schimmelinfectie & buikkramp

hai girls,

Ik heb hoogstwaarschijnlijk een schimmelinfectie, daarbeneden zegmaar. Ik heb namelijk wat rondgegoogled, en zowat alle symptomen heb ik, daarbij komt nog dat ik tegen mijn acne antibiotica slik waardoor je sneller een schimmelinfectie krijgt. (dit slik ik al bijna 6 maanden)

Ik had gelezen dat het meestal vanzelf weer overgaat, dus naja okee.
Maar nu kreeg ik gisteravond echt onzettende kramp in m’n buik. Ik dacht nog dat het misschien iets met ongesteld te komen kon hebben, want dat moet ik eigenlijk wel worden. Maar ik ben het vandaag niet geworden. De buikpijn is wel een stuk minder, maar nog steeds een lichte kramp, wat gewoon heel vervelend is.

Ik vraag me echt af wat dit is en maak me best wel zorgen. Niet volgende week, maar de week daarna moet ik weer naar de dokter ivm acne. Ik heb sinds maand 5 dat ik de antiobiotica slik ook puistjes op mijn borst, wat ik eerder nooit heb gehad. Nu heb ik dus ook een schimmelinfectie en heel erg buikpijn.

Weet iemand wat die buikpijn kan zijn? Ik maak me echt zorgen.

Dat kan ook door schimmelinfectie of een blaasontsteking komen. Ik zou het bij de dokter zeker aanhalen, want mss kan hier iets tegen gedaan worden. Ook tegen je schimmelinfectie! Kramp in je buik hoeft niet per se ernstig te zijn, maar pijn is altijd wel een waarschuwing dat er iets niet helemaal pluis is dus laat de dokter er even naar kijken en dan voel je je er iig wat beter over.

Ik dacht zelf ook al aan een blaasontsteking, maar dat is het denk ik niet want dan heb je toch ook bloed bij je plas zegmaar? Ja klinkt stom, maarja…
Dat heb ik namelijk niet…

Ja ik heb ongeveer hetzelfde. Ik zat me al steeds af te vragen waar die kramp vandaan kwam. Maar ik heb ook jeuk daar, en veel afscheiding.
Ik heb dit een jaar eerder ook gehad, dan moet je gewoon naar de dokter gaan, en als het goed is krijg je gewoon een zalfje of pilletje.
Ik had het ook door antibiotica.

met de jeuk valt het mee, wel veel afscheiding inderdaad.
gaat het na een pilletje/zalfje dan weer over?

en
is het dan idd zo dat die buikkramp door de schimmelinfectie komt?

Nee hoor, ik ben laatst naar de dokter geweest (ook voor buikkrampen) en toen bleek dat ik zowel blaasontsteking als verstopte darmen had. Van de blaasontsteking had ik geen besef, ik had geen pijn bij het plassen en al helemaal geen bloed. Ik plaste alleen veel, maar dat doe ik sowieso wel. Met een urinetest kwamen ze erachter dus het kan heel goed zijn dat je blaasontsteking hebt. Ik geloof dat schimmelinfectie ook verschillende symptomen heeft, of het steken in de buik zijn weet ik niet zeker maar het zou me niet echt verbazen.

Okee dankjewel in ieder geval.
Ik ga over 1 week dus naar de dokter, maar wat moet ik dan zeggen als ze vraagt hoe het is gegaan, dan zeg ik iets van ja:
Ja wel goed, maar wel minder dan vorige maanden. Want ik heb sinds maand 5 ook puistjes op m’n borst en volgens mij heb ik nu ook een schimmelinfectie en ik heb heel erg buikkramp.
En wat als ze dan wil kijken ofzo?
ja sorry maar ik zit er echt mee…

De buikkramp kan ook komen doordat je stresst. Verder kan buikkramp komen door een teveel aan maagzuur (zoutzuur of pepsine) in je maag… En dat komt dan weer door verkeerde voeding/roken/alcoholgebruik, maar dus ook door stress óf medicijngebruik. Ik weet niet of antibiotica daar ook daadwerkelijk invloed op heeft, maar het zou goed kunnen.
Heb je ook last van obstipatie (verstopping) of diarree?

Nee van beide geen last, gelukkig.
Wat zou dat kunnen betekenen, als ik dat wél had?
Of juist nu ik het niet heb?

Als je zeker wilt zijn dat je een schimmelinfectie hebt en er vanaf wilt, zal de dokter er toch echt naar moeten kijken. En die heeft al minstens 1000 van zulke gevallen gehad, dus die zal echt niet raar opkijken als jij je broekje uittrekt… Dat is dus niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.

Nee dat weet ik, maar toch vind ik het een beetje ja ehm raar =P

Obstipatie of diarree zou een logische verklaring zijn voor je buikkramp (:
Nu is de oorzaak gewoon echt lastig aan te duiden… Daar zul je echt voor naar een dokter moeten.
Ik vermoed (maar wie ben ik haha) dat het te maken heeft met je medicijngebruik of anders je stress…

Maar inderdaad, ik zou bovenstaande (dus wat je een paar posts geleden zei) gewoon zeggen bij je dokter. Dan kan zij een goede afweging maken over wat er aan de hand is en wat er misschien moet veranderen binnen je leefgewoonten of medicatie (:
Ze heeft er verstand van, dus vertrouw haar!

Ja maar die medicijnen gebruik ik al bijna 6 maanden en nog nooit een enkele bijwerking gehad. Stress zóu kunnen, maar is misschien een beetje ver gezocht.
Daarom denk ik dus (hoop eigenlijk) dat die buikkramp wel van ongesteldheid kwam, ik ben niet echt regelmatig, maar zou het in principe wel moeten worden. Ik ben het dus alleen nog niet en er komt geen rood uit me maar wit…

Ja de vele afscheiding zou ook kunnen komen doordat je ongesteld moet worden natuurlijk (:
Haha sorry, ik was alweer vergeten dat je ook ongesteld moest worden.

haha maakt niet uit.
het is volges mij wel anders, het ruikt anders.
dus dan ga ik weer twijfelen
het is gewoon één en al twijfel in mn hoofd, wordt er gek van.
soms denk ik dan ook van: zo meteen heb ik een of andere enge ziekte!
maar trouwens zou het ook niet uiteindelijk vanzelf overgaan?

ik denk trouwens dat ik ga doen wat dit artikel zegt, http://www.netdokter.nl/i…ma=2&subthema=16&info=285

ik vind het fijn geschreven en kan me in de tekst vinden!

Naja als je toch naar de dokter gaat, zou ik het gewoon meteen opgooien.
Schimmelinfecties zouden in principe door je lichaam ‘verbannen’ moeten kunnen worden, maar met een pilletje of een zalfje is het zeker zo over. En daarbij, het hoeft niet altijd vanzelf over te gaan.
Ik zou het gewoon aan je dokter vragen, echt!
Dan heb je zekerheid dat er niks ‘engs’ met je aan de hand is en weet je zeker dat je op de juiste manier genezen wordt.

ja dat is waar.
ik hoef pas weer over een week naar de dokter, dus als het binnen die tijd niet over is dan zal ik het wel zeggen.
En anders zeg ik dat ik het heb gehád en dat het nu over is!