Schimmelinfectie door vingeren?

Sinds ik aan de pil ben, heb ik best een aantal keer een schimmelinfectie gehad down under. Maar de laatste keer is toch echt een hele tijd geleden en dat was te wijten aan antibiotica. Nu ben ik met een jongen bezig en het gaat super goed enzo, maar nu heb ik al voor de 2e keer in 3 weken een schimmelinfectie. Dat gebeurde twee keer na een nacht waarin hij mij langer dan normaal heeft gevingerd en ook werd het beide keren aan het eind minder fijn omdat het ging irriteren. Maar ik snap dus niet hoe dit een oorzaak kan zijn van een schimmelinfectie, heeft iemand dit ook ooit gehad of gehoord? En nu het al 2x is gebeurd, neem ik aan dat het geen toeval is…

Was je je met lactacyd?

nee altijd alleen met water

Naja misschien is het ’ down under ’ gewoon wat gevoeliger dan normaal, waardoor als het in aanraking is geweest met bacteriën van vingers/handen het een schimmelinfectie veroorzaakt. Ik zelf heb het nog nooit gehoord, misschien even googlen of langs de dokter?

Misschien moet je hem zijn vingers laten wassen? idk sorry!

Ik heb ook wel eens zo’n schimmel gehad aan m’n vagina maar het is vanzelf weggegaan ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt xx

gewoon goed met groene zeepwasse dan valt de schimmel niet meer zo veel op

Dit dus NIET. Gewoon langs een arts!