een doosje), dat zalfje heet: miconazol-crème, bij schimmelinfecties van de huid. je moet het rond je vagina smeren.

oja, je moet/kunt het zonder recept kopen. en weer gebruiken als je denkt dat het terug komt dan is de jeuk zo weer weg.

Schimmelinfecties kunnen btw ook wel opgelost worden met antibiotica hoor. Is niet raar ofzo dat het daarmee behandelt werd.
Gewoon effe voor de duidelijkheid . :angel:

NEEN
Antibiotica werken enkel tegen bacterieën
Schimmelinfecties worden veroorzaakt door schimmels, niet door bacterieën
Logischerwijze heb je dus voor een schimmelinfectie een anti-schimmelmiddel nodig (fungostatica), dat zijn voornamelijk azolen (zoals fluconazole, ketoconazole, miconazole enz
Te krijgen onder pilvorm of als plaatselijk te gebruiken middel (zalf, vagina ovules) bv gynodaktarin als merknaam.

TENZIJ je helemaal geen schimmelinfectie hebt, maar het om een vaginale bacteriele infectie gaat. In dat geval heb je wel antibiotica nodig.
Het verschil kan gemaakt worden in het labo op dat staal dat hij genomen heeft.

misschien late reactie, maartoch
heb je die afscheiding dan elke dag ?
want ik ben ook bang dat ik dat heb, maar ik durf zeker weten niet naar de dokter om daar mijn vagina te laten zien ! :frowning_face:

ja, volgens de dokter had ik ook geen schimmelinfectie, maar een ‘bacterie’… nou moest wat afscheiding naar de bloedbank :stuck_out_tongue_winking_eye: of zo, om onderzocht te worden, uitslag is negatief… niets aan de hand dus…
MAAR WAAROM JEUKT HET DAN GODVERDOMME ZO! :grimacing::frusty:
ik word er echt gek van… =((

ik smeer nou tweemaaldaags die zalf erop die ik gekregen heb. Eerst maak ik mijn vagina schoon, er zit dan wat… uhh… ja, korrelige afscheiding? (ik weet niet hoe ik het anders zou moeten noemen) rond/tussen mijn schaamlippen. Dat is nu wel wat minder geworden. Mijn afscheiding is nu wel weer bruin, maar ik zit nou in de 3e maand van m’n pil zonder stopweek, dus misschien dat het daardoor komt? (hierna neem ik wel een stopweek ;P)

@ xliquid, hoef je niet bang voor te zijn hoor :stuck_out_tongue_winking_eye: het is maar een lichaam, echt niet zo boeiend als het lijkt… het deed bij mij wel pijn toen ie in m’n vagina begon te ‘proeten’… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Omg, mijn symptomen lijken op de jouwe. Alleen ik durf er niet mee naar de dokter, al best lange tijd niet.
Misschien toch maar eens een afspraak maken >_> want it’s driving me crazy. Zucht. Stom gedoe :frowning_face:

Als je een vrouwelijke dokter hebt, dan valt het mee :slightly_smiling_face: Toen ik me ging laten soa-testen dacht ik echt dat het zou voelen alsof ik door 4 grote piemels verkracht zou worden, maar het is binnen 2 minuutjes gebeurd en zoveel pijn doet het niet :slightly_smiling_face:

ik vond het erger om tegen m’n moeder te zeggen dat ik het had dan tegen de dokter :stuck_out_tongue_winking_eye: (weet ik, had niet gehoeven, maar ben graag eerlijk)
maargoed, dat viel ook hartstikke mee